Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke det samme som deg trådstarter. Jeg synes du ser dette veldig ut fra ditt eget ståsted, og ikke verken fra hans eller deres. For det er jo det det å gifte seg handler om. Dere blir to nå, et faktum som du skulle vært skikkelig glad for.

Hvis jeg plutselig ble fridd til av kjæresten min hadde jeg blitt så overrasket, og ikke minst glad at jeg hadde grått av glede. Tenk, han vil leve resten av sitt LIV med MEG!! Det er noe av det største man kan gi til et annet menneske. Og så er du misfornøyd fordi du hadde sett for deg noe annet...

Vel, nå ble det ikke slik som du hadde trodd. Men slik blir det faktisk noen ganger. Derfor bør du tørke tårene og se det positive, og ikke minst det romantiske i det han gjorde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du virker litt storforlangende, jeg... Kanskje han har skjemt deg bort litt for mye med romantikk og dikt?

Gjest lissi32
Skrevet

Ja syns kanskje det! Det å gifte seg er stort, og er for resten av livet, bare det syns jeg er råromantisk.

Husk det fins bare et fåtall menn som kommer med blomster og skriver dikt, du har faktisk vært så heldig å finne en av dem, vær takknemlig for det...

*kunne drept for en blomsterbukett* :fnise:

Gjest Sara T
Skrevet
Samboeren min er skikkelig romantisk (han skriver til og med dikt til meg :rødme: ), noe jeg setter virkelig pris på, ikke er han redd for å innrømme det foran 'gutta', heller.

Han er mao. romantisk av seg ganske ofte, så blir du fornærmet over at han fridde til deg i en trapp i deres nyinnkjøpte hus!

:overrasket:

Gled deg nå heller over at han vil ha deg for evig du :)

Skrevet

Jeg klarer ikke å se for meg hvordan et planlagt frieri skulle bli romantiskt og overaskende når dere begge var enige om at dette var noe dere skulle gjøre i fremtiden, og du bare gikk rundt å ventet og fantaserte??

Året er 2007...

Skrevet

Min mann fridde til meg på en uterestaurant han, UTEN ring :overrasket:

Han gikk ned på kne å fridde, så fikk vi champis på huset :sol:

Det var romantisk nok for meg og veldig overraskende.

Skal jeg sitte å sippe fordi jeg fikk ringen 3 uker etterpå da :ler:

Jeg var glad til jeg for at han i det hele tatt fridde og at jeg tilslutt fikk en ring :tommel:

Skrevet
Hvis du føler det så sterkt som dette, så ville jeg nok ha snakket med han om det. Det er nok ikke bra for verken deg eller han at du går og "gjemmer" på dette.

Jeg synes også du skal snakke med ham og fortelle at du ble skuffet - det kommer han til å merke uansett. Du kan jo legge fokuset på deg selv, slik at du ikke anklager ham - det er tross alt du som ble skuffet fordi det ikke var slik du ville hatt det, altså er det din egen forestilling over hva et frieri er som er rokket ved. Du kan fokusere på å formidle til ham hva du opplever som romantisk, og kanskje dere i sammen skal planlegge en bryllupsreise som du opplever som romantisk (f.eks Paris).

Skrevet

Syntes det hørtes romantisk ut jeg! :hjerte:

Og altså; er selve frieriet det viktigste? Slik har aldri jeg tenkt på det i hvertfall. Det viktigste er jo at man skal bli en familie, vil ha hverandre for alltid osv...

Syntes dette med selve frieriet blir veldig "klisje", og syntes litt synd på guttene når jentene forventer at de skal finne på masse superromantisk akkurat slik som det blir gjort på film. Hadde jeg vært gutt hadde jeg sikkert fått prestasjonsangst :sjenert:

Og hvis måten frieriet foregår på er så viktig, hvorfor ikke fri til han selv? Da får man det i hvertfall akkurat på sin måte...

Vil gratulere så mye med forlovelsen. Tenk på hvor heldig du er! :):sol:

Skrevet

Syntes det var en kjempefin anleding, jeg! Men så er jeg lite fan av klisjeromantikk også...

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg syns du forventet et frieri som er VELDIG klisjè jeg. Er det ikke bedre med ett som er litt annerledes og uventet? Hvis min hadde stått i trappa i et nyinnkjøpt hus vi skal flytte inn i, og dele fremtiden sammen i og fridd til meg der og da, hadde jeg blitt overrasket og kjempeglad! I mine øyne er det veldig romantisk! Du er jo glad i HAN og ikke i tingene rundt?

Gjest tomat Mina
Skrevet
Jeg synes også du skal snakke med ham og fortelle at du ble skuffet - det kommer han til å merke uansett. Du kan jo legge fokuset på deg selv, slik at du ikke anklager ham - det er tross alt du som ble skuffet fordi det ikke var slik du ville hatt det, altså er det din egen forestilling over hva et frieri er som er rokket ved. Du kan fokusere på å formidle til ham hva du opplever som romantisk, og kanskje dere i sammen skal planlegge en bryllupsreise som du opplever som romantisk (f.eks Paris).

