Gjest Vampyra Skrevet 3. august 2007 #81 Skrevet 3. august 2007 Likspiser her også, bare jeg slipper Dracula-varianten.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #82 Skrevet 4. august 2007 (for en overskrift og ordbruk…) For det første, er man ikke født vegetar så er faktisk kroppen mer eller mindre bygget opp på kjøtt. Så det kan bli et snevert utvalg for enkelte av de, selv om det blir stadig flere som blir født og oppdratt som vegetar/vegan utenom India Men nei, jeg spiser ikke kjøtt. Er totalveganer, og har vært det i mange år nå. I første omgang var det pga dyrevern, og i ettertid har helse og resurshensyn blitt en like viktig faktor. Og jeg har vel tenke tanken på om blandede forhold er noe for meg. ONS er for meg utelukket, og da blir dermed en sexpartner automatisk en jeg er villig til å ha en framtid med, og direkte eller indirekte vurderer barn med. Jeg kom vel frem til at det hadde blitt like konfliktfylt som om jeg skulle blitt sammen med en FRPer, muslim, yrkessoldat osv. Ulikhetene blir ganske enkelt for store til at jeg tror jeg hadde begitt meg ut på noe slikt med tanke på det praktiske, barneoppdragelse, osv. Men jeg er egentlig imponert over de som klarer å få forhold til å fungere på tross av totalt ulike livssyn, om det nå så er troende muslim/paganist, veganer/slakteriarbeider, troende jøde/ateist osv osv. Det er bare ikke noe for meg (selv om jeg kan aldri garantere at kjærlighet ikke kan gjøre meg blind, men pr dags dato er jeg fornøyd med han jeg har )
Gjest Elastica Skrevet 4. august 2007 #83 Skrevet 4. august 2007 Jeg foretrekker å spise blodige okselik som knapt nok har berørt en stekepanne. Biff er nemlig det beste jeg vet. Det holder at de har vært borti føneren. Litt lunkent må det tross alt være.
Toro Skrevet 4. august 2007 #84 Skrevet 4. august 2007 Det holder at de har vært borti føneren. Litt lunkent må det tross alt være. Ikke om du har sans for carpaccio.
Kamikatze Skrevet 4. august 2007 #85 Skrevet 4. august 2007 Egentlig så lyver nesten alle sammen. Sannheten er at INGEN spiser dyrelik, med mindre de er kannibalske forumskverulanter. Lik lages nemlig kun av mennesker. Dyrelik er altså ikke en korrekt betegnelse, men et utrykk skapt av en eller annen journalists språkvillfarelse en gang i tiden. Altså: Et dødt menneske er et lik. Et dødt dyr er et kadaver. Et slaktet dyr er et slakt eller en skrott. Et dødt eple er en nedfallsfrukt. Selv spiser jeg vegetarkost og kjøtt i skjønn forening, men ikke samtidig, for da vil kvrlantene komme å påpeke at vegetarmåltidet ikke lenger er det...
Gjest milkyway Skrevet 4. august 2007 #86 Skrevet 4. august 2007 Kommer du og snakker om kverulanter? "Det heter ikke dyrelik"
Kamikatze Skrevet 4. august 2007 #87 Skrevet 4. august 2007 Kommer du og snakker om kverulanter? "Det heter ikke dyrelik" Nettopp, unntatt om man vil kverulere på at mennesker, og da særlig kvinner de facto er pattedyr. ; P
Pastor Knut Skrevet 4. august 2007 #88 Skrevet 4. august 2007 Nettopp, unntatt om man vil kverulere på at mennesker, og da særlig kvinner de facto er pattedyr. ; P Jeg synes ikke det er så mye kverulering å understreke at vi mennesker er pattedyr alle sammen. Vi glemmer ofte det og tror at vi er noe spesielt i forhold til andre dyr. Men nix. Vi er bare én av mange dyrearter som befolker jorda. Når det gjelder døde dyr som ikke er menneske, da tror jeg det korrekte navnet er kadaver.
Noorgie Skrevet 4. august 2007 #89 Skrevet 4. august 2007 (for en overskrift og ordbruk…) Men nei, jeg spiser ikke kjøtt. Er totalveganer, og har vært det i mange år nå. I første omgang var det pga dyrevern, og i ettertid har helse og resurshensyn blitt en like viktig faktor. Hva legger du i ressurshensyn mtp vegerarianer/veganer?
Gjest bada Skrevet 4. august 2007 #90 Skrevet 4. august 2007 Hva legger du i ressurshensyn mtp vegerarianer/veganer? Jeg er verken vegetarianer eller veganer, men det er hevet over enhver tvil at de som ikke spiser kjøtt forbruker mindre av jordas ressurser enn vi som gjør det. Jeg har ikke lenker å vise til, men det er det sikkert andre som har. PS Jeg vil IKKE at denne tråden skal utvikle seg til å bli en pro-/anti-vegetarianisme-tråd.
ToveM Skrevet 4. august 2007 #91 Skrevet 4. august 2007 Jeg spiser det meste, men liker kjøttet godt stekt...
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #92 Skrevet 4. august 2007 Jeg spiser bare aborterte fostre for da dreper jeg ihvertfall ikke voksne dyr som er istand til å både tenke og føle.
Gjest bada Skrevet 4. august 2007 #93 Skrevet 4. august 2007 Jeg spiser bare aborterte fostre for da dreper jeg ihvertfall ikke voksne dyr som er istand til å både tenke og føle. Samme her!
Kamikatze Skrevet 4. august 2007 #94 Skrevet 4. august 2007 Hva legger du i ressurshensyn mtp vegerarianer/veganer? Den dyrkbare mark og arbeidsinnsats som skal til for å skaffe fór til et slakteklart storfe, ville være tilstrekkelig til å fø en håndfull mennesker, eller noe sånn. Husker ikke nøyaktig, men det står sikkert på www.treehugger.com eller liknende sider.
Poetens_Tårer Skrevet 4. august 2007 #95 Skrevet 4. august 2007 Har hørt at for å få en okse til å gå opp 10 kg, må den spise 100 kg for. Hvis vi slutter å spise kjøtt, vil vi altså få 10 ganger så mye mat. Men hvorfor slutte? Dyrelik er det beste!
Gjest bada Skrevet 4. august 2007 #96 Skrevet 4. august 2007 Men hvorfor slutte? Dyrelik er det beste! Man trenger ikke nødvendigvis å slutte, men man kan kutte ned en del hvis man har et ønske om å være litt ansvarlig. Der brøt jeg et av mine prisipper! Og jeg som trodde at jeg skulle klare å holde meg i skinnet. *stålsette seg*
Noorgie Skrevet 4. august 2007 #97 Skrevet 4. august 2007 Den dyrkbare mark og arbeidsinnsats som skal til for å skaffe fór til et slakteklart storfe, ville være tilstrekkelig til å fø en håndfull mennesker, eller noe sånn. Husker ikke nøyaktig, men det står sikkert på www.treehugger.com eller liknende sider. Det tror jeg er mest teori, er faktisk av den formening at hvis hele jordens befolkning (hypotetsisk selvfølgelig) skulle gå over til å bli vegetarianere så ville det gå dårlig med å skaffe nok "riktigt" vegetariansk føde til alle.
Gjest tomatMina Skrevet 4. august 2007 #98 Skrevet 4. august 2007 Kommer du og snakker om kverulanter? "Det heter ikke dyrelik" Det heter faktisk KADAVER! Jeg slafser i meg kadavre Både fisk, drøvtyggere, fugle OG skalldyr KADAVRE og EGG
Tabris Skrevet 4. august 2007 #99 Skrevet 4. august 2007 (endret) Ok, jeg skal kaste meg inn i dette... Lenker ang. ressursbruk ved kjøttspising: Bilen, biffen og boligen Storfekjøtt er klimaversting Miljø-versting Skip the Steak Så hvis det er vanskelig å skaffe mat nok til alle med ren vegankost, så kan man tenke seg hvor umulig det vil være med et slikt kjøttforbruk vi har i dag. Endret 4. august 2007 av Tabris
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #100 Skrevet 5. august 2007 Ok, jeg skal kaste meg inn i dette... Lenker ang. ressursbruk ved kjøttspising: Bilen, biffen og boligen Storfekjøtt er klimaversting Miljø-versting Skip the Steak Så hvis det er vanskelig å skaffe mat nok til alle med ren vegankost, så kan man tenke seg hvor umulig det vil være med et slikt kjøttforbruk vi har i dag. Takker Tror jeg bare nøyer meg med å signere denne, og legger meg ikke inn i en lengre debatt om dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå