Gå til innhold

Flyselskapet mistet kofferten min...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Dumme KLM mistet bagasjen min i Amsterdam! Eller, fikk den ikke med på flyet til Oslo! Prøver å ringe dem, men de tar ikke telefonen, og på en nettside jeg kan trykke inn nummeret på bagasjen min kommer det opp at de søker fortsatt etter den og at jeg skal komme tilbakr senere :sur:

Skal snart bort igjen, og selvom jeg er hjemme med noen av klærene mine var jo sommergarderoben, toalettsakene og andre verdisaker med i den kofferten..

Det jeg egentlig lurer på er, når har jeg krav på penger, siden jeg nesten ikke har klær hjemme (stooor koffert, så tok med mye mer en jeg trengte). Må jo kjøpe nye klær og bikini og slikt fordi jeg skal bort.. Noen som vet noe om hva man får av penger hvor mye og slikt?? *saver kofferten min*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dette bør du sjekke med ditt reiseforsikringsselskap. Men etter det jeg kan se utfra mitt reiseforsikringsselskap så får man ikke noe kompensasjon dersom bagasjen er forsiket når man kommer hjem etter en tur. Men det stiller seg vel litt anderledes dersom du skal ut på tur igjen og ikke har fått bagasjen fra foregående tur.

Skrevet

Den bruker dukker opp etter 2-3 dager, og da kommer den hjem til deg. Noen erstatning får du ikke.

Skrevet

Da mamma var i Dallas og flyselskapet klarte å miste bagasjen hennes (hun fikk den igjen etter en uke) fikk hun penger slik at hun kunne kjøpe seg klær (hun skulle i bryllup, så det var krise kan man si) og det aller nødvendigste. En god del reiseforsikringer dekker også dette (ihvertfall i følge min far som jobber med forsikringer). Kontakt forsikringsselskapet og prøv å få kontakt med flyselskapet igjen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har nettopp stått i samme situasjon. "Problemet" ditt er at du ikke er på utreise, men er kommet hjem. Da får du sannsynligvis ikke samme muligheter for å få "krisepenger" for å kjøpe det mest nødvendige. Det var iallfall beskjeden jeg fikk av mitt forsikringsselskap, og jeg tror det er gjengs prosedyre hos de fleste.

Kofferten min dukket opp etter 5 dager, så det er bare å krysse fingre.

Skrevet

Trodde det var flyselskapet som måtte betale penger jeg, ikke forsikring.. men nå har jeg ikke mistet koffert på mange år, sp mulig jeg husker feil..

Velvel, får tenke positivt, bedre å miste kofferten når det er salg på sommerklær, isteden for når sommeren nettopp er begynt.. Får krysse fingrene om at den dukker opp før fredag ellers må jeg nesten ta en snakk med forsiktringsselskapet i håp om penger..

Skrevet

Wee, kofferten er nå på Gardermoen, så nå kommer den snart!! :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...