Hva skal det være godt for da? Det eneste hun vil oppnå er at den snille mannen hennes blir såret og lei seg!

Skal han ta tilbake frieriet i trappa da eller, å fri på nytt med roser, felemusikk og koldtbord for to :overrasket:

Jeg gir meg over å legger meg under her nå altså, det der blir bare så altfor dumt! "le og gråte smiley"

Skrevet (endret)

Jeg var forlovet for noen år siden. Han impulsfridde, i fylla, gikk ned på kne på et skittent gulv på en brun og sliten pøb. Etter at han spurte, rapte han. (men det var ikke med vilje)

Vi giftet oss ikke, men det var av andre grunner.

Jeg synes frieriet hans var søtt jeg. (TS sitt frieri, altså)

Endret av Pax
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis hun skal snakke med han bør hun gjøre dette, ja. Ikke si at han gjorde det feil, men at du hadde laget deg et annerledes bilde i hodet ditt. Si heller ikke at du ble skuffet, men kanskje overrasket for det var ikke sånn du hadde sett det for deg.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg syns ikke det er verdt å nevne at du ble skuffet til han. Hva vil det hjelpe annet enn å skuffe han? Dere kan jo feire med en romantisk middag da.

Skrevet

Uff nei. Kom deg over denne usikkerheten og tenk over hvor heldig du er!

Synes ikke du skal ta opp dette med han ihvertfall. Du kommer nok til å såre han uansett hvordan du legger det frem, og et frieri kan som noen andre nevnte her ikke "klusses ut" og gjøres på nytt. Gjort er gjort. Vær glad for at det skjedde i det hele tatt.

Skrevet
Jeg hadde ikke sagt noe. Han var vel grepet av øyeblikket. Overtakelse av et nytt hus ER seriøst, og starten på et liv sammen osv osv.

Personlig synes jeg hans frieri var mer romantisk enn et klisjefrieri i Paris, men vi er vel forskjellige..

Yepp.

Spørs om du fortjener ham, gitt.

Dere kjøper/bygger hus sammen - den største investeringen dere noensinne kommer til å gjøre - både økonomisk og følelsesmessig? (kanskje ikke for deg? en weekendtur betyr mer enn deres fremtidige felles hjem????)

Skjerp deg!

Skrevet
Jeg begriper ikke at dette skal være noe å bry seg om overhodet.

Et par bor sammen og er enige om å gifte seg. De er til og med enige om at han skal spørre henne om dette, og hun skal svare ja.

Det er mulig jeg har beina bedre planta på jorda enn det som sunt er, men i min verden er frieriet allerede overstått når et par er enige om å gifte seg.

Hvem var det som lufta tanken først?

Han? OK, da har han fridd til deg og fått ja.

Du? OK, da har du fridd til ham og fått ja.

Kan noen fortelle meg hva poenget er med formelle frierier etter at giftemål er avtalt?

Tusen takk!! I dag har jeg oppdaget at jeg også faktisk ble fridd til i sin tid!!

Og vi er fortsatt gift, over 12 år etterpå ;)

Gjest Lovely
Skrevet

Til TS: Symbolikken i frieri ved overtakelse av nytt og felles bo synes jeg er meget sterk, her er det både romantikk og sterke løfter på samme tid.. Det er ikke Paris som skaper de viktigste minnene i livet, men de minner dere lager i hjemmet og i hverdagen deres. Kanskje er ikke dette den beste og mest romantiske historien du kan løpe til dine venner med, men så er det jo ikke vennene dine som skal gifte seg med mannen, men du :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde for høye forventninger til romantikk i mitt forrige samboerskap,det endte med skuffelse på skuffelse.

Han ante ikke at jeg syntes han tråkka i salaten i et stort antall anledninger hvor jeg forventet meg at han skulle gjøre noe romantisk,og jeg selv hadde jo fasiten på hva som var romantisk.

Men han merket skuffelsen min,og det skaper ivertfall ikke noen god stemning.

I mitt nåværende samboerskap har jeg funnet ut at det som teller er at vi har det så utrolig bra isammen,jeg føler meg alltid elsket og skulle mannen min gjøre noe ekstra ut av noe så er det bare en bonus ikke noe jeg forventer eller krever.

Hvis mannen skal bli fortalt hva og hvordan han skal gjøre det,så blir vel ikke øyeblikket særlig spesielt.

Og det verste er vel å fortelle en som føler han har gjort noe romantisk,at det ikke falt i smak og at man er skuffet.

Jeg håper du ikke forteller ham det,han blir nok veldig lei seg og kanskje ikke så lysten på å fri på nytt.Nei,skru ned forventningene dine til andre og forvent heller mer av deg selv,det er kun deg selv du kan styre.

Skrevet

Herregud. Har du ikke større problemer, har du virkelig et godt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...