Gå til innhold

Har dere smerter når dere har mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_frk.fryd_*
Skrevet

Jeg er plaget av kraftige mage og rygg smerter de først par dagene i mens perioden. Er det andre enn meg med slike plager ( det går jeg ut i fra at det er), har dere noen tips om lindring av smerten?

Vil helst ikke ta tabeletter hver gang, det gjør jeg nå og det kan ikke vere sunt i lengden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde store smerter tidligere og hvis jeg hadde muligheten så lå jeg på sofaen med varmeflaske på magen. Det ga noe lindring og gjorde at jeg ikke trengte tabletter akkurat da. Tok heler tabletter hvis jeg skulle noe sted.

Skrevet

Det har vært utallige tråder om menssmerter, så hvis du søker litt finner du garantert massevis av råd og erfaringer fra andre. :icon_smile:

Selv har jeg prøvd "alt" av smertestillende og diverse naturmedisin, men det eneste som har hatt virkelig god effekt er p-piller. Nå var mine smerter til tider ganske ekstreme, da... Hvis du ikke er riktig så ille som meg, kan du kanskje klare deg bra med varmeflaske og pusteøvelser. Krampene gjør at du har lett for å spenne deg, slik at du får enda mer vondt. Legg deg flatt ned, gjerne med varmeflaske på magen/ryggen, og slapp helt av. Pust rolig og tenk deg at du også puster smerten ut av kroppen.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg hadde vanvittige menssmerter (og eggløsningssmerter) og begynte på p-piller. Fungerte veldig bra, hadde fremdeles småvondt den dagen mensen kom, men bortsett fra det ikke noe problem. Desverre så gikk p-pillemerket som jeg brukte ut av markedet og jeg måtte begynne på et annet - etter to måneder med manglende sexlyst, vektøkning og depresjoner så endte det med at jeg kasta pillene... Jeg orket ikke å ta sjangsen på å teste ut nok et merke - noe som jeg merker godt: jeg har fått tilbake menssmertene de første 1-2 dagene av mensen, og har i tillegg vanvittige smerter omkring eggløsningen. Har ligget på sofaen med varmeflaske på magen og tatt smertestillende i hele dag :sur:

Skrevet

Kan være greit å få tatt en sjekk ved sterke smerter - kan blant annet være tegn på endometriose.

Skrevet

Jeg hadde også smerter i rygg og mage de første dagene. Det eneste som hjalp meg før jeg begynte på p-piller var: rolige gåturer med bikkja, ligge i foster stilling og varme flaske. Har fortsatt noe smerter enda selv om jeg går på "pilla", men ingenting i forhold.

Gjest Gjest_frk.fryd_*
Skrevet
Kan være greit å få tatt en sjekk ved sterke smerter - kan blant annet være tegn på endometriose.

Hva er endometriose? hvordan vet man om man kanskje har det?

Skrevet

Par dråper Geranium ojle blandet i handa med litt......anna olje...soya er ok, masseres på mage og rygg. Hjalp meg VELDIG.

Ellers ble jeg hjulpet med aromaterapi, holdt på å ett år pga allergi. Oppdaga plutselig at mensmertene var vekk, og det har de nå vært i 8 år. Men, det er no min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...