Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Ser at det har vært diskusjoner om barn og stringtruser her inne, men hva med barn og bh'er? Er det greit at utviklet jente som skal begynne i 6. klasse utstyres med vattert bh og bikini (og fremstår med enda større bryster). Jeg mener helt klart at det ikke er, en enkel bomullstopp eller lignende bør være greit. Er jeg gammeldags som sier at det er blir helt feil fokusering og signaler fra en på 11 år, tenker bl.a. på uønsket oppmerksomhet fra eldre gutter osv osv., noe jeg kjenner igjen fra egen oppvekst. Hva mener andre?
L79 Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Nå har ikke jeg barn - men jeg må si at jeg er enig med deg. Er det noen bakgrunn for at 6. klassingen ønsker å ha større bryster enn hun allerede har? (Blir litt nysgjerrig..)
CeeCee Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 11 år er definitivt for tidlig å gå med pushup!! Hadde hun enda vært 14 skulle jeg ikke sagt noe... Mener jeg..
Wildy Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Min 12-åring var ganske tidlig utvilket, men det enda er det ikke aktuelt med BH. Hun bruker små topper som støtter litt, men vattert Bh kommer ikke på tale.
t-schnuppa Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Jeg var selv tidlig utviklet, så jeg husker godt hvor flaut d var å gå m puppene frie eller hva jeg skal si.. De disser litt og alle ser d veldig godt og ler og fniser litt og sånn, så en bh som holdt d lille jeg hadde på plass var såå mye bedre for meg.. MEN, dette var ikke snakk om en vattert bh, men en tynn bomulls-bh. Tror d blir lett galt fokus på henne, hvertfall fra gutta, dersom hun skal gjøre sine større og mer synlige i en såå ung alder. Jeg ble sliten av d allerede på barneskolen, siden jeg fikk store veldig tidlig. Var ikke alltid like morsomt...
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Vattert BH som forstørrer puppene er nå en ting, men har du tenkt å nekte henne å bruke BH generelt selv om hun har pupper...??? Det høres jo hensynsfullt ut...
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Nei, selvfølgelig er det greit å holde de på plass. Har ikke fått et klart svar på hvem som foretar disse smarte innkjøpene, tipper det er en bestemor ts
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Det kommer litt an på utførelsen og modell synes jeg. Datteren har, etter eget ønske, brukt bh-topper siden hun var 8-9 år gammel, selv om hun ikke hadde fått antydning til bryster ennå da. Det året hun fylte 12 kjøpte hennes tante en "vattert" bh til henne. Den var så lite vattert at det så ut som om den bare var foret med et ekstra lag. Bh-en syntes ikke under klærne, og hun fikk heller ikke synlig større byste av denne bh-en, kontra de tynne bommullstoppene hun hadde brukt tidligere. Jeg hadde ikke problem med at hun brukte denne typen bh, til tross for at den var "vattert". Men hadde hun kommet hjem med en kraftig vattert spile-bh hadde jeg garantert satt foten ned.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Det er synlig at hun har bh og brystene fremstår som større ts
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Nei, selvfølgelig er det greit å holde de på plass. ts Ok. Det var bare det at du sa en enkel bommulstopp eller noe fikk holde, og da tolket jeg det som at hun måtte bruke det istedenfor BH. Jeg tok tydeligvis feil. Beklager.
Gjest Elastica Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er enig med deg, ts. Synes vattert bh er i meste laget for en elleveåring. Selv om erfaringen min begrenser seg til gutter under sju år.
Helen Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Min datter er 15 år, hun begynte ganske tidlig med BH siden hun er tidlig utviklet. Men jeg hadde aldri gått med på å la henne bruke push up som 11 åring, det synes jeg er altfor tidlig. Men nå bruker hun både push up og stringtruse, det har hun gjort det siste året.
milla-mor Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 jenter som er tidlig utviklet, får ofte uønsket oppmerksomhet fra gutter/menn som de ikke er modne nok til å takle. det er derfor en fordel at de får være uskyldige barn til det motsatte er bevist... unger har ingenting i vatterte bh`er å gjøre. jeg gikk med en sports-topp da jeg begynte å utvikle bryster, og gikk sikkert med denne til jeg var 14. push-up hadde det ikke vært snakk om. ikke string heller, men nå har jo tidene forandret seg endel... plutselig er barn dristige små berter i tolv års-alderen. synes jeg ingenting om.
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Er det jeg som har misforstått noe her, vi kan da umulig snakke om det samme? Jeg ser nemlig ikke helt sammenhengen mellom en vattert bh, og push-up... Som jeg sa, datteren min har en "vattert" bh, men den er da så absolutt ikke push-up! Den har et tynt lag med vatt mellom stoffet og foret, vatten er like tynt som foret er, og er ikke egnet til å lage noe større enn det de har fra før. Jeg begynner å føle meg som en ekstremt dårlig mor som utsetter datteren for uønsket oppmerksomhet fordi hun får lov til å gå med en bh.
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Eg vet ikkje heilt om dette er svar på ditt spm Verdens verste h..., men om eg går ut for å sjå etter ein bh til meg sjølv, so er som regel alle vatterte, også push-up... Og eg har knapt sett ein vattert bh uten ganske tjukke lag med vattering, men no har ikkej eg vore på barneavdelinga heller då Ja, alle push-up er vatterte, men det betyr vel ikke at alle vatterte bh-er er push-up... ? Og den bh-en datteren har har i alle fall ikke et tykt lag med vatt! Hadde vatten vært tynnere hadde den ikke vært der...
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Pupper, rumpe og kjønnsorgan. Det virker som det er det farligste som finnes. Vi kan ha store sko, store hansker, lue på sommeren. Men har vi en litt stor BH, eller bh for tidlig, ja da er det fy-fy. Mulig jeg er dum, men jeg forstår ikke problemet med at småpjenter bruker sminke, string eller bh.
milla-mor Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 Pupper, rumpe og kjønnsorgan. Det virker som det er det farligste som finnes. Vi kan ha store sko, store hansker, lue på sommeren. Men har vi en litt stor BH, eller bh for tidlig, ja da er det fy-fy. Mulig jeg er dum, men jeg forstår ikke problemet med at småpjenter bruker sminke, string eller bh. unge jenter er som regel ikke modne nok til å få seksuell opmmerksomhet! da er det foreldrenes oppgave å passe på at de ikke blir utsatt for dette unødig. er du klar over hvor tidlig jenter blir lagt an på? jeg ble åpenlyst lagt an på av mye eldre gutter fra jeg var tolv år. herregud, jeg hadde jo såvidt sluttet å leke med barbie... jeg var da ikke interessert i alt "det deilige de kunne gjøre med en liten snelle" som meg.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Er jeg den eneste her inne som verken spurte eller informerte mamma da jeg begynte med BH?
Gjest Gjest_Lizzie_* Skrevet 31. juli 2007 #19 Skrevet 31. juli 2007 Mange unge jenter idag vil ha vattert BH fordi det skjuler mer, f.eks. brystvortene synes ikke igjennom. Dette synes jeg ikke du skal nekte henne. Men om hensikten er å øke fokus på brystpartiet med en BH som både løfter og pusher og forstørrer - da synes jeg hun er alt for ung til det.
Grooo Skrevet 31. juli 2007 #20 Skrevet 31. juli 2007 Er jeg den eneste her inne som verken spurte eller informerte mamma da jeg begynte med BH? De fleste mammaer jeg kjenner er heldigvis så observante at de ser når datteren begynner med bh selv om hun ikke spør eller informerer om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå