hjertesukka Skrevet 5. august 2007 #101 Skrevet 5. august 2007 No offence, Vampyra...hver sin smak og hver sin lyst.
Noorgie Skrevet 5. august 2007 #102 Skrevet 5. august 2007 Ok, jeg skal kaste meg inn i dette... Lenker ang. ressursbruk ved kjøttspising: Bilen, biffen og boligen Storfekjøtt er klimaversting Miljø-versting Skip the Steak Så hvis det er vanskelig å skaffe mat nok til alle med ren vegankost, så kan man tenke seg hvor umulig det vil være med et slikt kjøttforbruk vi har i dag. Hvis alle i verden skulle slutte å spise kjøtt og fisk, ville medføre store problemer med å brødfø befolkningen med riktig ernæringsmessig mat. Når det gjelder kjøtt kontra grønnsaksproduksjon gikk det jo mest på "drivgassutslipp" og ikke på ernæring.
Gjest jjj Skrevet 5. august 2007 #103 Skrevet 5. august 2007 Dyre lik er godt.......... Serlig når det er skutt med egen børse
Tabris Skrevet 5. august 2007 #104 Skrevet 5. august 2007 Hvis alle i verden skulle slutte å spise kjøtt og fisk, ville medføre store problemer med å brødfø befolkningen med riktig ernæringsmessig mat. Når det gjelder kjøtt kontra grønnsaksproduksjon gikk det jo mest på "drivgassutslipp" og ikke på ernæring. Alle i verden trenger ikke å slutte å spise kjøtt og fisk. Men vi trenger ikke overprodusere og utnytte ressursene så skjevt og grovt som vi gjør fordi vi vil ha et kjøttpålegg til frokost, to forskjellige til lunch, kjøttmiddag, kjøtt til kvelds osv osv. Vi kan f.eks spise kjøtt to ganger i uken, og heller fokusere mer på ulike typer frukt og grønt. Det vil være både sunnere ernæringsmessig, og ha en mye bedre effekt på miljøet.' I tillegg er jorden overbefolket som det er, og det krever mer ressurser å produsere kjøtt enn å bruke samme areal til korn- eller grønnsaksdyrking.
Gjest King James Skrevet 5. august 2007 #105 Skrevet 5. august 2007 Jeg spiser aldri dyrelik. Jeg spiser dyret mens det fremdeles lever
Kamikatze Skrevet 7. august 2007 #106 Skrevet 7. august 2007 Hva med å gå over til kannibalisme? Da løser vi problemet med at vi stadig må ødelegge mer av naturen for å få beite eller dyrkbar mark, vi løser overbefolkningsproblemet, sykehjemskøen, og ettersom jeg leser i sexforumet er mange her begynt å smugtrene litt i det små... Og for de som kun spiser grønnsaker, så finns der jo alltids stortingspolitikere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå