Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uhøflig? Åjda ... da er jeg veldig uhøflig... Nei, dette har jeg aldri tenkt noe som helst over.

Vil det si at å sitte i en park i en by og spise pizza er uhøflig også?

Jeg må spise ca hver 3. time jeg, hvis ikke kan jeg bli kvalm og dårlig, så jeg anser meg ikke som uhøflig om jeg spiser på gata, noe jeg ofte gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Turkemistan har hvertfall slike regler...men så er det landet litt spesielt.

Turkmenistans lover er ikke ett eksempel til etterfølgelse. Har ellers aldri hatt noe problem med å spise en soft-is eller pølse på gaten. Mat det også (selv om det er år og dag siden jeg spiste det siste). Men, det er sikkert greit at det kan inntas med en hånd.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten, hadde det vært slik at noen syntes det var uhøflig så hadde det ikke brydd meg. Samtidig hadde jeg nok ikke gjort det i Turkemistan.

Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten, jeg. Bolle på gata er null problem. Men jeg er enig i at mat som lukter ikke er noe særlig, pølse på bussen og slike ting. Og så får jeg spunk når jeg ser voksne folk spise banan på gata. Vet ikke helt hvorfor, men det er ekkelt :sprettoy:

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Og så får jeg spunk når jeg ser voksne folk spise banan på gata. Vet ikke helt hvorfor, men det er ekkelt :sprettoy:

Har du sett de der søte små bananene? Det er hysteriskt morsomt å se når noen spiser de. :ler:

Endret av Chrizzy
Gjest Bellatrix
Skrevet

Er jeg sulten så er jeg sulten. Går jeg rundt i byen spiser jeg gjerne på gata eller på en benk.

Skrevet

Jeg har heller aldri tenkt på dette som noe spesielt uhøflig. (For å være helt ærlig synes jeg det er mye mer uhøflig å røyke på gaten/bussholdeplasser osv, men siden dette (fortsatt) er helt lovlig her til lands, skal jeg ikke snakke så høyt om det.)

Det eneste jeg kunne spart synet mitt for i forhold til spising på gaten er kebabrester (gafler, isopor, mais, oppkast, papir osv).

Skrevet
Jeg har heller aldri tenkt på dette som noe spesielt uhøflig. (For å være helt ærlig synes jeg det er mye mer uhøflig å røyke på gaten/bussholdeplasser osv, men siden dette (fortsatt) er helt lovlig her til lands, skal jeg ikke snakke så høyt om det.)

Det eneste jeg kunne spart synet mitt for i forhold til spising på gaten er kebabrester (gafler, isopor, mais, oppkast, papir osv).

Er oppkast en kebabrest? :P

Skrevet
Er oppkast en kebabrest? :P

Ja, ofte. :( Spesielt natt-til-søndag-kebab-rester.

:ler:

Gjest nimbus
Skrevet

Jeg spiser aldri på gata, unntatt is, men det er bare fordi jeg har elendig simultankapasitet. Klarer ikke å gå og svelge samtidig. Må stoppe for å svelge hvis jeg prøver å drikke også. Så har ingenting med høflighet å gjøre. Men enig med dem som mener at man ikke bør spise mat som lukter på t-bane, buss etc. Jeg blir bilsyk nok fra før, om jeg ikke må sitte i stanken fra en pølse eller hamburger...

Skrevet

Jeg synes helt aerlig talt at det ikke ser så bra ut, og derfor gjör jeg det ikke selv. Egentlig bryr jeg meg ikke noe saerlig om hva andre folk gjör, men denne tråden har fått meg til å tenke over temaet. Blir folk virkelig plutselig så sultne at de ikke har mulighet til å planlegge måltidene bedre? Er det ikke litt trist og et utrykk for tidsjaget i vår verden at vi ikke har tid til å sette oss ned når vi skal spise? Ikke kan det vaere spesielt sunt heller. Disse kaffebegerene for eksempel, det er jo en tradisjon vi har importert fra USA. Hadde det ikke vaert mye hyggeligere å sette seg inn på kafeen? Evt ta med seg kaffen og sette seg på en benk, i parken etc? Dessuten skjönner jeg ikke hvordan det er mulig å drikke kaffe mens man går!?! En is kan jeg godt spise på gata og småting som frukt og boller er jo greit å gi til barn, selv om de også burde laere seg å sitte ned for å spise. Nå virker det som om jeg er brennende opptatt av temaet og det er jeg jo egentlig ikke, men jeg tror det er på tide at vi roer ned. Min oppfordring i dag er å sitte ned og nyte maten, det er både sunnere og hyggeligere. :)

Skrevet
Min oppfordring i dag er å sitte ned og nyte maten, det er både sunnere og hyggeligere. :)

Det er vel det folk stort sett gjør til hverdags. Men av og til er det litt ekstraordinære dager da ting ikke går helt etter planen osv.

