Gå til innhold

Hodepine rundt menstider?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Får ofte hodepine dagen før jeg skal ha mens. Så varer den fra 1 -3

dag(er).

Går nå på Synfase p-piller.. har det evt noe å si? eneste p-pillene jeg ikke fikk fikk vondt i hode av var cerazette(sluttet siden jeg fikk uren hud av de).

Vet jo ikke om det har en sammenheng med p-piller. Har noen av dere merket dette? VEldig kjipt å ha det sånn hvertfall. Får vondt kun i halve siden av ansktet.. :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også får det! Det er ufattelig kjipt ja..

Har utviklet migrene det siste året (har vel egentlig hatt det i 3 år, men fikk sjelden anfall før og avskrev det som en sinnsyk form for bakrus). Får det som oftest av alkohol, men har i det siste slitt med det under mensen og. Går på Diane-piller, og lurer på om de kan ha noe med saken å gjøre.. men kvier meg for å skifte merke, siden de har hjulpet huden min mye.

Skrevet

Ja, det er veldig kjipt.

Sluttet på cerazette siden jeg fikk urenhud av den. Hadde jeg visst at kvisene avtok med tiden så hadde jeg fortsatt på de.. er de beste p-pillene jeg har gått på.

Er så kjipt å ha den hodepinene, vi har migrene i familien. Tror også at jeg har arvet det.. Hat noen ganger hatt så sinnsykt hodepine. Er ofte bare på den ene siden i ansiktet. Vondt i bene under øyet f.eks. Er helt forferdelig.. gruer meg til mens hver mnd nå.. Mulig jeg bytter tilbake til cerazette, heller ha litt kviser enn denne hodepinen!! :)

Skrevet
Ja, det er veldig kjipt.

Sluttet på cerazette siden jeg fikk urenhud av den. Hadde jeg visst at kvisene avtok med tiden så hadde jeg fortsatt på de.. er de beste p-pillene jeg har gått på.

Er så kjipt å ha den hodepinene, vi har migrene i familien. Tror også at jeg har arvet det.. Hat noen ganger hatt så sinnsykt hodepine. Er ofte bare på den ene siden i ansiktet. Vondt i bene under øyet f.eks. Er helt forferdelig.. gruer meg til mens hver mnd nå.. Mulig jeg bytter tilbake til cerazette, heller ha litt kviser enn denne hodepinen!! :)

Dette høres ut som typiske migreneplager, jeg fikk migrene da jeg gikk på p-piller, og har ikke blitt kvitt det siden. Det er svært vanlig at migrene utløses av hormonelle årsaker, jeg er plaget under mens og eggløsning. Det finnes imidlertid hjelp å få: Gå til legen og få resept på et triptanpreparat. Vær obs på at du ikke bør ta det for ofte (mer en 8 ganger i måneden), men er du bare plaget ved mens, skulle ikke det være noe problem. Jeg har også hatt god hjelp av akupunktur som forrebyggende behandling.

Skrevet
Ja, det er veldig kjipt.

Hvor lenge gikk du på Cerazette? Jeg fikk fæl hud de første 2-3 månedene på Diane, men så begynte den å forbedre seg betraktelig. Hadde lest at det var vanlig, så jeg fortsatte på Diane til tross for forverring av huden, og det har virkelig betalt seg.

Minus migrenen da.. men har fått dop av legen, så det er ikke like ulidelig lengre.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dessverre er det slik at hormonprevensjon og migrene hører sammen.

Dvs. at det som skjer er at kroppen reagerer på at den får en hormonbombe en gang pr dag. I mensuken spiser man enten sukkerpiller uten hormon eller spiser ingen piller og dermed blir det ekstra stort hormonsjokk. Derav migrene.

Jeg fikk god hjelp og mye mindre migrene etter at jeg gikk over til hormonspiral (jevn dose hel døgnet - ikke slikt hormonsjokk).

Skrevet
Hvor lenge gikk du på Cerazette? Jeg fikk fæl hud de første 2-3 månedene på Diane, men så begynte den å forbedre seg betraktelig. Hadde lest at det var vanlig, så jeg fortsatte på Diane til tross for forverring av huden, og det har virkelig betalt seg.

Minus migrenen da.. men har fått dop av legen, så det er ikke like ulidelig lengre.

Jeg gikk på cerazette i 3 mnd, sluttet siden jeg fikk litt kviser. Hadde ikke hodepinen når jeg gikk på de p-pillene. UTROLIG GODT!! Tror derfor jeg skal starte på de igjen, har vært i best form når jeg har gått på cerazette.. (har testet de fleste merker). Har heller litt kviser enn denne hodepinen.. puh.. :murvegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...