Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Takk for saklig svar. Jeg vet han ikke er såret, da ville han sagt det til meg, rett og slett.

Ok, det er jo bra, men han skjønte nok at det var noe galt når du ikke ble hoppende glad.

Se framover nå, nå kan du planlegge et superromantisk bryllup. Feiring av forlovelsen synes jeg også var en god idé.

Lykke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det der var det beste forslaget hittil, tusen takk! Tror kanskje jeg skal foreslå det for samboeren min. Og til dere som er bekymret for hans stolthet, selvfølelse eller følelser, det er ingen fare for at han vil ta et slik forslag på feil måte.

Det er mange som feirer forlovelse, så det vil han nok ikke bli lei seg for. Ønsker dere lykke til med bryllup og nytt hus :)

Skrevet
Jeg er ikke en person som ville forventet eller ønsket er frieri i Paris med 100 roser og duer som fløy veggimellom på valentines day (satt meget på spissen).

Det hadde ikke jeg heller forventet, men er veldig glad for at han er romantisk anlagt.

Når han har "hypet" frieriet så lenge er det jo gjerne lett og gå rundt og forestille seg det ene mer ekstravagante frieriet etter det andre, og bli skuffet når det ikke skjer som man skulle tro.

Og det er jo det som har skjedd, enkelt og greit.

Men uansett, gratulerer i hvertfall :)

Tusen takk! :)

Skrevet
Tenk så lei seg mannen din blir når han forstår at dette ble helt feil!! Han hadde neppe gjort dette dersom han visste at du skulle begynne å gråte av det hele!!

Nei, du må tenke positivt og ta deg sammen før han angrer hele greia og leter etter en annen han vil fri til istedenfor!

Samtidig forstår jeg trådstarter litt ettersom jeg er en drømmer selv, men etter noen år har jeg funnet ut at ingenting er som en stødig mann som liker hverdagene best! :fnise:

Gratulerer med forlovelsen, og lykke til med fremtiden!

Han hadde selvsagt ikke gjort det sånn hvis han hadde trodd jeg skulle begynne å gråte, men det er ingen fare for at han vil finne seg en annen :ler:

Skrevet
Ok, det er jo bra, men han skjønte nok at det var noe galt når du ikke ble hoppende glad.

Se framover nå, nå kan du planlegge et superromantisk bryllup. Feiring av forlovelsen synes jeg også var en god idé.

Lykke til.

Bryllupet vårt kommer helt sikkert til å bli superromantisk, og det gleder jeg meg til. Men mest av alt gleder jeg meg til å tilbringe resten av livet med drømmenmannen, og det vet han.

Jeg er ganske sikker på at det kommer til å bli feiring av forlovelsen :)

Skrevet
Bryllupet vårt kommer helt sikkert til å bli superromantisk, og det gleder jeg meg til. Men mest av alt gleder jeg meg til å tilbringe resten av livet med drømmenmannen, og det vet han.

Jeg er ganske sikker på at det kommer til å bli feiring av forlovelsen :)

Bra! Ønsker dere lykke til med feiring av forlovelsen, bryllupet og fremtiden!!! :):sol::):sol::):sol::):sol::):sol:

Skrevet

Jeg synes det var en flott måte å fri på, jeg! Helt ut av det blå, når dere nettopp har overtatt huset som dere skal leve resten av livet sammen i, i gode og onde osv. Jeg ville mye heller ha blitt fridd til på det viset enn på en tur til Paris. Hvis dere hadde reist til Paris så hadde du jo -visst- at han kom til å fri på turen, sånn det ble nå ble det jo mye mer overraskende. Det kan jo hende det er derfor han ymtet om en slik tur, for å lure deg til å tro at han ikke kom tli å fri før dere dro på en slik tur eller noe, slik at du ville bli desto mer overrasket når han faktisk fridde. Synes litt synd på ham, stakkar, at det var en slik reaksjon han fikk ;)

Skrevet
Jeg synes det var en flott måte å fri på, jeg! Helt ut av det blå, når dere nettopp har overtatt huset som dere skal leve resten av livet sammen i, i gode og onde osv. Jeg ville mye heller ha blitt fridd til på det viset enn på en tur til Paris. Men det er deg, ikke meg.

Hvis dere hadde reist til Paris så hadde du jo -visst- at han kom til å fri på turen, sånn det ble nå ble det jo mye mer overraskende. Jeg hadde ikke hatt en anelse, faktisk. Hadde sikkert ikke skjønt noe før like før han hadde gjort det.

Det kan jo hende det er derfor han ymtet om en slik tur, for å lure deg til å tro at han ikke kom tli å fri før dere dro på en slik tur eller noe, slik at du ville bli desto mer overrasket når han faktisk fridde. Det stemmer nok ikke.

Synes litt synd på ham, stakkar, at det var en slik reaksjon han fikk ;) Det gjør jeg, og, selv om han ikke skjønte noe akkurat da han fridde. Jeg skulle jo ønske jeg hadde reagert annerledes!

Skrevet
Bra! Ønsker dere lykke til med feiring av forlovelsen, bryllupet og fremtiden!!! :):sol::):sol::):sol::):sol::):sol:

Skrevet
Jeg hadde ikke sagt noe. Han var vel grepet av øyeblikket. Overtakelse av et nytt hus ER seriøst, og starten på et liv sammen osv osv.

Personlig synes jeg hans frieri var mer romantisk enn et klisjefrieri i Paris, men vi er vel forskjellige..

Helt enig :)

Skrevet (endret)

Jeg er også blandt dem som fant dette super romantisk. Han valgte ut et øyeblikk som var stort for ham, så stort at dette var det han ville bruke til å fri til deg. Tenk så mye det må betyfor ham å overta et hus sammen med deg, siden han valgte dette øyeblikket itl å fri til deg.

Dette øyeblikket var det eneste han så på som verdig for et friei, og det sier hvor mye du og deres liv sammen betyr for ham. Til tross for at han har hatt egen leilighet før var enda dette øyeblikket veldig spesiellt for ham, og han ville gjøre overtagelsen av huset minnerikt. Jeg syntes dette var en veldig symbolsk handling som viser veldig mye av hvor viktig du og deres liv sammen er for ham.

Det er greit at du ikke syntes dette var så romantisk, men dere var to om frieriet. Dersom du forsøker å se det fra hans side og hva dette betydde for HAM så kan du kanskje se hvor romantisk hennsikten var.

Hva du skal fortelle til venner og familie? Jo akkurat det som skjedde, at han valgte å gjøre overtagelse av hus sammen til en veldig minnesrik dag, fordi denne dagen betydde så mye for ham.

Jeg må også legge til at:

Selv mener jeg at en handling ikke er særlig romantisk med mindre den har en bakenforliggende genuin verdi. Min mann fridde til meg på en ganske tradisjonell romantisk måte, foran våre aller nermeste, men det som gjorde dette romantisk var ikke selve frieriet i seg selv men hans tanker bak. Han mente dette var så viktig at han ville dele det med sine nermeste og at jeg skulle få dele det med mine. Uten en slik bakenforliggende mening hadde ikke frieriet vært på langt nær like romantisk.

Din man hadde akkurat denne bakenforliggende dypere meningen med sitt fireri. Jeg mener at dette er av mye større verdi en roser og middag. Jeg håper at du med tiden også vil se det på denne måten.

Endret av Gyngestol
Skrevet

Hvorfor skal du si det til han egentlig?

Hva vil du oppnå med det?

Vil du at han skal si at du skal glemme det frieriet sånn at han kan fri til deg på nytt i en mer, i dine øyne, en romantisk stil?

Jeg mener du er prippen og utakknemlig.

Skrevet
Samboeren min er skikkelig romantisk (han skriver til og med dikt til meg :rødme: ), noe jeg setter virkelig pris på, ikke er han redd for å innrømme det foran 'gutta', heller.

Da vi ifjor begynte å snakke om å gifte oss, muligens til neste vår (08), sa han at han ville fri til meg. Vi ble enige om å ikke legge spesifikke planer (sette dato, booke kirke osv.) før han hadde fridd. Da jeg mot vårparten spurte litt forsiktig hvor lenge han hadde tenkt å vente, sa han at han ventet på en spesiell, romantisk anledning. Valentines var over for lengst (da gikk jeg litt rundt med forventning), og det kom etterhvert frem at han kanskje hadde tenkt på en tur til Paris eller Roma. Det var jo kjempehyggelig og superromantisk, sa jeg, men slettes ikke nødvendig, vi hadde egentlig ikke råd til det da. Jeg sa at for meg holder det lenge med en romantisk middag, smektende musikk og masse stearinlys, og regnet med at jeg dermed hadde satt en slags minstestandard.

Så idag var vi på overtakelse av vårt nye hus. Da selgerne hadde gått, skulle vi gå ned, han foran meg. Nede snudde han seg plutselig rundt, gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham. Ingen foranledning, ingenting, det fantes ikke romantisk. Skuffelsen la seg som en klo rundt hjertet mitt og jeg smilte forsiktig og sa ja, jeg vil jo gifte meg med ham! Men jeg er så skuffet! Og jeg skjemmes over det, føler meg utakknemlig og slem. Han har spurt meg flere ganger i dag hva jeg syns (han så det vel litt på meg), sagt at han trodde jeg skulle bli hoppende glad osv. Jeg har sagt at det ikke har helt gått opp for meg, og det var jo over så fort (omtrent to minutter), og at det kom helt uventet. Litt av et hopp fra romantisk langhelg i Paris til 2 minutter i trappen...

Jeg har prøvd å ikke tenke på dette før nå. Han er borte i kveld, og nå kjenner jeg at det kommer sigende. En eneste gang i mitt liv skal jeg bli fridd til, og så skjer det sånn. Jeg kan ikke noe for det, jeg gråter når jeg tenker på det. Jeg har gått og gledet meg sånn, og nå er jeg så sint på meg selv, han har jo tross alt fridd, det er ikke alle som får det en gang. Han spurte på spøk om han skulle ta tilbake ringen og gjøre det om igjen, men jeg sa selvfølgelig nei - hva skulle jeg si. Han lurte også på hvorfor jeg ikke har sagt det til noen, han trodde jo jeg skulle kaste meg på telefonen med en gang (han vet hvor mye jeg har ventet på dette). Jeg har sagt at jeg venter til helgen når hele familien er samlet til min mors bursdag (både mamma og søsteren min er visst innvidd, og kommer nok til å spørre).

Nå lurer jeg på om jeg skal fortelle ham hvor lei meg jeg er. Jeg har aldri skjult så sterke følelser for ham før, og samme hvor utakknemlig jeg føler meg og hvor jeg skammer meg - jeg er så innmari skuffet...

Skal jeg si noe til ham?

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så utakknemlig når det gjelder dette. Syns du det er bedre med et skikkelig klisje av et frieri, eller noe som er helt spesielt? For min del så virker det ut som at du er litt for bortskjemt rett og slett ;P Ikke frekt ment. Vær glad for svarte, mannen i ditt liv har sagt at han vil dele resten av livet sitt med deg, og han gjorde det mens dere fikk deres nye hus - der dere skal starte begynnelsen på resten av livet deres sammen.

Kjipt at du reagerte på den måten. Både for deg og kjæresten din. Tenk hvor skuffet HAN blir når du forteller det til han, at du ikke syns frieriet hans var "godt nok". Vær heller glad, dette er jo det du har ønsket deg som du sier =) At dere skal gifte dere..

Skrevet (endret)

Hvis du hadde en tanke og idé om hvordan frieriet skulle være, hvorfor fridde du ikke selv? Greit nok at han sa at han skulle fri, men da hadde du fått det som du ville. Jeg fridde til mannen min- og han ble overraska nok, ja! Men det var nok ikke et frieri etter din målestokk. Kanskje gubben min egentlig går rundt og er skuffa nå??? :klø:

Endret av Majabeth
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det er en ærlig sak at du ble skuffet, siden frieriet var annerledes enn du hadde sett for deg. Men gi nå den stakkars mannen din credit for det han har gjort!

Han har fridd i en situasjon jeg helt klart vil si er spesiell og som handler om dere. Dessuten er jo et frieri opptakten til noe mye mer romantisk - nemlig det livet dere skal dele sammen.

Hvis du absolutt vil ha det romantisk etter boken er det jo mange anledninger til å gjøre det. Forlovelsesfest er allerede nevnt, og ikke minst kan dere jo ha et romantisk bryllup.

Jeg synes også du er litt sutrete og henger deg opp i unødvendige detaljer. Gå i deg selv og tenk litt over hele situasjonen med en positiv innstilling, så skal du se at du sikkert begynner å tenke annerledes på det. Husk også på at hvis du går rundt og virker misfornøyd, kan det hende din forlovede tror du er usikker på forholdet.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Jeg fridde til mannen min- og han ble overraska nok, ja! Men det var nok ikke et frieri etter din målestokk. Kanskje gubben min egentlig går rundt og er skuffa nå??? :klø:

:fnise:

Jeg kan ikke fitte å begripe at du tar sånn på vei for dette frieriet!

Stakars din kommende mann som gjordet dette sånn han fant det romantisk, så går du bare å er flau over måten han gjordet det på!

Er det ikke meningen bak frieriet som egentlig betyr noe da? At han vil dele resten av livet sitt med DEG!

Trodde det jeg :klø:

Nei skjerp deg litt jente, du er tross alt passert 30 år og har en sønn (har jeg lest i noen andre innlegg av deg) så mer voksen enn dette bør du vise deg!

Skrevet
Jeg synes TS oppfører seg som en bortskjemt drittunge og synes hun bør være glad han i det hele tatt spurte.

Mye kulere med et sånt frieri enn kliss og klass i en romantisk hovedstad

Jeg synes heller du høres ut som om du godtar alt og er glad bare noen spør, liksom. :fnise:

Jeg er enig med hun som ble skuffet over frieriet - en bør faktisk kunne forvente et romantisk og gjennomtenkt og nøye planlagt frieri. Skuffelsen kan bli svært stor når mannen frir på den måten som beskrevet her! :)

Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet
Jeg er enig med hun som ble skuffet over frieriet - en bør faktisk kunne forvente et romantisk og gjennomtenkt og nøye planlagt frieri. Skuffelsen kan bli svært stor når mannen frir på den måten som beskrevet her! :)

Tullball.

Bør man virkelig forvente det altså?

Skuffelse? Hvorfor det? Han fridde jo på en måte han fant romantisk!

Skrevet

22 brukere(s) leser i emnet (14 gjester og 1 anonyme brukere)

:overrasket:

Bør ikke denne ligge på samliv og relasjoner?

Gjest beekeeper
Skrevet

Tror nok ikke trådstarter hadde blitt skuffet over dette hvis hun ikke hadde forventet seg mye på forhånd. Og det gjør hun jo selvfølgelig når mannen snakker om å dra til paris for å fri!!

Da sier det seg selv at man forventer et fyrverkeri av et frieri, og ikke på en trapp.

Selv om det var et kjempefint frieri, var det ikke helt som hun hadde forventet seg. Skjønner at hun kan være skuffa da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...