Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg har litt erfaring fra tidligere samboer og noen kjærester, og er selv over 30. Menn er jo veldig forskjellige, akkurat som vi kvinner, men jeg lurer litt på: - Hva er de ute etter? - Hva liker de ved en kvinne de blir interessert i? - Hva liker de ikke? Ikke alltid så lett å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altena Skrevet 31. juli 2007 #2 Del Skrevet 31. juli 2007 Dette er noe jeg gjerne skulle likt å høre fra menn også. Er selv 25 og kan med hånden på hjertet si at jeg er litt lei av å være evig singel. Men samtlige menn jeg møter på min alder virker ganske ureflekterte og umodne. Jeg forstår at dette kanskje kan virke litt vel generaliserende og jeg er absolutt overbevist om at det finnes flotte menn der ute i alle aldersgrupper. Det er bare diamantene som ikke alltid er så lette å finne Så ja, det kunne være interessant å høre deres tanker omkring dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Del Skrevet 31. juli 2007 Håper noen voksne menn har noen tanker til oss da. Denne tråden trenger en liten pep talk eller tja., la oss kalle det påminnelse. For min del sverger jeg til menn som eldre enn meg selv. De er ofte tryggere, har mer erfaring og de føler seg ikke truet. Har datet en del yngre menn og jeg må si det er kjedelig med all denne usikkerheten der de skal stille de store spørsmålene og finne seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Del Skrevet 31. juli 2007 Menn er jo veldig forskjellige, blabla - Hva er de ute etter? - Hva liker de ved en kvinne de blir interessert i? - Hva liker de ikke? Ok, først så slår du fast at menn er forskjellige, noe jeg er helt enig med deg i; så spør du om hva de vil ha, akkurat som om alle er klin like? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 31. juli 2007 #5 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg tror menn vil ha det samme som vi kvinner. Det gode liv sammen med en som deler ens verdier og interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 31. juli 2007 #6 Del Skrevet 31. juli 2007 Menn er forskjellige slik som vi kvinner er, og vite hva de vil er ikke alltid lett.Og dette er uavhengig av alder. En mann på 40 kan være direkte umoden og uansvarlig , mens en ung gutt på 20 kan være moden og veldig ansvarsbevisst. Det eneste som er sikkert er at yngre menn er mere virile og klare for sex enn litt eldre menn. Det er iallefall min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #7 Del Skrevet 31. juli 2007 Menn er forskjellige slik som vi kvinner er, og vite hva de vil er ikke alltid lett.Og dette er uavhengig av alder. En mann på 40 kan være direkte umoden og uansvarlig , mens en ung gutt på 20 kan være moden og veldig ansvarsbevisst. Det eneste som er sikkert er at yngre menn er mere virile og klare for sex enn litt eldre menn. Det er iallefall min erfaring Ja, det er veldig vanskelig å vite hva med vil/er ute etter. Er en singel jente som ønsker å ha det bra, finne en å dele livet med. Ønsker å møte en som har like verdier og tanker om ting. En som tenker som meg.. en som setter familielivet høyt osv.. bla bla.. kunne skrevet masse om hva jeg ønsker. Nå når jeg har disse tankene har jeg bare møtt gutter som IKKE er ute etter dette, etter hva jeg erfarer. Møter kun gutter som er ute etter ONS, som jeg IKKE er ute etter. De to guttene jeg har hatt et langt forhold til (er 27). Da jeg møtte de, hadde jeg ikke de tankene jeg har nå.. eller jo, jeg hadde tankene med ikke så fremtredende om jeg kan kalle det det. Rart man ofte tiltrekkes det motsatte.. Har møtt gutter på min egen alder, som kan være mer modne ett menn på rundt 40.. Lurer jeg også.. Hvordan liker en gutt/mann at man er/oppfører seg når man er ute etter noe seriøst? Dette ble vel litt rotete, og passer kanskje ikke inn i denne tråden. men masse tanker jeg fikk nå.. Ikke lett hvertfall å tokle gutta man møter hva de er ute etter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 31. juli 2007 #8 Del Skrevet 31. juli 2007 Menn er jo veldig forskjellige, akkurat som vi kvinner, men jeg lurer litt på: - Hva er de ute etter? Disclaimer: Dette er mine tanker, ispedt litt generaliseringer basert på samtaler med kamerater. Påstår ikke på noen måte at dette er universelle sannheter Er vi egentlig så veldig forskjellig fra dere, da? Kjærlighet.En høvelig blanding av trygghet og spenning i tilværelsen.En tilhørighet som går foran det vi har med andre.En person hvis liv og velbefinnende er helt øverst i sinnet, og som føler det samme tilbake.En som er den første vi tenker på når ting skjer i livet, både godt og ondt, og som er den vi mest vil fortelle det til.En jevnbyrdig partner vi kan matche oss med (på en god måte, ingen konkurranse).En å dele tilværelsen med, en å være der for som også er der for oss. En vi kan stole på.Felles opplevelser, med plass og respekt for egne ting og egne venner. ...og fantastisk sex ti ganger i uka, naturligvis. Vi er jo menn, styrt av våre lyster. - Hva liker de ved en kvinne de blir interessert i? Hopper glatt over denne, synes det blir litt for individuelt til å være til noe særlig hjelp. Smak og behag. - Hva liker de ikke? Mas om barn fra uke 2 av forholdet. Vil jo gjerne få nyte tilværelsen kun med henne en stund før evt. barn. Det er vel heller ikke særlig ansvarlig å hoppe inn i foreldrelivet før man aner noe som helst om hvorvidt forholdet vil fungere.Sjalusi. Har kamerater som fikser det, men de fleste synes som jeg at det er en forholdsdreper av dimensjoner. Uten gjensidig tillit, hva er vitsen?Baksetesjåfører (i overført betydning), ambisjoner 'by proxy' og andre styringsforsøk. Vi vet hva vi vil, og trenger ikke noen til å fortelle oss hva vi bør ville. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 31. juli 2007 #9 Del Skrevet 31. juli 2007 Det er bare diamantene som ikke alltid er så lette å finne Diamanter er krystalliserte kullklumper. Kan godt hende du har truffet på noen kullklumper som har diamantpotensiale i seg. Er du tålmodig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altena Skrevet 1. august 2007 #10 Del Skrevet 1. august 2007 Diamanter er krystalliserte kullklumper. Kan godt hende du har truffet på noen kullklumper som har diamantpotensiale i seg. Er du tålmodig? Ja, skal ikke se bort ifra at jeg har møtt noen diamantemner uten å være klar over det selv. Var nok litt for opptatt med menn jeg ikke passet sammen med eller å synke ned i dagdrømmer om drømmeprinsen, så såpass mye må jeg nok ta på min egen kappe Har vært singel i over fem år nå, så tid og tålmodighet har jeg massevis av......selv om jeg innimellom savner noen å dele gleder og sorger i livet med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 1. august 2007 #11 Del Skrevet 1. august 2007 Er vi egentlig så veldig forskjellig fra dere, da? [*]Kjærlighet. [*]En høvelig blanding av trygghet og spenning i tilværelsen. [*]En tilhørighet som går foran det vi har med andre. [*]En person hvis liv og velbefinnende er helt øverst i sinnet, og som føler det samme tilbake. [*]En som er den første vi tenker på når ting skjer i livet, både godt og ondt, og som er den vi mest vil fortelle det til. [*]En jevnbyrdig partner vi kan matche oss med (på en god måte, ingen konkurranse). [*]En å dele tilværelsen med, en å være der for som også er der for oss. En vi kan stole på. [*]Felles opplevelser, med plass og respekt for egne ting og egne venner. Du har skjønt hva det dreier seg om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 2. august 2007 #12 Del Skrevet 2. august 2007 Du har skjønt hva det dreier seg om! Takk...tror jeg Den hørtes nesten bittelitte grann ut som en sånn 'kvinner har fasiten'-kommentar, den der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #13 Del Skrevet 3. august 2007 Takk...tror jeg Den hørtes nesten bittelitte grann ut som en sånn 'kvinner har fasiten'-kommentar, den der... Enig. Men husk at det er opp til dere menn å være flinke til å si i fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 12. august 2007 #14 Del Skrevet 12. august 2007 Hva menn vil ha varierer nok litt med hva slags mann som setter idealene/parametrene. Egentlig tror jeg ikke så mange virkelig tenker seriøst over dette. Når folk møtes er det ofte mange tilfeldigheter som ligger til grunn for at ting blir som de blir. Man møtes, liker hverandre, utveksler telefon nr, sender noen meldinger, drar på date, blir sammen, osv. Kanskje egentlig uten at man har vært særlig bevisst/analyserende på prosessen. Jeg har vært der selv. Tilfeldigheter som førte til forhold som varte i veldig mange år. Da det endte satte jeg meg i tankeboksen. Jeg var lite sugen på å bare begynne å date uten mål og mening som sist gang. For min del virket det mest fornuftig å lage meg en slags ”mal” på hva jeg ønsket i en ny partner. Men realistisk da, man kan fort legge lista for høyt, og da kan man jo ende opp uten alternativer. Ut ifra hva jeg i ro og mak hadde kommet frem til satte jeg i gang å søke. Letingen tok meg tilslutt utenlands og jeg har helt klart gjort et varp. Jeg fikk alle mine preferanser innfridd og mange flere også. Noe av det jeg vektla var: Intelligent/spennende person å prate/være med. Felles interesser. Skolert/utdannet/kreativ/kunstnerisk. Elegant/klassisk/vakker. At hun var mor fra før. Det er nok mange måter å treffe sin utkårede på som ikke er så vitenskapelig som det jeg gjorde. Jeg blir ofte ”tullet” med av venner fordi jeg var så grundig i det jeg gjorde. Men for meg virket det perfekt. Men man kan nok ha like sto suksess ved å oppholde seg i miljøer der man vet personer med ønskede kvaliteter oppholder seg. Det med hva menn ønsker? Det man nok bør se etter er en mann som ønsker det samme som deg selv. Med felles verdisyn/mål vil man jobbe/vokse sammen mot det felles mål.. Tror jeg.. Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2007 #15 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har litt erfaring fra tidligere samboer og noen kjærester, og er selv over 30. Menn er jo veldig forskjellige, akkurat som vi kvinner, men jeg lurer litt på: - Hva er de ute etter? - Hva liker de ved en kvinne de blir interessert i? - Hva liker de ikke? Ikke alltid så lett å forstå. Du er klar over at det finnes 3 milliarder forskjellige svar på de spørsmålene ikke sant ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 2. september 2007 #16 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Menn vil sikkert ha like mye forskjellig som det er forskjellige menn. Håper jeg iallefall, ellers blir det tøff konkurranse Men jeg vet iallefall at jeg vil ha: 1) en kvinne som liker å være kvinne. En som er omsorgsfull, tøff, sterk, intelligent (altså alt jeg forbinder med en god kvinne)og er mer opptatt av familie og hjem enn av jobben. Å være huslig er viktig. Ikke at hun skal rydde opp etter meg, men iallefall ha evner til å skape et greit, ryddig og rent hjem sammen med meg. 2) En kvinne som er uavhengig. En som står støtt på egne ben samtidig som hun trenger meg like mye som jeg trenger henne. En som har sitt eget nettverk, sin egen jobb, sine egne venner, gjerne bestående av både menn og kvinner. 3) En som setter meg foran mora og veninner når det kommer til intimitet, fortroelser og tillit 4) En kvinne som er seksuelt fri (les: som kjenner sin egen seksualitet godt nok til å være venn med den), samt liker sex ofte og impulsivt 5) En kvinne som gleder seg på mine vegne 6) En kvinne som søker harmoni 7) En kvinne som liker frilutsliv, reiser, utvikling og læring bedre enn sofaen 8) En kvinne som lar meg være mann 9) En kvinne som forstår og aksepterer at hun alltid vil være nr. 2, etter datteren min 10) Pen rompe Og hva jeg ikke vil ha: 1) en kvinne som skal konkurrere med meg om alt og ingenting 2) en kvinne som er medlem av ottar eller annen kvinnesaks- og/eller feministorganisasjon 3) sladrekjerring 4) en kvinne som blir provosert av pkt. nr. 10 under "Hva jeg vil ha" Endret 2. september 2007 av Don Giovanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 2. september 2007 #17 Del Skrevet 2. september 2007 Menn vil sikkert ha like mye forskjellig som det er forskjellige menn. Håper jeg iallefall, ellers blir det tøff konkurranse Men jeg vet iallefall at jeg vil ha: 1) en kvinne som liker å være kvinne. En som er omsorgsfull, tøff, sterk, intelligent (altså alt jeg forbinder med en god kvinne)og er mer opptatt av familie og hjem enn av jobben. Å være huslig er viktig. Ikke at hun skal rydde opp etter meg, men iallefall ha evner til å skape et greit, ryddig og rent hjem sammen med meg. 2) En kvinne som er uavhengig. En som står støtt på egne ben samtidig som hun trenger meg like mye som jeg trenger henne. En som har sitt eget nettverk, sin egen jobb, sine egne venner, gjerne bestående av både menn og kvinner. 3) En som setter meg foran mora og veninner når det kommer til intimitet, fortroelser og tillit 4) En kvinne som er seksuelt fri (les: som kjenner sin egen seksualitet godt nok til å være venn med den), samt liker sex ofte og impulsivt 5) En kvinne som gleder seg på mine vegne 6) En kvinne som søker harmoni 7) En kvinne som liker frilutsliv, reiser, utvikling og læring bedre enn sofaen 8) En kvinne som lar meg være mann 9) En kvinne som forstår og aksepterer at hun alltid vil være nr. 2, etter datteren min 10) Pen rompe Og hva jeg ikke vil ha: 1) en kvinne som skal konkurrere med meg om alt og ingenting 2) en kvinne som er medlem av ottar eller annen kvinnesaks- og/eller feministorganisasjon 3) sladrekjerring 4) en kvinne som blir provosert av pkt. nr. 10 under "Hva jeg vil ha" Bare du ikke er han trailersjåføren som sjekket meg opp ute i Stavanger. Bortsett fra det så har du da en flott liste her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 2. september 2007 #18 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Bare du ikke er han trailersjåføren som sjekket meg opp ute i Stavanger. Bortsett fra det så har du da en flott liste her! garantert ikke Edit: Det var bare "trailersjåfør" som skulle fremheves Endret 2. september 2007 av Don Giovanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 3. september 2007 #19 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Du har skjønt hva det dreier seg om! Hahah, apropos baksetesjåfør Selv om alle menn og kvinner har individuelle preferanser, er det mange som synes noen enkeltindivider er attraktive. Det finnes med andre ord egenskaper som er mer eller mindre universelt attraktive. Er forøvrig enig med Caracal: Vit hva du vil ha, så har du 100 ganger større sjanse for å finne det. Endret 3. september 2007 av W. Wallace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. september 2007 #20 Del Skrevet 3. september 2007 Menn vil sikkert ha like mye forskjellig som det er forskjellige menn. Håper jeg iallefall, ellers blir det tøff konkurranse Men jeg vet iallefall at jeg vil ha: 1) en kvinne som liker å være kvinne. En som er omsorgsfull, tøff, sterk, intelligent (altså alt jeg forbinder med en god kvinne)og er mer opptatt av familie og hjem enn av jobben. Å være huslig er viktig. Ikke at hun skal rydde opp etter meg, men iallefall ha evner til å skape et greit, ryddig og rent hjem sammen med meg. 2) En kvinne som er uavhengig. En som står støtt på egne ben samtidig som hun trenger meg like mye som jeg trenger henne. En som har sitt eget nettverk, sin egen jobb, sine egne venner, gjerne bestående av både menn og kvinner. 3) En som setter meg foran mora og veninner når det kommer til intimitet, fortroelser og tillit 4) En kvinne som er seksuelt fri (les: som kjenner sin egen seksualitet godt nok til å være venn med den), samt liker sex ofte og impulsivt 5) En kvinne som gleder seg på mine vegne 6) En kvinne som søker harmoni 7) En kvinne som liker frilutsliv, reiser, utvikling og læring bedre enn sofaen 8) En kvinne som lar meg være mann 9) En kvinne som forstår og aksepterer at hun alltid vil være nr. 2, etter datteren min 10) Pen rompe Og hva jeg ikke vil ha: 1) en kvinne som skal konkurrere med meg om alt og ingenting 2) en kvinne som er medlem av ottar eller annen kvinnesaks- og/eller feministorganisasjon 3) sladrekjerring 4) en kvinne som blir provosert av pkt. nr. 10 under "Hva jeg vil ha" Så bra at jeg leste denne før jeg skrev min egen. 100% enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå