Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #42 Skrevet 5. september 2007 Hva er de ute etter? - sex - noen å tilbringe ferien sammen - noen å spise middag sammen med - noen som kan fortelle hvilke møbler, bilder og ting jeg skal ha i leiligheten min - få komplimenter - ubetinget lojalitet - som de viser frem i offentlighet. - at de liker å holde leiligheten ren og pen. Hva liker de ved en kvinne de blir interessert i? - kroppen og utseendet generelt - sexlysten (dvs at den er der) - bra hvis de like å lage mat. - at de kler seg bra - at de tjener mye penger (gjelder dessverre ikke mange damer) - at de vil ha meg - at de beundrer jobben jeg har og gjør og at de elsker at jeg tjener mye penger - at de liker katter og andre søte små dyr og at de generelt er omsorgsfulle. Hva liker de ikke? - at det hele tiden må skje noe og at jeg må være med på det. Særlig hvis de prøver å kontrollere og planlegge tiden min. veldig slitsomt. Veldig stressende. Ville være optimalt med en dame som faktisk liker en sofagris. - At når jeg ser tankefull ut så tror de at jeg tenker på noe negativt om dem. Når jeg egentlig bare tenker på hvilken motor jeg vil ha i den neste bilen min. - At tilbakemeldinger tolkes i verste mening og at de ofte ikke klarer å si "takk" til et kompliment men sier noe slikt som "nei, jeg er ikke sexy". - at de ikke alltid er klar for sex når jeg vil ha det.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #43 Skrevet 6. september 2007 Jeg vet, damer kan gjøre mere selv, mannen trenger ikke være med på alt, ja til sofagriser! nOE annet er hvis mannen aldri vil finne på noe sammen med dama da, det er kjedelig.
lettlurt Skrevet 6. september 2007 #44 Skrevet 6. september 2007 Menn vil sikkert ha like mye forskjellig som det er forskjellige menn. Håper jeg iallefall, ellers blir det tøff konkurranse Men jeg vet iallefall at jeg vil ha: 1) en kvinne som liker å være kvinne. En som er omsorgsfull, tøff, sterk, intelligent (altså alt jeg forbinder med en god kvinne)og er mer opptatt av familie og hjem enn av jobben. Å være huslig er viktig. Ikke at hun skal rydde opp etter meg, men iallefall ha evner til å skape et greit, ryddig og rent hjem sammen med meg. 2) En kvinne som er uavhengig. En som står støtt på egne ben samtidig som hun trenger meg like mye som jeg trenger henne. En som har sitt eget nettverk, sin egen jobb, sine egne venner, gjerne bestående av både menn og kvinner. 3) En som setter meg foran mora og veninner når det kommer til intimitet, fortroelser og tillit 4) En kvinne som er seksuelt fri (les: som kjenner sin egen seksualitet godt nok til å være venn med den), samt liker sex ofte og impulsivt 5) En kvinne som gleder seg på mine vegne 6) En kvinne som søker harmoni 7) En kvinne som liker frilutsliv, reiser, utvikling og læring bedre enn sofaen 8) En kvinne som lar meg være mann 9) En kvinne som forstår og aksepterer at hun alltid vil være nr. 2, etter datteren min 10) Pen rompe Og hva jeg ikke vil ha: 1) en kvinne som skal konkurrere med meg om alt og ingenting 2) en kvinne som er medlem av ottar eller annen kvinnesaks- og/eller feministorganisasjon 3) sladrekjerring 4) en kvinne som blir provosert av pkt. nr. 10 under "Hva jeg vil ha" en god liste, må selv si meg enig. det eer dette jeg ville lett etter hvis jeg skulle ha en å dele livet med. punkt 9 syns jeg er en selvfølge nesten siden barna mine vil komme først for alt i verden (fremdtidige barn)
Mann 42 Skrevet 11. september 2007 #45 Skrevet 11. september 2007 Joda, men jeg reagerer på at det bare er rumpemenn her. Bestemor sa at man kunne dele de inn i to, rumpemenn eller puppemenn. Og så er det de uspesifiserte mennene, eller "menn" om du vil, som er fascinert av både rumper og pupper. Nyere forskning tyder på at bestemora di tok feil og at menn som liker begge deler, er i flertall. Det er tilfeldig om en mann blir definert som rumpemann eller puppemann, og det viser seg at det kommer helt an på hvilken side han befinner seg når han blir spurt, og på hva han blir spurt om først. Det henger sammen med mannens lave simultankapasitet, dvs at han ikke klarer å tenke på mer enn en ting om gangen.
Gjest Puppemann Skrevet 11. september 2007 #46 Skrevet 11. september 2007 Det henger sammen med mannens lave simultankapasitet, dvs at han ikke klarer å tenke på mer enn en ting om gangen. Pøh. Jeg tenker da på begge puppene samtidig.
W. Wallace Skrevet 11. september 2007 #47 Skrevet 11. september 2007 Og så er det de uspesifiserte mennene, eller "menn" om du vil, som er fascinert av både rumper og pupper. Nyere forskning tyder på at bestemora di tok feil og at menn som liker begge deler, er i flertall. Det er tilfeldig om en mann blir definert som rumpemann eller puppemann, og det viser seg at det kommer helt an på hvilken side han befinner seg når han blir spurt, og på hva han blir spurt om først. Det henger sammen med mannens lave simultankapasitet, dvs at han ikke klarer å tenke på mer enn en ting om gangen. Nyere forskning? Hvem i alle dager finansierte det prosjektet?
Mann 42 Skrevet 12. september 2007 #48 Skrevet 12. september 2007 (endret) Nyere forskning? Hvem i alle dager finansierte det prosjektet? Det er gjort mye på fritida, av idealistiske grunner. For å motarbeide båssetting av menn, som vi oppfatter som veldig uheldig. Konklusjonen blir uansett at vi reagerer omtrent likt på et attraktivt sett hyller og en flott rumpe, men at det er variasjon mht størrelsen man foretrekker. Endret 12. september 2007 av Mann 42
Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #49 Skrevet 12. september 2007 Det er gjort mye på fritida, av idealistiske grunner. For å motarbeide båssetting av menn, som vi oppfatter som veldig uheldig. Konklusjonen blir uansett at vi reagerer omtrent likt på et attraktivt sett hyller og en flott rumpe, men at det er variasjon mht størrelsen man foretrekker. Det er ikke min erfaring med menn. Selvfølgelig kan det være tilfellet for mange, eller et flertall av menn likevel. Forskning på hva som oppfattes som attraktivt hos det motsatte kjønn, gjøres det en del av. Hvorfor noen er villige til å finansiere studier f.eks på om kvinner med forskjellig størrelse mellom sine to bryst har dårligere sjanser på sjekkemarkedet og derfor får færre barn, stiller jeg meg undrende til.
Mann 42 Skrevet 12. september 2007 #50 Skrevet 12. september 2007 Det er ikke min erfaring med menn. Selvfølgelig kan det være tilfellet for mange, eller et flertall av menn likevel. Forskning på hva som oppfattes som attraktivt hos det motsatte kjønn, gjøres det en del av. Hvorfor noen er villige til å finansiere studier f.eks på om kvinner med forskjellig størrelse mellom sine to bryst har dårligere sjanser på sjekkemarkedet og derfor får færre barn, stiller jeg meg undrende til. En sånn studie ville det sikkert være lett å få sponset av f.eks produsent av silikonimplantater, firma som driver eller har interesser innen kosmetisk kirurgi, e.l. Særlig hvis man kan få spalteplass i Dagbla`, VG og Illustrert vitenskap etter at artikkelen er publisert.
Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #51 Skrevet 12. september 2007 En sånn studie ville det sikkert være lett å få sponset av f.eks produsent av silikonimplantater, firma som driver eller har interesser innen kosmetisk kirurgi, e.l. Særlig hvis man kan få spalteplass i Dagbla`, VG og Illustrert vitenskap etter at artikkelen er publisert. Kanskje. Husker bare vagt dette her, slik jeg leste det den gangen jeg kom over det, fikk jeg inntrykk av at det rett og slett ideen kom fra lege som lurte på om noen ville ha disse damene Men legen hadde jo ikke forfattet den teksten jeg leste selv, så framstillingen kan være totalt feil. Det er jo teoretisk interessant hvilke fysiske egenskaper, handlinger, kroppsspråk osv som tiltrekker mennesker, men jeg tror ikke det er statistikk og vitenskap som er plastikk-industriens promotør, det er derimot våre egne holdninger og konsum av fremstillinger av skjønnhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå