Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjære basilikum er (nesten) like fin som da jeg kjøpte den i april. Den har overlevd en flytting, dager med tørke og et uheldig fall ut vinduet fra femte etasje. Jeg har aldri klart å holde liv i ei plante så lenge, så føler meg nesten som basilikum-ekspert :fnise:

Jeg lar den stå i vinduet om formiddagen når jeg er på jobb, og flytter den unna det sterke sollyset om ettermiddagen. Vann får den morgen og kveld. Passer på å plukke av bladene når de blir gule. Ellers myke kjærleik og lovord. Basilikumen min har blitt et familiemedlem :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en ufrivillig plante-dreper. :fnise: Min basilikum plante holdt EN dag før den begynte å henge med hodene. Til tross for Eva Solo potte...nå har jeg lest at man kan ta av bladene og fryse dem til senere bruk, så hvis min nyinnkjøpte koriander plante viser tegn til mistrivsel kommer jeg til å gjøre akkurat det...

(Noen som har erfaring med det, forresten?)

Skrevet

Har fryst ned koriander. Den smakte litt mindre friskt enn frisk koriander, men bedre enn tørket. Vel verdt å prøve, du må bare ikke glemme den i fryseren.

Vi har 2 Eva Solo-potter, og dette har vært redningen for urter hos oss. Pleier å vanne litt innimellom, og la planten tørke en dag eller to før jeg heller på vann igjen. Da blir den ikke helt soggy med en gang. Men etter noen uker tror jeg det blir for fuktig likevel, og da dør de. :(

Har også hørt tips om å ikke ta de ytterste bladene på stilkene, men har ikke fått testet dette helt. Min kjære liker nemlig også å lage mat, og han tror ikke på dette trikset, og tar de øverste bladene. (Men det blir god mat!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...