Skrevet

Ja, da er jeg vel uhøflig da :ler: Jeg har ingen problemer med å verken spise eller drikke mens jeg går eller når jeg står ute på gata. Om folk henger seg opp i det er det deres problem og ikke mitt. Jeg legger sjeldent merke til at folk spiser på gata, med mindre de slafser noe helt forferdelig eller dressing og pizzafyll spruter til alle kanter. Dersom folk er sulten og ønsker å spise ute så er de hjertlig velkommen til det for min del. Papir og søppel synes jeg dog de kan bli flinkere til å ta med seg til søppelkorgen, det er også ganske så kvalmt å tråkke i en sammenklistret klyse av salat og dressing som har rent ut av en BigMac eller kebab.

Å spise på bussen gjør jeg derimot aldri og selv om jeg ikke direkte har noe i mot folk som gjør det synes jeg at sterk matlukt der inne kan bli svært ubehagelig. Forleden dag var det noen som hadde med seg en boks med lapskaus inn på bussen og jeg kan trygt skrive under på at det ikke alltid lukter like godt. Men tross alt synes jeg at det på bussen er langt verre med folk som oser hvitløk og svette på lang avstand. Skulle jeg velge mellom matlukt og hvitløksånde kan folk gjerne ta med seg hele ukens middag inn på bussen for min del. Drikking på bussen har jeg ingenting imot, enten det måtte være kaffe, vann eller andre ting, så lenge de ikke slurper og slafser det i seg(dette er lyder som forøvrig irriterer meg grønn dersom jeg legger merke til dem).

Skrevet
Det er vel det folk stort sett gjør til hverdags. Men av og til er det litt ekstraordinære dager da ting ikke går helt etter planen osv.

Nja, jeg vet nå ikke om det er mulig at det er sååå ofte ting ikke går etter planen når man ser etter hvor mange som går rundt og spiser på gata i Oslo. Jeg mener at dette er en ny ukultur som er kommet, at vi ikke har tid til en gang å sette oss ned på en benk. Men jeg synes ikke det er uhöflig. Det som derimot er uhöflig etter mitt syn er å spise på bybuss, trikk eller t-bane. Og å kaste söppel på gata er jo uakseptabelt, men det er vel en annen debatt.

Skrevet
Nja, jeg vet nå ikke om det er mulig at det er sååå ofte ting ikke går etter planen når man ser etter hvor mange som går rundt og spiser på gata i Oslo.

De gangene jeg spiser på gate er det nettopp i Oslo. Da har jeg f.eks vært på et sent møte og skal ta bussen hjem (tar over to timer). Så da vil jeg få i meg mat før bussen for å slippe å "sulte i hjel" på veien.

Jeg tror faktisk at gatene i Oslo er fulle av folk som ikke er der til hverdags, jeg.. :)

Selv har jeg vært der en dag i ny og ned siden først i tennårene. Og det er gjerne disse dagene jeg spiser på gata. Mellom shopping el.

I hverdagen derimot spiser jeg kun sittende ved et bord.. I ro og mak. ;)

Skrevet

Is, sjokolade og mindre ting har jeg nok fortært i farten, men større ting tar jeg sittende.

Gjest Talula
Skrevet

Jeg spiser når jeg er sulten jeg, og det blir jeg ofte hvis jeg er på handletur eller noe, og da hender det jeg spiser ett eller annet mens jeg går i gatene. Har aldri tenkt på at det skulle være uhøflig.. :sjenert:

Gjest Tanita
Skrevet

Det har hendt at jeg har tatt en miniburger hvis jeg har kjøpt burger like før mcDonalds har stengt - men jeg liker ikke å spise stående og ikke foran folk, da er det mye bedre å spise inne på cafe/restaurant. Men jeg ser ikke noe galt i at andre gjør det. Som noen sa over her, så syns jeg ikke noe om de som står inne i busskurene og røyker mens det snør/hagler eller regner...

Skrevet

Har aldri tenkt over at det er uhøflig å spise på gata. :sjenert:

Jeg gjør det sjeldnere nå enn før, men dersom jeg har dårlig tid og bare må få i meg noe før jeg skal noe etter jobb, så hender det at jeg går mens jeg spiser. Som oftest en pølse eller en baguett og av og til en liten hamburger.

Å spise is eller en rosinbolle mens man går har jeg sett som på helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...