Gå til innhold

PIA vs. BA


Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Pakistan i vinter, og er usikker på hvilket selskap jeg skal reise med. Det er litt billigere med British Airways, men da må vi bytte fly, samt vente 4 timer. Med Pakistanian International Airlines er det kun mellomlanding.

Er litt skeptisk til PIA, er det noen som har reist med det her? Var det så ille som jeg tror, eller er jeg bare teit?

Er jo kjipt å vente 4 timer i London bare fordi jeg er tullete :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke.. Men kjenner mange som har.. Ikke noe problem det. Jeg ville valgt PIA.. Litt mer eksotisk enn BA! Og hvis det i tillegg er billigere er det supert!

Heldiggris som skal til Pakistan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. At flyselskapet er eksotisk, er vel ikke akkurat det jeg bryr meg mest om, tenker heller sikkerhet etc.

Har hørt at flyene til PIA er helt overfylte og at toalettene er nedskiti, så var egentlig mer slikt jeg hadde i tankene..

Blir gøy med Pakistantur ja, jeg gleder meg :)

Det er bare et par hundringser som skiller dem i pris, BA var billigst, antagelig fordi vi må bytte fly.

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE REIS med "DYRETRANSPORTEN" P.I.A.!

Er det eksotisk ?????INGEN reiser med P.I.A. om de ikke MÅ!

T.o.m. ikke Pakistanere. De tåler bare ikke "de andre pakistanerne", for de oppfører seg som apekatter!!!!!!!!!!!!!

Det burde gi deg en liten pekefinger, å du kan glemme å få plassen din, for det sitter GARANTERT noen andre der, du lager i dems øyne kvalm om du ber de å flytte seg for ente gang, fordi du har rett på plassen din som du har på billetten din,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE REIS med "DYRETRANSPORTEN" P.I.A.!

Er det eksotisk ?????INGEN reiser med P.I.A. om de ikke MÅ!

T.o.m. ikke Pakistanere. De tåler bare ikke "de andre pakistanerne", for de oppfører seg som apekatter!!!!!!!!!!!!!

Det burde gi deg en liten pekefinger, å du kan glemme å få plassen din, for det sitter GARANTERT noen andre der, du lager i dems øyne kvalm om du ber de å flytte seg for ente gang, fordi du har rett på plassen din som du har på billetten din,,,

Jeg skjønner i alle fall at du aldri har reist med PIA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at flyene til PIA er helt overfylte og at toalettene er nedskiti, så var egentlig mer slikt jeg hadde i tankene..

Overfylt? Flyet har ikke lov til å ta av med fler passasjerer enn tillatt.

Om du er bekymret for at flyet skal være fullt kan du jo kjøpe noen ekstra billetter til deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har reist med BA to gongar, og båe gongane har bagasjen min kome fram først dagen etterpå. Dei køyrer han til døra di, altså, men litt slitsamt likevel. Har høyrt fleire som opplever bagasjetull med BA, og om eg skal bruke dei igjen skal eg passe på å ha alt eg treng i handbagasjen.

Ville nok prøvd PIA sjølv, pga at det var meir eksotisk.... har aldri flydd det før, så det verkar litt spanande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overfylt? Flyet har ikke lov til å ta av med fler passasjerer enn tillatt.

Om du er bekymret for at flyet skal være fullt kan du jo kjøpe noen ekstra billetter til deg selv?

Snakker om overfylt av bagasje, passasjerene får jo med seg flere kolli enn en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om overfylt av bagasje, passasjerene får jo med seg flere kolli enn en.

Nei. Det finnes internasjonale regler for det, pga sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det finnes internasjonale regler for det, pga sikkerhet.

Ja, men de blir ikke fulgt hos PIA. Samboer og jeg har begge jobb i luftfart, så det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de blir ikke fulgt hos PIA. Samboer og jeg har begge jobb i luftfart, så det vet jeg.

Da vet du at det kan medføre alvorlige konsekvenser for flyselskap å systematisk bryte reglene for såkalt carry-on-luggage?

Jeg tviler sterkt på at PIA eller noe annet flyselskap bryter disse reglene systematisk i Norge.

Forøvrig er det pussig at du spør hvilket flyselskap du skal velge når både du og samboer har jobb i luftfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vet du at det kan medføre alvorlige konsekvenser for flyselskap å systematisk bryte reglene for såkalt carry-on-luggage?

Jeg tviler sterkt på at PIA eller noe annet flyselskap bryter disse reglene systematisk i Norge.

Forøvrig er det pussig at du spør hvilket flyselskap du skal velge når både du og samboer har jobb i luftfart.

Ja, det kan du si.. Jeg vet ikke hvorfor de godtar det, men jeg har sjelden sett et menneske som reiser med PIA som kun har med ett kolli.

Han er flyver, men han flyr ikke for PIA eller BA. Han mener at jeg skal velge BA pga. de grunnene jeg allerede har nevnt. Min venninne synes det høres tullete ut i og med vi må vente så lenge og bytte fly med BA.

Jeg ønsket personlige meninger med de som hadde flydd med PIA, ikke hva man hadde hørt. Derfor spør jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si.. Jeg vet ikke hvorfor de godtar det, men jeg har sjelden sett et menneske som reiser med PIA som kun har med ett kolli.

Han er flyver, men han flyr ikke for PIA eller BA. Han mener at jeg skal velge BA pga. de grunnene jeg allerede har nevnt. Min venninne synes det høres tullete ut i og med vi må vente så lenge og bytte fly med BA.

Jeg ønsket personlige meninger med de som hadde flydd med PIA, ikke hva man hadde hørt. Derfor spør jeg :)

Jeg har fløyet med PIA og det var verken spesielt overfylt eller "apekatter" der.

Hvis dere skal ha med bagasje ville jeg ikke valgt BA, da disse er mestere i å rote den bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fløyet med PIA og det var verken spesielt overfylt eller "apekatter" der.

Hvis dere skal ha med bagasje ville jeg ikke valgt BA, da disse er mestere i å rote den bort.

Ok, det var et slikt svar jeg var ute etter, det sa meg litt mer. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har flydd PIA, og var ikke særlig begeistret. Nå må jeg nok innrømme at noe av grunnen nok var at vi to var de eneste hvite ombord, og oppfattet de andre passasjerene som noe bråkete, plasstrengende og stinkende (ja, faktisk, i alle fall noen av dem) enn hva vi var vant med fra andre selskaper. Var nok også noen kulturforskjeller inne i bildet. Var heller ikke særlig begeistret for maten, standarden eller servicen ombord.

Hadde nok valgt BA ja, flyr ikke med PIA igjen om jeg ikke må. Det skal dog nevnes at jeg også har vært borti veldig dårlig service fra BA, samt bagasjerot. Sistnevnte tror jeg dog skyldes Heathrow, og ikke BA selv, Heathrow er beryktet for å lage fullstendig bagasjekaos, særlig for transitpassasjerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så flyvertinner og kapteiner på gardermoen,

de var fra P.I.A. på vei mot ett fly med avreise fra Norge.

Jeg klarte ikke unngå å spørre typen min, Norsk - Pakistaner, om hvorfor disse ikke smilte. Det var det merkligste jeg hadde sett. Alle flyvertinner smiler og snakker som regel med sine kollegaer...

Min kjære så opp på dem, trakk litt på smilebåndet å sa;

" Det er en grunn til at de ikke smiler...

De vet hva som venter dem de neste timene!!! ", :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...