Frøken eple Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Når bør jeg begynne å prøve kjole? Er folk ute i veeeeldig god tid? Hva om jeg ikke veier akkurat det samme når jeg skal ha den som nå?
Frey Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Endel merker og modeller har 4-6 måneders leveringstid, så du bør ikke vente for lenge i tilfelle det gjelder den du vil ha (kjipt å gå glipp av drømmekjolen fordi man utsatte prøving). De fleste kjoler har endel å gå på i forhold til tilpasning så sålenge vektforskjellen ikke er i klassen 15 kg + eller mer så er det ikke noe problem å kjøpe kjole tidlig. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg begynt å lete når salget starter til høsten (alt fra august til november/desember) for da kan du spare mye!
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Når bør jeg begynne å prøve kjole? Er folk ute i veeeeldig god tid? Hva om jeg ikke veier akkurat det samme når jeg skal ha den som nå? Jeg begynte å lete tidlig da jeg synes 98% av brudekjoler er stygge og kjedelige. Kommer også til å flytte til veldig griskgrente strøk snart og skal bo der til etter bryllupet, dermed har jeg heller ikke mange muligheter til å lete senere. Har prøvd kjoler i 6 butikker, funnet en jeg har lyst på og kanskje en jeg kunne brukt under sterk tvil hvis jeg ikke hadde hatt noen annen mulighet. Min vekt har kun variert 2 kg de 10 siste årene, så regner ikke med at det skjer mye til bryllupet. Hvis vekten din er veldig ustabil så ville jeg ventet så lenge som mulig, for selvom kjoler kan tilpasses så blir som regel ikke dette så veldig pent.
Frøken eple Skrevet 1. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2007 Hvis vekten din er veldig ustabil så ville jeg ventet så lenge som mulig, for selvom kjoler kan tilpasses så blir som regel ikke dette så veldig pent. Tja, den er vel ikke ustabil, men det hadde jo ikke skadet å gått ned 5 kilo før bryllupet ha ha.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 Tja, den er vel ikke ustabil, men det hadde jo ikke skadet å gått ned 5 kilo før bryllupet ha ha. Min kjole har 6 månders bestillings tid. Så jeg ville nok begynt å kikket om jeg var deg, kan jo vente litt med å bestemme str selvom du finner den kjolen du vil ha nå.
Gjest grønn-brud Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Hvis jeg hadde vært deg ville jeg begynt å lete når salget starter til høsten (alt fra august til november/desember) for da kan du spare mye! Men dette gjelder vel bare de kjolene som de faktisk har i butikken?? Eller er det salg på de man bestiller også
G.A. Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Jeg skulle være ute i god tid da jeg giftet meg, så 3 måneder før bryllupet var kjolen ferdig sydd og betalt. DAGEN ETTER (!!!) fant jeg ut at jeg var gravid... Og i tillegg fant jeg fort ut at eg er en av dem som legger på meg mye i svangerskapet! Kjolen måtte sys ut og fikses på så mye at den nesten ble ødelagt
Frey Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 Men dette gjelder vel bare de kjolene som de faktisk har i butikken?? Eller er det salg på de man bestiller også Litt begge deler vil jeg tro. De vil jo gjerne kvitte seg med fjorårsmodellene som er tilklippet osv uten at de er ferdigsydd hos leverandørene.
Gjest Gjest MayaM Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Jeg har betsilt kjole nå, og den skal brukes juni 08. Min har 4 mnd leveringstid og så skal den tilpasses. Vil ha god tid. Jeg brukte nesten 2 mnd på å bestemme meg, prøvde flere ganger i flere butikker. Min vekt er rimelig stabil da. *Glemte å logge meg inn*
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Jeg bestilte kjolen min i mai, jeg Skal brukes 30.08.08... Så jeg var ute i goood tid. Har gått ned 8 kg siden da, og vil gjerne ned 10 til, men det synes liksom ikke så godt på målene mine når jeg går ned, da... Men hvis du kjøper kjole med snøring i ryggen, så burde jo ikke 5 kg være noe problem, tror jeg
Gjest stressa brud Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Når bør jeg begynne å prøve kjole? Er folk ute i veeeeldig god tid? Hva om jeg ikke veier akkurat det samme når jeg skal ha den som nå? Så tidlig som mulig. Jeg bestilte kjolen min slik at den skulle komme 3 månder før bryllupet, det er nå 1 måned siden og kjolen er enda ikke kommet. Begynner å bli litt stresset for dem må syes inn og legges opp.
Maja_83 Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Vi gifter oss 30.08.08 og jeg har fulgt med på brudekjolemarkedet i over ett år allerede. Jeg har vært å prøvd kjoler en 3-4 ganger siden mai. Det jeg endte opp med var å bestille en kjole for to uker siden, altså ca. 1 år og 1 måned i forkant av bryllupet! Den vil være ferdig sydd i løpet av oktober, så jeg er ute i god tid Årsaken til at jeg tok sjansen på å bestille allerede nå er fordi kjolene jeg har likt stort sett må bestilles opp av salong fordi de ikke er inne i butikkens lager, og da binder man seg til å kjøpe den uavhengig om man liker den eller ei. Men så kom jeg over dette! Kjolen jeg falt for ville kostet 11.600kr om jeg bestilte den av Eden Brud i Oslo, men istedet kjøpte jeg den direkte fra forhandler i USA til billige 3000kr! Nesten for godt til å være sant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå