Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Engi med Arkana jeg. Men hvis du vil ha noe og "vise" fram til vennene så arranger et romantisk og flott forlovelsesfest da vel.

Som sagt er mannen ikke romantisk og jeg har lært meg og svelge mange kameler gjennom årenes løp, f.eks fikk jeg kjøkkenutstyr til vår første bryllupsdag :klaske: Men jeg har funnet ut at det er ikke hvilke presanger jeg får på bryllupsdager o.l men hvor snill og fantastisk han er mot meg og barna på alle hverdagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer som forlovet!

Jeg er litt usikker hva godt som kan komme ut av at du forteller ham hvor skuffet du ble. Som nevnt over her; hva skal han gjøre med den informasjone - fri etter detaljerte instrukser fra deg? Han har sannsynligvis tenkt mye på dette, og kommet fram til at dette var en fin anledning, både romantisk og symbolsk.

Skrevet

Virker som om han allerede har fått med seg at du ble litt skuffet, og da kan dere likegodt snakke litt om det. Bare vei ordene dine godt, for det er ikke bare du som kommer til å huske frieriet, planlegging av bryllupet og selve dagen. Lykke til og håper dere om en stund kan le av denne filletingen.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg synes det var et flott frieri og høres langt mer koselig ut enn et "arrangert" frieri.

Skrevet
Helt enig, jeg synes et slikt sponant frieri er 1000 ganger mer romantisk enn et avtalt frieri i Paris eller på en restaurant på Valentines Day.

Det synes jeg også. :)

Skrevet
Vel, hva ønsker du å oppnå ved å si at du er misfornøyd med frierit? Han vil garantert bli lei seg, men hva skjer så? Skal han fri på nytt, på en måte du har diktert for ham? Han har jo allerede fridd, det blir jo bare tåpelig å skulle fri på nytt og bare "glemme" det første. Høres helt sært ut for meg. Enig med Domino, fokuser heller på at han faktisk fridde og at han ønsker å dele livet sitt med deg, og ikke på hvordan det skjedde.

Særdeles enig!! :sol::sjokolade:

Skrevet

beklager, romantiske forventninger eller ei...Jeg ble faktisk irritert av å lese innlegget til ts. Ja, jeg vet at folk er forskjellige men ...ja jeg har nesten ikke ord.

Her har du nytt hus og en mann som elsker deg og som frir. Så er reaksjonen sutre, sutre, sutre jeg er såååååå skuffet.

Hva i all verden er romantisk med klisjeer som levende lys, "romantisk"middag og kliss? Hva med å innse at du ikke har hovedrollen i en romantisk hollywoodfilm og heller være glad og takknemlig for at den du elsker også elsker deg.

Hadde jeg vært han så hadde jeg blitt uendelig skuffet over at du reagerte negativt på frieriet.

Han frir forhåpentligvis bare en gang og så skal han oppleve at du bry deg mer om _hvordan_ han frir enn det faktum at han faktisk har fridd???

Forklar meg logikken noen. Jeg ser den ikke!

Skrevet

Hva som kan komme ut av det? At hun får sagt hvordan hun føler det. Han er jo tydeligvis klar over at det er noe "galt". Og jeg synes faktisk ikke det er noe å positivt i å gå og tenke på dette.

Jeg skjønner TS godt; dette var noe hun hadde forventninger til. Jeg synes derfor det blir litt dumt å si at dere synes dette frieret var bedre. Det er ikke dere det handler om :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg stiller meg i rekken av de som mener dette ble litt i overkant sutrete av deg. Du er tross alt blitt fridd til, av mannen du elsker og vil dele livet med. Jeg håper du også klarer å se lenger enn bryllupsdagen, hvis det er viser seg at ikke alt går din vei da heller. Ikke alt går an å planlegge til minste detalj.

Det viktigste er at drømmemannen din ønsker å dele sitt liv med deg.

Dessuten er jeg også enig i de som har skrevet at det muligens blir litt vel regissert med et så planlagt frieri at du vet når og hvor det skal skje. Er ikke litt av vitsen at du skal bli overrasket? Jeg synes tidspunktet var både romantisk og symbolsk.

Skrevet

Mitt råd er at du prøver å komme over skuffelsen og faktisk innse hvor heldig du er. Og gi han gjerne verdens beste kyss og se hvor det ender. Nærkontakt kurerer det meste

Skrevet (endret)
Hva som kan komme ut av det? At hun får sagt hvordan hun føler det. Han er jo tydeligvis klar over at det er noe "galt". Og jeg synes faktisk ikke det er noe å positivt i å gå og tenke på dette.

Jeg skjønner TS godt; dette var noe hun hadde forventninger til. Jeg synes derfor det blir litt dumt å si at dere synes dette frieret var bedre. Det er ikke dere det handler om :)

Jeg har ikke sagt at dette frieriet var bedre enn det trådstarter hadde forhåpninger om, men det var likevel dette frieriet hun fikk. Hvis dette påvirker henne så mye, burde hun kanskje si noe. Men jeg mener hun burde tenke seg grundig om isåfall, og tenke over grunnene til at hun eventuelt sier noe og passe seg for at det ikke ender med at han får dårlig samvittighet. Han har jo ikke gjort noe galt.

Derimot er det kanskje på tide å snakke litt generelt om hva slags forventninger man har til hvordan romantikken bevares i samlivet?

Endret av ¤flicka¤
Skrevet

Er det mulig? Dette er sutrete så det holder!

Gjest Spring Hermit
Skrevet
Mitt råd er at du prøver å komme over skuffelsen og faktisk innse hvor heldig du er.

Enig. Han har sikkert trodd det var en kjempefin måte å gjøre det på (og det var det), og du kommer bare til å såre han ved å si hvor skuffet du er over det. Fokuser heller på bryllupet eller noe.

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg har ikke sagt at dette frieriet var bedre enn det trådstarter hadde forhåpninger om, men det var likevel dette frieriet hun fikk. Hvis dette påvirker henne så mye, burde hun kanskje si noe. Men jeg mener hun burde tenke seg grundig om isåfall, og tenke over grunnene til at hun eventuelt sier noe og passe seg for at det ikke ender med at han får dårlig samvittighet. Han har jo ikke gjort noe galt.

Derimot er det kanskje på tide å snakke litt generelt om hva slags forventninger man har til hvordan romantikken bevares i samlivet?

Jeg synes at dersom dette påvirker henne så mye, bør hun gå i seg selv. Og ikke utsette mannen for så usaklig kritikk.

Sant nok som gjest over skriver; hun har nytt hus og blitt fridd til av mannen hun elsker. Ingenting å være lei seg for, egentlig.

Skrevet

Dette trodde jeg rett og slett var en vits - men etter engasjementet i tråden så forstår jeg at hun faktisk mener at hun ble lei seg :fnise:

Ærlig talt, kvinne .. voks opp ..

Skrevet

For det første synes jeg det er veldig underlig med alle som snakker om at "klisjefrierier i Paris" må være velregissert og skuespill. Jeg ble fridd til i Roma, og det kom som en fullstendig overraskelse, vi hadde ikke avtalt noe som helst (for meg og oss ville det blitt feil å avtale et frieri i utgangspunktet, men andre må gjerne gjøre det!), og jeg ventet meg det ikke I DET HELE TATT. Det var bare hundre prosent romantisk. Synes ikke det er noe vits i å tråkke på andres frierier for å godta andre typer frierier!

TS: Jeg kan godt forstå at nå som du har ventet så lenge, og fantasert og drømt, og han har spunnet videre på drømmene dine, at det frieriet du opplevde kan virke "kjedelig" i forhold.

Et frieri er spesielt uansett hvordan det skjer. Det er den største tillitserklæringen man kan få! Og uansett hvor i verden man er, varer frieriet bare i to minutter! Det er begrenset hvor lang tid man bruker på å si de ordene ;) Om man velger å gjøre noe før eller etter endrer ikke frieriet i seg selv. Noe av det fine med å bli eldre er at man skjønner at alt ikke blir sånn som man tenker seg det, men det som blir, er fint likevel. Et frieri er ekte, uansett hvordan man gjør det, fordi det handler om å knytte et dypt bånd. Det gjør det vakkert, uansett hvordan det utføres.

Tillat deg selv å være litt skuffet, det blir så mye verre å bære på de vanskelige følelsene hvis man nekter seg selv å føle de. Hvis du tillater deg å føle de vonde tankene, så vil du kanskje oppdage at de forsvinner ganske raskt også. Det er lov å være skuffet, det er lov å føle det du føler. Og selv om du har vært forberedt, er det en stor milepæl i livet, og det er ikke rart at man blir litt utblåst.

Hvis du ønsker å snakke med forloveden din, så gjør for all del det. Han kjenner deg sannsynligvis godt nok til å vite at det er i veien uansett. Kanskje det er godt for ham å få snakket litt og. Kan ikke ha vært enkelt å planlegge et avtalt frieri heller. Men ikke døm ham. Møt ham med åpne armer og snakk varmt og ærlig. Kanskje dere skal gå en kveldstur når han kommer hjem, hånd i hånd og bare være dere to og natten. Mon tro om det ikke vokser frem en kjærlighetsfølelse likevel ;)

Og man behøver ikke å løpe rundt og skrike og ringe til hele verden for å være lykkelig. Din reaksjon er din reaksjon. Du kan være lykkelig uten å fortelle det til en sjel! Gi deg selv noen dager til å fordøye det hele på, det er jo en endring for livet!

Det er ingen av oss som lever opp til de illusjonene vi har om ekteskap, forhold osv, osv. Jeg tror vi blir bedre mennesker hvis vi klarer å være lykkelige med akkurat det vi har, akkurat sånn som det er!

Gratulerer så mye!

Skrevet

Flott innlegg, Rainbow Brite :)

Skrevet

Kanskje frieriet hadde blitt mer romantisk dersom du hadde reagert med å vise følelser som de fleste ville funnet passende når en blir fridd til av sin elskede, overtatt huset og ellers overvært en svært intim og hyggelig begivenhet; glede, kjærlighet, hengivenhet. Istedet blir du stille, avmålt og mutt, på en måte som han ser og reagerer på med undring. Hmmm .... jeg tror at ville tenkt kritisk på min egen rolle i at det ikke ble så romantisk og koselig frieri før jeg begynte å klage på mannens fremferd.

Skrevet
Dette trodde jeg rett og slett var en vits - men etter engasjementet i tråden så forstår jeg at hun faktisk mener at hun ble lei seg :fnise:

Ærlig talt, kvinne .. voks opp ..

:fnise::fnise::fnise:

Ikke for å være slem, men det blir litt komisk, ja..

Jeg er en av få (?) damer som fridde selv for ni år siden. Og det var ikke spesielt romantisk, mer en passende løsning for situasjonen da, selv om hovedhensikten selvfølgelig var å elske hverandre i gode og onde dager.. :rødme:

Joda, vi er gift ennå :sjenert:

Skrevet

Vær glad du har blitt fridd til du...

Her sitter jeg, med mann, to unger, hus, bil... ditt og datt, men fortsatt ingen frieri. :sur:

Og om mannen min fann ut at han plutselig, midt i hageabreidet vårt nå en kveld, gikk ned på kne og fridde, hadde jeg blitt så utrolig glad!

Jeg har ingen forventninger til hvordan frieriet vårt skal være. Men han har sagt en gang at han ville det skulle være spesielt og romantisk, men jeg kjenner mannen min, og om han fant ut at han plutselig ville fri i trappen en dag, ville jeg ikke blitt skuffet. Så lenge han hadde gjort det.

Ikke skal vi ha stort bryllup heller. har snakket om at det blir kun oss og et vennepar som vitner.

Du hadde nok for store forhåpninger. Men prøv å glem dem og begynn å planlegg bryllupet deres istedet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...