Gjest *Mim* Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 I går var jeg avsindig sulten og kjøpte meg en bolle som jeg spiste med en gang - på gata. Kom til å tenke på at kanskje ikke så så bra ut? Er det ufint å spise på gata, synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg synes ikke det. Er man ute og går i timesvis så blir man jo sulten, og hvis man ikke får spise på gaten så må man jo nesten spise på restaurant, selv om man bare er småsulten og en bolle hadde vært mer enn nok Jeg merker dog at jeg ikke klarer spise på gaten når jeg er alene, og knapt nok når jeg er sammen med andre. Vet ikke helt hvorfor. Det er meget irriterende, hvis jeg er på shopping så blir jeg jo helt svimmel fordi det går så lang tid uten mat.
Gjest Elastica Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg ville tro man holdt seg innenfor den ordinære folkskikknormen selv om man skulle finne på å sluke noe mens man var ute og gikk. Selv synes jeg det er litt ubehagelig å spise store ting mens jeg beveger meg, men jeg har garantert spist en is eller to i bevegelse. For øvrig enig med Nigo. Mat med sterk lukt på trikken eller banen er pføy. Likeledes altfor høylydt, intim mobiltelefonsamtale. Men det er en helt annen sak.
Gjest puselabb Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Synes det ser så koselig ut når folk spiser på en bolle eller lignende på gata jeg. Da får jeg alltid så lyst til det selv.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Detta har jeg faktisk aldri tenkt på engang... Jeg har alltid spist i farta jeg, har ikke hørt noe som helst om at det er uhøflig :klø: Når jeg blir sulten, så blir jeg veeldig sulten, veeldig fort, da... Og får jeg ikke i meg noe da, så blir jeg mye mer uhøflig enn å kaste i meg en matbit mens jeg går
Gjest StockDama Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 visste ikke at det var uhøfflig, gjør det i hytt og pine jeg.
Gjest Vampyra Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Det har jeg aldri tenkt på! Jeg spiser stadig på farten...
Arkana Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Store ting spiser jeg aldri på gata, men en bolle eller en is går bra.
Gjest *Mim* Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Godt å høre! Da fortsetter vi med det. Jeg mener å ha lest om et land der det var helt fy å spise på gata. Noen som vet noe om det? :klø:
Gjest Elastica Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Jeg mener bestemt at det tidligere ble ansett som ikke særlig god folkeskikk å spise eller røyke mens man gikk på gata. Det har nok forandret seg, vil jeg tro.
Cuba Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har heller aldri tenkt over at det skulle være uhøflig. Umiddelbart har jeg for meg at jeg gjør det rett som det er, men når jeg tenker meg om blir det vel kanskje heller til at jeg spiser i bilen eller setter meg på en benk eller noe.. ikke at det heller er så ofte men.. Men at det skulle være uhøflig på noen måte..? nei, kan jeg ikke skjønne at noen skulle syns. Er ellers enig i at man kan spare seg for luktende ting på buss/trikk osv.
Gjest Frk Åberg Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Har aldri tenkt over det. Ikke så ofte jeg gjør det, men det er mest fordi det sjelden er noe hurtigmat jeg har lyst på.
Anglofil Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Nei, synes i grunn ikke det. Hender jeg gjør det jeg også hvis jeg har dårlig tid. Eller hvis jeg ikke orker å finne meg en kafé og sette meg ned på. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Jeg mener å ha lest om et land der det var helt fy å spise på gata. Noen som vet noe om det? :klø: Belgia, i hvertfall. Der ble vi stoppet og kjeftet på.
Gjest Peachbud Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Synes det er helt ok. Gjør det i grunnen ganske mye siden ofte blir sulten når jeg er rundt og farter.
Gjest Fliss Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 Skulle kanskje tro jeg var steingammel - men jeg synes det ser alldeles grusomt ut når jeg ser voksne kvinner røyke på gaten .. men å spise et eller annet lite på gaten er det ikke noe galt med ..
Drua Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Boller og is kan se litt koselig ut, er enig i det. Taco-wraps eller grillpølse med rekesalat og sprøstekt løk over hele trynet derimot, ikke et like koselig syn.
Drua Skrevet 31. juli 2007 #19 Skrevet 31. juli 2007 Skulle kanskje tro jeg var steingammel - men jeg synes det ser alldeles grusomt ut når jeg ser voksne kvinner røyke på gaten Men det er greit at menn gjør det? Og hvis den røykende voksne kvinnen setter seg ned på en benk, da er det plutselig greit, hun må bare ikke stå eller gå? Jeg kan godt si at det ikke ser så bra ut å røyke uansett hvor man sitter, står eller går -uavhengig av kjønn- , men alldeles grusomt synes jeg er å overdrive.
Gjest StockDama Skrevet 31. juli 2007 #20 Skrevet 31. juli 2007 Godt å høre! Da fortsetter vi med det. Jeg mener å ha lest om et land der det var helt fy å spise på gata. Noen som vet noe om det? :klø: Turkemistan har hvertfall slike regler...men så er det landet litt spesielt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå