Holly Hobbie Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Soennen min er litt over fem maaneder. Han begynte med groet og fruktmos for noen uker siden (han er en stor gutt med stor apetitt, og vi ble raadet til aa introdusere fast foede av helsestasjonen). Han er kjempeglad i maten sin, og jeg gir ham et maaltid groet (havregroet fra Nestle fra 4 mnd), som oftest iblandet fruktmos som jeg lager selv (banan, eple, papaya eller paere). Dette faar han midt paa dagen. I tillegg gir jeg ham enten litt groet eller groennsaksmos paa kvelden (potet og gulrot). Han ammes fortsatt veldig hyppig, ca. annenhver time. Han har ikke kuttet noe ned paa ammingen selv om jeg har introdusert annen mat. Naa lurer jeg paa om jeg burde introdusere et tredje maaltid? F.eks. til frokost? Eller er det for tidlig aa gi saa mange maaltider til en baby? Hva mener dere?
Minni-Mus Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Noen drikker bare melk lenge, men andre begynner tidlig med flere måltider. Gutten din som avgjør når han vil ha mat og hvor sulten han er. Synes det var veldig hyppig at du må amme hver andre time i tilleg til grøt og frukt. Jeg ville begynnt å gitt ham grøt til frokost, fruk på dagen, gjerne litt middag og grøt igjenn på kvelden
Holly Hobbie Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 Ja, gutten min er utrolig sulten. Det gaar ca. 2,5 - 3 timer mellom maaltidene en til to ganger om dagen, ellers er det hver annen time som gjelder. Han vaakner fortsatt to ganger om natten for aa spise ogsaa. Han er jo litt for liten til middagsmat med pasta, kjoett og fisk, saa jeg lurer paa hva jeg kan gi paa kvelden? Kanskje hvis jeg gir frukten for seg, som du foreslaar, saa faar han tre forskjellige maaltider - ett med bare groet, ett med fruktmos og ett med groennsaksmos?
Anca Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Er du sikker på at han er for liten for middagsmat? Vi har slitt litt med å få i frøkna noe annet enn morsmelk og har prøvd middag på glass (fra 5 mnd) kjøpt i Sverige. Disse inneholder kylling, lam etc. De er bl.a. fra Nestle. Vet at det ikke er å få tak i middag på glass i Norge, men du bor jo i GB og jeg trodde det var bedre utvalg der borte av slike ting. Frøkna vår var også veldig sulten, men vi fikk ikke i henne noe annet enn morsmelk inntil vi prøvde 6 mnds grøt. I følge helse st er det greit i prøve 6 mnds mat ved 5mnd dersom de ikke vil ha/blir mette av 4-5 mnds mat. Kan jo være at gutten din vil roe litt ned dersom du prøver en annen type grøt el.l. Her går det i havregrøt med banan og aprikos, i tillegg til at vi har oppi ekstra banan. Dette får hun rundt kl. 12 og ca kl. 20.00. Vi ammer i tillegg ca kl. 09:00, ca kl.16:00 og ca kl. 22:30. Har også et par amminger om natten. Jeg hadde prøvd ut noen andre grøt typer hadde jeg vært deg. Mulig du finner noe som gjør at han blir mett lengre av gangen. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå