Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #41 Skrevet 1. august 2007 Synes det var romantisk nok jeg, og overraskende! Bare tull å lage seg sånne forventninger og så bli skuffa når mannen ikke gjør nøyaktig det du har tenkt oppi hodet ditt. Selv ble jeg spurt (av min IT-nerd av en mann) om jeg ville bli oppgradert fra Samboer 1.0 til Kone 1.0 :fnis: Og han har jeg vært gift med i over 3 år
Gjest Frysepulver Skrevet 1. august 2007 #42 Skrevet 1. august 2007 Jeg synes TS oppfører seg som en bortskjemt drittunge og synes hun bør være glad han i det hele tatt spurte. Mye kulere med et sånt frieri enn kliss og klass i en romantisk hovedstad
*Mina* Skrevet 1. august 2007 #43 Skrevet 1. august 2007 Når man blir skuffet av selve frieriet, er frieriet i seg selv viktigere enn meningen bak frieriet. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å bli skuffet over at et annet menneske ønsker å gifte seg med en, og virkelig ønsker å dele livet med en. Men tydeligvis er det viktigste hva en har å fortelle til venner og familie, at selve meningen med frieriet blir borte. Forteller du mannen at du ble skuffet, kan du kanskje risikere at en del av den romantiske delen av han blir borte. Han vil tro du forventer både det ene og det andre, uansett hva du måtte si at du forventer. For han var dette romantisk, og siden det er han som fridde bør du være glad for at han valgte det han følte var det riktige frieriet. I mine øyne var det kjempe romantsik, men du har tydeligvis mye større forventinger til det enn det andre har. Noe han kanskje er en del skyld i, siden han er den han er. Men is tedet for å kritisere han for den han er, bør du kanskje være takknemlig for at det er akkurat deg han har valgt å dele livet med. Dette var bare en del av deres liv, og siden han tydeligvis er veldig romantisk ellers bør du kanskje sette pris på det du har. For setter man ikke pris på det man har, men forventer, forventer og forventer litt mer, da kan en fort miste det en har. Lykke til med bryllupsplanleggingen, og prøv og gled deg over at du har kapret en romantisk mann som virkelig ønsker å dele livet med deg.
Rainbow Brite Skrevet 1. august 2007 #44 Skrevet 1. august 2007 Synes det var romantisk nok jeg, og overraskende! Bare tull å lage seg sånne forventninger og så bli skuffa når mannen ikke gjør nøyaktig det du har tenkt oppi hodet ditt. Selv ble jeg spurt (av min IT-nerd av en mann) om jeg ville bli oppgradert fra Samboer 1.0 til Kone 1.0 :fnis: Og han har jeg vært gift med i over 3 år Fantastisk morsomt
Gjesteline Skrevet 1. august 2007 Forfatter #45 Skrevet 1. august 2007 Hva som kan komme ut av det? At hun får sagt hvordan hun føler det. Han er jo tydeligvis klar over at det er noe "galt". Og jeg synes faktisk ikke det er noe å positivt i å gå og tenke på dette. Jeg skjønner TS godt; dette var noe hun hadde forventninger til. Jeg synes derfor det blir litt dumt å si at dere synes dette frieret var bedre. Det er ikke dere det handler om Takk for at du forstår. Han skjønte ikke der og da at jeg ble litt satt ut, nesten ikke jeg selv, heller, for det gikk så fort. Men fordi det hadde vært mer meg å ringe hele familien og bestevenninnen med en gang, var vel ikke reaksjonen min som forventet av ham. Han ble hverken sur eller lei seg for det, han er en ganske avslappet type (og det er vanligvis jeg, også, men det er det vel ingen her som tror), og det var for spøk han sa han kanskje skulle ta tilbake ringen og gjøre det på nytt. Jeg stiller meg i rekken av de som mener dette ble litt i overkant sutrete av deg. Du er tross alt blitt fridd til, av mannen du elsker og vil dele livet med. Jeg håper du også klarer å se lenger enn bryllupsdagen, hvis det er viser seg at ikke alt går din vei da heller. Ikke alt går an å planlegge til minste detalj. Jeg setter virkelig pris på samboeren min og er utrolig glad for at han vil dele livet sitt med meg. Det er han som har bygd opp en forventning i meg med måten han har snakket om dette på. Ut fra dette har jeg vel bygd opp en forventning, som altså ikke ble innfridd, det er det hele. Det er ikke snakk om at ting skal gå min vei, og jeg er ikke typen som planlegger ting til minste detalj. Dessuten er jeg også enig i de som har skrevet at det muligens blir litt vel regissert med et så planlagt frieri at du vet når og hvor det skal skje. Er ikke litt av vitsen at du skal bli overrasket? Jeg synes tidspunktet var både romantisk og symbolsk. Jeg har aldri trodd at jeg skal vite når og hvor det skal skje, alt har hele tiden vært helt opp til ham, og det har jeg også sagt. Det er ikke sånn at hver gang vi har hatt en romantisk middag, så har jeg trodd at han skal fri. Hadde jeg derimot skjønt at han er i ferd med å fri, gjør jo ikke det noe, da får jo den romantiske følelsen og stemningen tid til å bygge seg opp. TS: Jeg kan godt forstå at nå som du har ventet så lenge, og fantasert og drømt, og han har spunnet videre på drømmene dine, at det frieriet du opplevde kan virke "kjedelig" i forhold. Det kjennes veldig godt at noen ihvertfall forstår Tillat deg selv å være litt skuffet, det blir så mye verre å bære på de vanskelige følelsene hvis man nekter seg selv å føle de. Hvis du tillater deg å føle de vonde tankene, så vil du kanskje oppdage at de forsvinner ganske raskt også. Det er lov å være skuffet, det er lov å føle det du føler. Og selv om du har vært forberedt, er det en stor milepæl i livet, og det er ikke rart at man blir litt utblåst. Hvis du ønsker å snakke med forloveden din, så gjør for all del det. Han kjenner deg sannsynligvis godt nok til å vite at det er i veien uansett. Kanskje det er godt for ham å få snakket litt og. Kan ikke ha vært enkelt å planlegge et avtalt frieri heller. Men ikke døm ham. Møt ham med åpne armer og snakk varmt og ærlig. Kanskje dere skal gå en kveldstur når han kommer hjem, hånd i hånd og bare være dere to og natten. Mon tro om det ikke vokser frem en kjærlighetsfølelse likevel Dette er ikke noe som har merket meg for livet jeg forteller bare hvordan jeg føler det nå. Forøvrig, planlagt frieri...Det eneste jeg har visst, er jo at han skal fri, ikke når, hvor eller hvordan. Han sa at han ville fri fordi jeg ellers antakelig ville gått igang med planlegging (som han selvsagt skal være en del av). Når det gjelder frieriet er det selvfølgelig ikke snakk om å dømme ham på noe vis, han planla det slik han syns det var bra. Og man behøver ikke å løpe rundt og skrike og ringe til hele verden for å være lykkelig. Din reaksjon er din reaksjon. Du kan være lykkelig uten å fortelle det til en sjel! Gi deg selv noen dager til å fordøye det hele på, det er jo en endring for livet! Det er ingen av oss som lever opp til de illusjonene vi har om ekteskap, forhold osv, osv. Jeg tror vi blir bedre mennesker hvis vi klarer å være lykkelige med akkurat det vi har, akkurat sånn som det er! Gratulerer så mye! Tusen takk!
Gjesteline Skrevet 1. august 2007 Forfatter #46 Skrevet 1. august 2007 Jeg er også enig. Heldige deg! GRATULERER!!!!! Tusen takk!
Gjest vimselot Skrevet 1. august 2007 #47 Skrevet 1. august 2007 Leste faktisk hele lange hovedinnlegget. Ts, dropp ekteskapet, du er ikke klar for det. Ikke i det hele tatt. Du har kun en drøm inne i ditt hode, thats it. Hva når/hvis han kommer hjem med våte klær etter jakt, skal du gråte da også da... eller skal hushjelpa stille opp?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #48 Skrevet 1. august 2007 Jeg reagerer ikke på hovedinnlegget her. Men jeg reagerer på svarene. Jeg forstår trådstarteren godt. Selv er jeg forbi småpikeromantikken og er voksen og alt det der: men jeg er likevel singel og skulle jeg ha blitt fridd til ville jeg ha reagert på det samme som trådstarteren. Det har å gjøre med hva slags forventninger den enkelte kvinne har til et friere og hvor gjennomtenkt mannen viser at han eventuelt er. Jeg ville også ha forventet noe mye bedre enn det der...
Gjest Kristin_ Skrevet 1. august 2007 #49 Skrevet 1. august 2007 Jeg er ikke en person som ville forventet eller ønsket er frieri i Paris med 100 roser og duer som fløy veggimellom på valentines day (satt meget på spissen). Jeg synes at handlingen er viktigere enn settingen. Men det vil vel, som så mye annet i verden være individuelt. Når han har "hypet" frieriet så lenge er det jo gjerne lett og gå rundt og forestille seg det ene mer ekstravagante frieriet etter det andre, og bli skuffet når det ikke skjer som man skulle tro. Hvis noen hadde kommet til meg og vært skuffet over frieriet mitt hadde jeg blitt såret, uten tvil. Det er heller ikke noe man bare kan "trekke tilbake" og fri igjen. Jeg tror jeg ikke ville gått og "klaget" på frieriet. Begynn heller å planlegge og glede deg til bryllupet Men uansett, gratulerer i hvertfall
Gjesteline Skrevet 1. august 2007 Forfatter #50 Skrevet 1. august 2007 Engi med Arkana jeg. Men hvis du vil ha noe og "vise" fram til vennene så arranger et romantisk og flott forlovelsesfest da vel. Som sagt er mannen ikke romantisk og jeg har lært meg og svelge mange kameler gjennom årenes løp, f.eks fikk jeg kjøkkenutstyr til vår første bryllupsdag Men jeg har funnet ut at det er ikke hvilke presanger jeg får på bryllupsdager o.l men hvor snill og fantastisk han er mot meg og barna på alle hverdagene. Jeg er usikker på hva du mener med "vise" frem, jeg har ikke hatt noen tanker om å vise frem noe. Fantastisk presang, forresten Gratulerer som forlovet! Takk! Hva i all verden er romantisk med klisjeer som levende lys, "romantisk"middag og kliss? Hva med å innse at du ikke har hovedrollen i en romantisk hollywoodfilm og heller være glad og takknemlig for at den du elsker også elsker deg. Jeg syns ikke levende lys og romantisk middag er klisjeer eller kliss, og det gjør heller ikke samboeren min, det er jo nettopp det som er en av grunnene til at jeg ble skuffet - han er kjemperomantisk (etter min bok, da) og gjorde ingen av de tingene jeg vet han syns er romantisk. Kanskje frieriet hadde blitt mer romantisk dersom du hadde reagert med å vise følelser som de fleste ville funnet passende når en blir fridd til av sin elskede, overtatt huset og ellers overvært en svært intim og hyggelig begivenhet; glede, kjærlighet, hengivenhet. Istedet blir du stille, avmålt og mutt, på en måte som han ser og reagerer på med undring. Hmmm .... jeg tror at ville tenkt kritisk på min egen rolle i at det ikke ble så romantisk og koselig frieri før jeg begynte å klage på mannens fremferd. Hvem skal bestemme hvilke følelser som er "passende" for meg? Han merket forøvrig ingenting under selve frieriet, så du kan trøste deg med at jeg ikke ødela det for ham. Det var ikke før etterpå at han lurte litt. Når man blir skuffet av selve frieriet, er frieriet i seg selv viktigere enn meningen bak frieriet. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å bli skuffet over at et annet menneske ønsker å gifte seg med en, og virkelig ønsker å dele livet med en. Men tydeligvis er det viktigste hva en har å fortelle til venner og familie, at selve meningen med frieriet blir borte. Vi har jo allerede blitt enige om å gifte oss! Frieriet var et ønske fra samboeren min som jeg setter utrolig pris på. Selv om jeg er skuffet over frieriet (som, jada, betydde mye for meg) betyr jo ikke det at jeg syns det er viktigere enn meningen med det - det er jo ikke nødvendigvis sånn at det ene utelukker det andre! Jeg har ikke sagt at det viktigste er hva jeg har å fortelle venner å familie. Lykke til med bryllupsplanleggingen, og prøv og gled deg over at du har kapret en romantisk mann som virkelig ønsker å dele livet med deg. Tusen takk, og det gjør jeg
Gjest lillebøll Skrevet 1. august 2007 #51 Skrevet 1. august 2007 Jeg hadde dumpet deg like fort med de holdningene der. Når måten man blir fridd til er viktigere enn frieriet skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke bare ordnet en langhelg i Paris selv. Du kunne jo gitt han ringen og fortalt han hvordan du ville ha det. Nei stakkars mann som skal leve opp til slike forventninger. Og hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe til han. Jeg hadde skjemtes alene.
Gjest Elastica Skrevet 1. august 2007 #52 Skrevet 1. august 2007 Og hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe til han. Jeg hadde skjemtes alene. Ja, ja og atter ja.
Gjesteline Skrevet 1. august 2007 Forfatter #53 Skrevet 1. august 2007 Jeg reagerer ikke på hovedinnlegget her. Men jeg reagerer på svarene. Jeg forstår trådstarteren godt. Selv er jeg forbi småpikeromantikken og er voksen og alt det der: men jeg er likevel singel og skulle jeg ha blitt fridd til ville jeg ha reagert på det samme som trådstarteren. Det har å gjøre med hva slags forventninger den enkelte kvinne har til et friere og hvor gjennomtenkt mannen viser at han eventuelt er. Jeg ville også ha forventet noe mye bedre enn det der... Hva?! En GJEST som er enig med trådstarter midt i en "storm"?! Det er ikke mulig! Høres ut som vi er ganske like, takk for sympati og forståelse, setter pris på det
Ce'Nedra Skrevet 1. august 2007 #54 Skrevet 1. august 2007 Hmm.. Jeg synes dere er litt urettferdige mot trådstarter her. Hun sier jo at hun skjemmes over følelsene sine, man kan ikke velge selv hva man vil føle. Er man en romantiker, så er man en romantiker, det må vel gå an å sette seg litt inn i den situasjonen, selv om man ikke finnes romantisk selv? Selv ville jeg synes en slik anledning var fin. Men forstår det med at den kanskje var over litt for fort. Tror ikke du bør si noe, han vil nok bli veldig lei seg ved at han ikke lever opp til forventningene dine. Kan dere ikke heller feire forlovelsen ordentlig med en bedre middag, en tur eller en fest? Så blir det gode minner fra det likevel?
Gjesteline Skrevet 1. august 2007 Forfatter #55 Skrevet 1. august 2007 Hmm.. Jeg synes dere er litt urettferdige mot trådstarter her. Hun sier jo at hun skjemmes over følelsene sine, man kan ikke velge selv hva man vil føle. Er man en romantiker, så er man en romantiker, det må vel gå an å sette seg litt inn i den situasjonen, selv om man ikke finnes romantisk selv? Selv ville jeg synes en slik anledning var fin. Men forstår det med at den kanskje var over litt for fort. Tror ikke du bør si noe, han vil nok bli veldig lei seg ved at han ikke lever opp til forventningene dine. Kan dere ikke heller feire forlovelsen ordentlig med en bedre middag, en tur eller en fest? Så blir det gode minner fra det likevel? Det der var det beste forslaget hittil, tusen takk! Tror kanskje jeg skal foreslå det for samboeren min. Og til dere som er bekymret for hans stolthet, selvfølelse eller følelser, det er ingen fare for at han vil ta et slik forslag på feil måte.
Frey Skrevet 1. august 2007 #56 Skrevet 1. august 2007 "Først meg selv og så meg selv og er det noe igjen så skal jeg ha det også." Jeg må si at jeg synes folk har merkelige prioriteringer når man syter og klager over at frieriet ikke ble slik man hadde planlagt inne i sitt hode når man deler livet med en man elsker, har kjøpt hus og skal gifte seg - kort sagt, man har et liv mange andre bare kan drømme om.
Drua Skrevet 1. august 2007 #57 Skrevet 1. august 2007 Ikke si noe til han, han får ikke gjort det om igjen uansett, og den lunkne reaksjonen din har antakelig såret han nok allerede.
Gjest jente37 Skrevet 1. august 2007 #58 Skrevet 1. august 2007 Ikke si noe til han, han får ikke gjort det om igjen uansett, og den lunkne reaksjonen din har antakelig såret han nok allerede. Amen til dette.
Gjesteline Skrevet 1. august 2007 Forfatter #59 Skrevet 1. august 2007 Ikke si noe til han, han får ikke gjort det om igjen uansett, og den lunkne reaksjonen din har antakelig såret han nok allerede. Takk for saklig svar. Jeg vet han ikke er såret, da ville han sagt det til meg, rett og slett.
Gjest Gjest_Sus_* Skrevet 1. august 2007 #60 Skrevet 1. august 2007 Tenk så lei seg mannen din blir når han forstår at dette ble helt feil!! Han hadde neppe gjort dette dersom han visste at du skulle begynne å gråte av det hele!! Nei, du må tenke positivt og ta deg sammen før han angrer hele greia og leter etter en annen han vil fri til istedenfor! Samtidig forstår jeg trådstarter litt ettersom jeg er en drømmer selv, men etter noen år har jeg funnet ut at ingenting er som en stødig mann som liker hverdagene best! Gratulerer med forlovelsen, og lykke til med fremtiden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå