Gå til innhold

Musearm - fare for oss nettbrukere?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ung i arbeidslivet og likevel merker jeg tendenser til musearm (dvs. vondt i armen og leddene)!

Hva kan vi unge gjøre for å ikke ende opp sykemeldt i ung alder pga for mye PC-bruk? :tristbla:

Jeg og mine venner sitter på kontor dagen lang og er avhengig av PC - og når vi kommer hjem er vi mye på PC da også.

Jeg er redd for fremtiden!

Har dere råd? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Fliss
Skrevet

Jeg er helt enig med deg .. blir ofte irritert på meg selv fordi jeg synes jeg kaster bort masse verdifull tid ved PC`en .. En ting er å bruke PC på jobb - helt nødvendig - men hjemme er det helt totalt unødvendig.

Men det viktigste er å bevege seg .. komme seg opp av stolen og gå turer. På jobben tar jeg meg faste pauser og løper litt i trappen ... går på toalettet i første etasje istdet for det i tredje der jeg jobber.

I tillegg går jeg til og fra jobben .. har satt meg et mål - det er å spaserer 10.000 skritt hver dag ...

Ingen er skapt for å sitte i ro hele dagene ...

Gjest Gjest
Skrevet

Kjente det også i håndleddet da jeg begynte å jobbe og sitte foran pc hele livet, men nå har jeg byttet til en Anir ergomus og da går det mye bedre.

Skrevet

Har samme problem, men skal bestille meg en joystickmus. Tøye ut og ta regelmessige pauser er viktig, samt støtte for armen, at man ikke løfter skulderen.

Gjest StockDama
Skrevet

har brukt pc hver dag siden jeg var 12 (er 22 nå), har enda ikke fått noe ondt i armen eller noe, og det er ikke litt pc bruk heller, det er i overkant mye. Har ikke spesial datamus ellernoe... jeg er vel bare heldig så langt =D

Men om du får vondt, for gudsskyld, ro ned på bruken, hvertfall hjemme, du vet hvordan det kan gå...

Skrevet

Jeg har jobbet med pc i mange år og har heldigvis aldri hatt antydning til musearm. Hvorfor vet jeg ikke helt, kanskje bare vært heldig. Og jeg jobber med pc hele arbeidsdagen, men ikke når jeg er hjemme for da har jeg annet å holde på med. Kanskje det ligger der, avvekslingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...