Gå til innhold

Vattert BH

Fremhevede innlegg

Gjest =tentacle=
Skrevet
Er det greit at utviklet jente som skal begynne i 6. klasse utstyres med vattert bh og bikini (og fremstår med enda større bryster).

Nei. Hadde hun derimot knapt begynt å utvikle seg og alle de andre jentene i klassen hadde kommet mye lengre, hadde jeg ikke sagt noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
De fleste mammaer jeg kjenner er heldigvis så observante at de ser når datteren begynner med bh selv om hun ikke spør eller informerer om det...

Hvorfor er det "heldigvis"? Dette må jo være en privatsak om noe er det. Og gjerne svært flaut i den alderen, mamma er den siste jeg ville diskutert det med. En ting at en mor sier fra hvis barnet kommer og har spjåket seg ut med brystforstørrende innlegg, men om jenta trenger støtte er det jo hun selv som merker. Sørget selv for å gå i store gensere i den alderen for å skjule mest mulig, også BH-bruk. Hvis mamma merket noe kommenterte hun det takk og lov ikke :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor er det "heldigvis"? Dette må jo være en privatsak om noe er det. Og gjerne svært flaut i den alderen, mamma er den siste jeg ville diskutert det med. En ting at en mor sier fra hvis barnet kommer og har spjåket seg ut med brystforstørrende innlegg, men om jenta trenger støtte er det jo hun selv som merker. Sørget selv for å gå i store gensere i den alderen for å skjule mest mulig, også BH-bruk. Hvis mamma merket noe kommenterte hun det takk og lov ikke :)

Hvis vi foreldre gjør det til en naturlig sak at barna våre utvikler seg så er det ikke flaut hverken å begynne med bh eller å få mensen.

Har nylig selv vært ute å kjøpt noen bh-topper til min datter på 10 1/2 år da hun har begynt å utvikle seg. Vattert bh med spiler er uaktuellt enda noen år, men kjenner til småjenter på samme alder som bruker det, å det er altfor tidlig etter min smak.

Når det gjelder spørsmålet om hvem som kjøper string truser og voksen bh til barn så fortalte min bestemor (84 år) nå i sommer om 2 av barna i familien som har vært veldig mye hoss henne at de begynte med string i 11 - 12 års alderen, og der var det mødrene som handlet inn. Hvordan min bestemor visste at de brukte string? Jo det er hun som vasker klærne deres når de er på besøk.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Det har overhodet ikke vært snakk om at jeg skal nekte jenta noe som helst, jeg vil faktisk bare forsøke å rettlede voksenperson til å ivareta jentas ve og vel.

Ser at det er flere som har akkurat samme argumentasjon som det jeg har, og det tyder vel på jeg ikke er helt på jordet..

ts

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet
Mange unge jenter idag vil ha vattert BH fordi det skjuler mer, f.eks. brystvortene synes ikke igjennom.

Nettopp!

Og stringtruse, spile-bh, push-up eller bh-er som forstørrer bysten er absolutt ikke aktuelt for henne, det har hun heller ikke ytret noe ønske om.

Hun får heller ikke gå rundt med synlig sminke, bar mage, kortkorte skjørt, utringede topper og høyhælte sko.

Men en lett vattert bh behøver ikke være utfordrende, så lenge den har riktig passform, og ikke forstørrer i synlig grad.

Gjest Annen gjest
Skrevet
Hvis vi foreldre gjør det til en naturlig sak at barna våre utvikler seg så er det ikke flaut hverken å begynne med bh eller å få mensen.

Nei, og de forteller sikkert mamma når de begynner med sex også :fnise:

De fleste synes det er naturlige ting å snakke om når de er mindre, men når tiden nærmer seg for bh, mensen etc. så blir mange flaue likevel, uten at det er noe galt i det. I hvert fall er det mange som gjerne vil ha litt privatliv. Valgte selv å bruke sparepengene på tamponger og bh fremfor å spørre mamma om slike ting. Husker jeg ble kjempesinna da mamma snoket bakerst i undertøyskapet og fant tampongene. Så den første bh'en ble enda bedre gjemt :ler:

Gjest lillebøll
Skrevet

Hadde jeg hatt en datter kunne hun fått så mange bher hun ville. Men noen push-up bh til en jente uten pupper hadde jeg aldri kjøpt. Synes det er tull at jenter på 10 11 år med pupper ikke skal få bh, men en kjip topp som ikke støtter noe. Tror mange mødre ser på bh som et litt mer sex-symbol enn det egentlig er. BH er tross alt beregnet på pupper. Også 10 år gamle pupper.

Skrevet

Moten nå til dags med at BH-stroppene og gjerne halve BH'en + trusa skal synes, er en uting enten det er på barn/ungdommer eller voksne. Jeg er så gammeldags at jeg ikke synes undertøyet skal syns. Når det gjelder den praktiske bruken må selvsagt jenter få gå med det de trenger, NÅR de trenger det.

Gjest Mayamor
Skrevet

Samboers jente er 13,5 år og skal begynne på ungdomsskolen. Hun har kjøpt seg 4 vatterte bh-er nå i sommer. Her er det ikke snakk om push-up, men vattert. Og det synes jeg er ok når jenten selv synes det er ok. :)

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å diskutere BH-bruk med mamma, verken som ungdom eller voksen :sjenert:

Skrevet

Hehe - jeg må være sær. Fortalte mamma det både da jeg fikk mensen første gang og da jeg trengte BHer. Hadde ikke egne penger og trengte hjelp. Godt å slippe å gjemme bind i skapet og skamme meg over noe så naturlig. Godt også å slippe å kjøpe dem selv.

Når det er sagt syns jeg det er ok med bh til barn som har fått bryster. Også vatterte innen rimelighetens grenser. Om jenta syns det er flaut eller ubehagelig med bryster ville hun vel ikke forstørre dem?

Push up og blonder etc. er ikke greit til små jenter syns jeg. På Lindex har de en serie som heter first (eller hadde). Den er enkel og gir mer enn nok til puppene de første åra.

Skrevet
For en jente på 9-10 år så bør det være andre aktiviteter som er i fokus enn om mensen kommer denne uka. Og jeg vet at unge jenter som er tidlig utviklet, lett blir tatt for å være eldre enn de er, og ofte er mer fokusert på gutter (og gjerne eldre menn) en det jenter som ikke er så utviklet er. Derfor synes jeg at det er greit at de er barn så lenge som mulig. Ikke dermed sagt at de skal være evig barn.

Klippet dette fra et annet tema.

La barna være barn, ikke små voksne når de er 10 år. Kommer mensen tidlig, er det lite å få gjort med det, men ingen grunn til å fremskynde andre "voksenting" som vatterte bh'er, stringtruser osv.

Skrevet

Her jeg bor, begynte de fleste med det i 6-7 klasse.. Er egentlig ikke noe rart.. *Ungdommen* føler seg kanskje mer vel?.. å trives bedre med venner å de rundt seg. Det er vel kanskje det å bare ha en i skuffen som er gøy å?.. Bare for å ha det liksom..

Skrevet (endret)

Hvordan er det i det hele tatt mulig at en gjeng med voksne kvinner ikke vet forskjellen på vattert BH, BH med innlegg, push-up og med/uten spiler?

At en ung pike vil ha vattert BH er det virkelig ikke noe galt med. Den skjuler brystvortene og er adskillig mer diskret enn en vanlig BH men neida det vet ikke folka her- de må på nett og spørre andre. Er det rart barn får problemer med puberteten når foreldrene er så til de grader uopplyste.

Endret av Antoinette
Gjest Gjesten ts
Skrevet

Det det er snakk om at at jenta har fått - ikke kjøpt selv - vattert bh med spiler. Brystenenes størrelse tilsier ikke at hun har behov for noe som støtter opp på den måten, og undertøysavdelingene har flere topper som gjør samme nytten.

Grunnen til at jeg reagerte var at jeg så at plutstlig var brystene mye større + at det var tydelig bh kant på oversiden. I min lille verden blir det feil signaler å sende ut fra et barn.

At du den dagen du tjener egne penger kjøper eget undertøy, blir en litt annen sak, da er du nok noen år eldre.

Skrevet
Det det er snakk om at at jenta har fått - ikke kjøpt selv - vattert bh med spiler. Brystenenes størrelse tilsier ikke at hun har behov for noe som støtter opp på den måten, og undertøysavdelingene har flere topper som gjør samme nytten.

Grunnen til at jeg reagerte var at jeg så at plutstlig var brystene mye større + at det var tydelig bh kant på oversiden. I min lille verden blir det feil signaler å sende ut fra et barn.

At du den dagen du tjener egne penger kjøper eget undertøy, blir en litt annen sak, da er du nok noen år eldre.

Hvis det er pupp nok til å forstørre, så er det også pupp nok til å ha en brystvorte man vil skjule mest mulig.

En vattert bh kan uansett ikke forstørre så græla mye, da må det være snakk om push-up.

Kanskje det er lenge siden de voksne her var unge, men det er ikke SÅ lenge siden jeg var liten med voksende pupper, og det plagde meg _veldig_ at mamma mente at bh var meningsløst, og jeg dermed måtte bruke disse elendige tøytoppene fra barneavdelingen fram til jeg var 13.

Når man får pupper vil man ikke nødvendigvis forstørre de, men skjule de. Jeg haaatet at brystvortene mine kunne synes gjennom den tøytoppen og genseren når de stivnet da jeg frøs, og jeg hadde virkelig satt pris på en vattert bh! Jeg syns virkelig at foreldre burde unne barna sine noe så enkelt som en vattert bh!! Det er ikke så lett å bære på disse bittesmå klumpene, de disser og stivner mer enn nok selv om de er bittesmå.

Og ærlig talt ts; hva vet DU om at ditt barns bryster ikke er store nok til at de trenger bh? Det er da dattera di som vet best hvordan puppene føles, ikke du???

Bare så dere er klar over det så er det faktisk dere voksne som streber så hardt etter å legge masse seksuell mening i en bh. Tro meg, jeg tenkte IKKE i seksuelle baner da jeg var ute og kjøpte min første Ole Brum-bh. Ja, jeg hadde nok allerede seksuelle tanker i hodet nå og da, men de var ikke tilknyttet klesbruken min.

Hvis dere er så livredde for at barna deres som får pupper skal sende ut feil signaler får dere teipe puppene deres stramt til kroppen slik at ingen kan se dem. Så kan vi andre akseptere naturens gang og takle det på de praktiske måtene uten å legge seksuelle tanker i alt.

• Liker 1
Skrevet
Hvordan er det i det hele tatt mulig at en gjeng med voksne kvinner ikke vet forskjellen på vattert BH, BH med innlegg, push-up og med/uten spiler?

At en ung pike vil ha vattert BH er det virkelig ikke noe galt med. Den skjuler brystvortene og er adskillig mer diskret enn en vanlig BH men neida det vet ikke folka her- de må på nett og spørre andre. Er det rart barn får problemer med puberteten når foreldrene er så til de grader uopplyste.

Helt enig!

Det finnes jo mange BHer med Snoopy og Hello Kitty, både med og uten spiler, vattert og ikke vattert.

Så fort det er noe der å gi støtte, eller jenta vil skjule brystvortene, så ser jeg ingen grunn til at hun ikke skulle få en ordentlig BH.

Skrevet
Er jeg den eneste her inne som verken spurte eller informerte mamma da jeg begynte med BH?

Nei, vi er fler :ler:

Har aldri spurt moren min om lov til å bruke sminke eller string eller bh, jeg kjøpte det jeg hadde lyst til å gå i. Hvordan kan hun nekte da? Jeg hadde brukt det uansett ;)

Skrevet
Brystenenes størrelse tilsier ikke at hun har behov for noe som støtter opp på den måten,

Neivel? Har du tenkt over at det kanskje ikke er STØTTE hun trenger, men vil skjule litt? Små, spisse puper som står rett ut under en t-skjorte synes mer -og er mye flauere!- enn en vattert bh...

Husker mange jenter på barneskolen gikk med fryktelig krumme rygger for at ingen skulle se de små knoppene som begynte å utvikle seg...

• 5 år senere...
Skrevet

Hei, jeg er 11 går i 6.klasse, jeg har begynt og få pupper, og noen ganger stikker tuppene ut!:( Hvor får man BH?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...