Gå til innhold

Fuktighetskrem mot utstående, slapp mage...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Var hos fastlegen min for en stund siden og tok da også opp problemet med at magen min står rett ut og er litt hengete..Stilte noen spørsmål i forbindelse med hva som ville skje når jeg går ned i vekt osv. Fastlegen svarte før det første at han ikke syns det var så ille (beviser at vi kvinner ser på oss selv med et veldig kristisk blikk?) og at han anbefalte meg å fokusere på å gå ned i vekt i første omgang og smøre magen med fete kremer , være i solen og smøre meg med solkrem.

Jeg gikk hjem og tenkte litt over det...kjøpte en ny fuktighetskrem og nå 1 måned etterpå er magen helt forandret...Det er helt merkelig. Jeg smører inn magen hver morgen og kveld..masserer samtidig som jeg smører og den har trukket seg veldig inn! Har gått ned litt i vekt, men forskjellen på magen er virkelig helt utrolig.

Derfor anbefaler jeg andre å gjøre det samme. Smører også inn puppene morgen og kveld og merker at de også har blitt litt fastere.

(Smurte meg jo med fuktighetskrem før også, men ikke 2 ganger daglig og ikke hver dag...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Var hos fastlegen min for en stund siden og tok da også opp problemet med at magen min står rett ut og er litt hengete..Stilte noen spørsmål i forbindelse med hva som ville skje når jeg går ned i vekt osv. Fastlegen svarte før det første at han ikke syns det var så ille (beviser at vi kvinner ser på oss selv med et veldig kristisk blikk?) og at han anbefalte meg å fokusere på å gå ned i vekt i første omgang og smøre magen med fete kremer , være i solen og smøre meg med solkrem.

Jeg gikk hjem og tenkte litt over det...kjøpte en ny fuktighetskrem og nå 1 måned etterpå er magen helt forandret...Det er helt merkelig. Jeg smører inn magen hver morgen og kveld..masserer samtidig som jeg smører og den har trukket seg veldig inn! Har gått ned litt i vekt, men forskjellen på magen er virkelig helt utrolig.

Derfor anbefaler jeg andre å gjøre det samme. Smører også inn puppene morgen og kveld og merker at de også har blitt litt fastere.

(Smurte meg jo med fuktighetskrem før også, men ikke 2 ganger daglig og ikke hver dag...)

Hvilken fuktighetskrem - eller hvilket virksomme stoff?

Det sies at de rynkekremmene som virker er de som inneholder samme virksomme stoff som Aftersun og slike som de bruker på brannskadeavdelinger.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har faktisk bare brukt en vanlig fuktighetskrem fra Vichy, men legen min nevnte noe om a-vitaminkremer og han nevnte også de kremene som blir brukt på brannskadeavdelinger.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg har faktisk bare brukt en vanlig fuktighetskrem fra Vichy, men legen min nevnte noe om a-vitaminkremer og han nevnte også de kremene som blir brukt på brannskadeavdelinger.

Jeg ville bare ha det bekreftet at det var det var. Tusen takk ... :)

Så for noen måneder siden et program om kosmetikkprodukter som virket og ikke minst ikke virket og da var disse nevnt. Du bare minnet meg om dette og bekreftet uavhengig av programmet at dette er fornuft i. Jeg skal ut og shoppe ny fuktighetskrem uansett så da vet jeg hva jeg skal ha tralalal :)

Skrevet

Jeg har også fått sånn litt henge mage, og er noen kilo tyngre. Jeg hadde aldri hatt mage flesk før uansett hvor mye jeg la på meg ellers. Alltid hatt stram og flat mage (selvom mine lår og pupper kunne gå på helt ville veier). Men nå etter to svangerskap er det annerledes, og deror et stort irritasjonsmoment når det gjelder kroppsbildet mitt.

Så yes yes yes, håper det virker på meg også. Skal jo begynne å trene for å gå ned i vekt, men må ta det litt med ro foreløpig, har jeg fått beskjed om fra fysioterapeuten min. Men Vichy krem skal det bli på meg.

Hvilken kremer blir brukt på brannskadeavdelingen? (navn)?

Er A-creme like bra? Jeg har A-creme liggende hjemme, som jeg bruker til ansiktet. Synes den er knall bra til min veldig tørre hud.

Skrevet

Beklager, jeg husker ikke navnet. Tror ikke man får de uten resept heller.. Funker sikkert med a-creme også. Er ikke noe spesielt i den Vichy-kremen jeg har brukt. Men, kanskje du får noen gode tips på apoteket?

Skrevet

*mase - mase*

nøyaktig hva heter den fra vichy? regner med det finnes mange varianter. jeg vil kjøpe den DU har!!

:sol:

Skrevet

Skal vi se..sitter med den foran meg nå:

"Vichy LIPIDIOSE 1 Re-hydrating Body Milk Dry Skin" står det på den.

Er en flaske på 400 ml, kostet 129,- tror jeg.

Håper det virker like bra på deg da :)

Skrevet
:tommel: Tusen takk for tips!! Nå skal jeg kjøpe krem og massere mage til henda detter av!!
Skrevet
Skal vi se..sitter med den foran meg nå:

"Vichy LIPIDIOSE 1 Re-hydrating Body Milk Dry Skin" står det på den.

Er en flaske på 400 ml, kostet 129,- tror jeg.

Håper det virker like bra på deg da :)

Så at den kremen er på salg på vitus apotek. ordinær pris, 159,- og salgspris, 79.90 tror jeg. MEN FLASKEN ER PÅ 200ML.

Skrevet
Så at den kremen er på salg på vitus apotek. ordinær pris, 159,- og salgspris, 79.90 tror jeg. MEN FLASKEN ER PÅ 200ML.

Da hadde de nok kjempetilbud da jeg kjøpte den for min er på 400ml.

Gjest Vampyra
Skrevet

øh...

Sikker på at du ikke har gått ned i vekt da? At du var veldig oppblåst eller haddemye vann i kroppen på det tidspunktet?

At du masserer magen kan jo hjelpe med å få i gang blodsirkulasjonen og også transportering av avgallstoffer.... Høres rart ut at det er kremen som er årsaken iallefall...

Skrevet

At en krem skal gi deg slank mage og fastere pupper tror jeg ikke det grann på.

Skrevet
øh...

Sikker på at du ikke har gått ned i vekt da? At du var veldig oppblåst eller haddemye vann i kroppen på det tidspunktet?

At du masserer magen kan jo hjelpe med å få i gang blodsirkulasjonen og også transportering av avgallstoffer.... Høres rart ut at det er kremen som er årsaken iallefall...

Vel, ettersom det var et tips fra fastelegen min så kan det jo ha noe for seg? Han mener at det er viktig å få elastisiten tilbake i huden for at magen skal kunne trekke seg inn igjen som den skal etter graviditet.. Uansett, spiller egentlig ingen rolle om dere tror på det eller ikke. Fuktighetskrem bruker vel de fleste uansett? Jeg begynte bare å bruke det oftere...og massasjen...det er snakk om 15 sekunder når jeg smører meg inn.

Og, Drua..det er ikke snakk om slank mage, men at den har trukket seg mer tilbake og blitt mindre slapp.

Gjest Vampyra
Skrevet
Vel, ettersom det var et tips fra fastelegen min så kan det jo ha noe for seg? Han mener at det er viktig å få elastisiten tilbake i huden for at magen skal kunne trekke seg inn igjen som den skal etter graviditet.. Uansett, spiller egentlig ingen rolle om dere tror på det eller ikke. Fuktighetskrem bruker vel de fleste uansett? Jeg begynte bare å bruke det oftere...og massasjen...det er snakk om 15 sekunder når jeg smører meg inn.

Og, Drua..det er ikke snakk om slank mage, men at den har trukket seg mer tilbake og blitt mindre slapp.

eh, du vet at dette er kroppens naturlige reaksjonsmåte etter en fødsel? Den ville garantert gjort akkurat det samme uten kremen, men nå føles den mykere og glattere fordi den har blitt smurt inn ;)

Skrevet
eh, du vet at dette er kroppens naturlige reaksjonsmåte etter en fødsel? Den ville garantert gjort akkurat det samme uten kremen, men nå føles den mykere og glattere fordi den har blitt smurt inn ;)

Hmmm.... det spiller faktisk en stor rolle om hvor mye elasitet det er i huden. tørr hud har en tendens til å ikke holde følge. Akkurat som man er mer disponert for strekkmerker i graviditeten hvis huden er tørr, fordi da er den ikke smidig nok til å takle den plutselige forandringen. Så joo, er huden myk og elastisk da trekker den seg sammen lettere.

Et annet eksempel er at tørr hud får lettere rynker.

Et annet eksempel igjen, for å se hvor tørr huden er kan man klype på huden et sted hvor den er tynn, hvis huden ikke trekker seg til normal posisjon med engang, da er den tørr.

At huden trekker seg sammen som den var før fødselen er absolutt ingen selvfølge.

Her er det da ikke snakk om å gå ned i vekt, eller punkt slanking for den saks skyld :fnise:

Her er det snakk om hud som ikke er nok elastisk til at den trekker seg sammen som den burde ha gjort.

Har huden "henge tendens", og man går ytterligere ned i vekt, ja da har du mer løs hud, enn du hadde før, og som igjen henger mer.

De kremer som finnes til de brannskadde f.eks og er nevnt her også, er jo for at huden de brannskadde får tilbake skal være myk, elastisk, fleksibel nok.

Jeg har litt hengemage, det er altså mer hud som ikke har trukket seg tilbake til det normale, og det har snart gått 8 mnd. Jeg skal begynne å trene, bl.a for å kvitte meg med ekstra kiloene, og vil for all del ikke at det blir ennå verre med magen pga vektnedgang.

Derfor var dette et veldig godt tips til meg, og spanderer nok den kremen på meg :popcorn:

Skrevet

hvordan kan du tro at magen garantert trekker seg tilbake igjen?! da er du nok litt feilinformert assa. jeg har født to barn, og har svetta og jobba for at magepartiet skal se ok ut igjen.

cluet her var at kremen var et av flere tiltak, og at det tilsammen funker. og joa, her legges det vekt på kremen - so what? når man finner noe som er bra, har man ofte lyst å dele det med andre. see?

rart at noen ser dette som et innspill for en vidunderkrem. :klø:

TS: takk for tipset, skal sjekkes ut!

:sol:

Gjest Blondie65
Skrevet

Grunnen til at kremer som inneholder vitamin A (og var det collagen ... det andre - det husker jeg ikke) virker er at de hjelper underhuden til å bevare sin elastisitet. Dermed strammer det opp.

Jeg skjønner faktisk godt at folk er skeptiske, likevel bruker vi aftersun når vi har vært i solen, aloe vera hvis vi har brent oss ekstra. Hvorfor bruker vi disse? Jo fordi disse tilfører huden fuktighet. Men mer vet vi ikke.

Det var - som jeg skrev i mitt innlegg - et program på tv for noen måneder tilbake med en sånn "mnja sketisk" dame (tror hun var forsker på et annet felt). Hun prøvde ut diverse shampoer ved å ha dem i nøytrale flasker og bruke en shampo (der hun altså ikke visste hvilken flaske som inneholdt hva) på forskjellige sider av hodet og etter 3 mnd. testperiode så hun helt klare forskjeller. Det gjorde også frisøren. Når det gjaldt kremer visste hun at brannskadeavdelingen på det lokale sykehuset hadde gjort en del slike kliniske tester så hun gikk til dem og spurte. Og der ble det vist en plansje med hvorfor det virket og hva som var de viktige stoffene.

Hennes poeng var at man måtte gå etter innholdet i fuktighetskremen og ikke etter prisen.

Hun anbefalte forøvrig alle å teste på sammen måte som hun hadde gjort hvis man lurte på om noe virket: ta to nøytrale flasker. I den ene heller du den kremen du alltid har brukt, i den andre test produktet. Merk dem så med a og b slik at du ikke vet hvilken som er hvilken og test i 3 mnd. Dersom testproduktet har noen effekt skal du kunne se det etter 3 mnd.

Gjest Vampyra
Skrevet

Nei jeg er langt i fra dum! Jeg vet godt at magen ikke trekker seg HELT sammen på alle, men selvfølgelig trekker den seg en del sammen hos de aller fleste. Dessuten handler strekkmerker og hudelastisitet om gener. I min familie er det "dårlige" gener og kvinnene får mye heng og strekkmerker uansett hva de gjør.

Jeg sier ikke at å tilføre huden fuktighet ikke har noe å si i det hele tatt, MEN å tro at det finnes noen vidunderkremer er feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...