mowgli Skrevet 1. august 2007 #1 Skrevet 1. august 2007 Jeg kjøpte meg ny koffert igår fra Samsonite med kodelås integrert i kofferten. Ekspeditøren sa at den burde jeg ikke bruke hvis jeg skulle til USA & Australia for der gikk de igjennom kofferten og brøt opp låsen hvis de ikke klarte å åpne den. Har noen av dere opplevd det?
Gjest HB Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 Vi lot være å løse kofferten da vi var i USA, så vi slapp å få den ødelagt. Ingenting ble borte for det. Men vi så at de koffertene som var låst ble satt til siden, mens vår ble sendt videre med en gang ved innsjekking. Hilsen Lille meg
gard Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Hei Ja, jeg har også hørt om dette og i USA selger de såkalte TSA låser som flyplasspersonell har nøkkel til slik at de kan låse opp for å sjekke. Det er litt shacky å sende avgårde bagasjen ulåst og det kunne vært interessant å høre hva reiseforsikringsselskapet ditt har å si om dette.
Gjest -eline- Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Hei Ja, jeg har også hørt om dette og i USA selger de såkalte TSA låser som flyplasspersonell har nøkkel til slik at de kan låse opp for å sjekke. Det er litt shacky å sende avgårde bagasjen ulåst og det kunne vært interessant å høre hva reiseforsikringsselskapet ditt har å si om dette. En annen ting er at er kofferten ulåst så kan jo noen i teorien legge noe i den...
Octavia Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Vi fester glidelåsene med "klipsremser" som enkelt kan klippes opp hvis myndigheten vil undersøke innholdet. På den måten vet vi om noen har vært inne i kofferten.
Ce'Nedra Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Jeg har vært med på å måtte bryte opp en koffert her i Norge også fordi vi måtte sjekke innholdet. Det lønner seg f.eks. å bare kjøpe en vanlig hengelås som man ikke er redd for skal bli ødelagt, eller eventuelt en slik TSA-lås.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå