Gå til innhold

Kan noen si sånt

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg opplevde det i dag... hørte sirener, og får alltid angst når jeg hører sirener, men jeg bor jo i tjukkeste Oslo...burde være vant til det, men dessverre...

Møtte en som sa at h*n ble funnet død, tok ikke så mye notis første gangen, gikk på tur med en hund, men satt meg ned og tok en øl utenfor en pub med noen venner og da fikk kom han tilbake og sa at h*n er død, og nevnte etternavnet og alt...dvs at h*n er død...

Jeg er litt i sjokk, greit nok, vi var ikke i familie, men h*n var/er alltid så hyggelig og vennlig. Vennlig er det ordet jeg vil bruke om h*n. H*n som evt er død.

Jeg ville helst ha visst det, nå vet jeg ikke, håper bare det var et illebefinnende, og at h*n kommer seg på bena igjen.

Hvorfor skjer alt på en gang, jeg har ikke skrevet halvparten her på kg engang, jeg vil bare ønske meg en helt vanlig dag...

Ringte en venn som kjenner både meg og evt. den "døde", og han roet meg for han vet hvor stresset og nervøs jeg kan bli... Men jeg kan ikke ringe noen nå, det er natt, og dessuten, h*n er vel ikke død, en av de mest vennlige her på jord...

Jeg ville helst visst det, vil ikke føle noe nå, tør ikke, for å gråte over en som kanskje lever, eller som er død...

Har på følelsen av at h*n er død, men vet ikke... min følelse strekker seg ikke så langt, når jeg får info, men ikke tror det, osv, og ...

Men ingen lyger vel om slikt?

Jeg kjenner dessverre (eller heldigvis) ikke h*n som fortalte dette...så har ikke mulighet til å vurdere sannhetsverdien i det h*n sa.

Men ingen lyger vel om slikt? Eller kan rykter spre seg, feilaktige også om død?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp. Ble utsatt for en mindre ulykke som ungdom. Var borte fra skolen en uke, og da jeg kom tilbake var det mange hvite ansikter. Alle visste jo at jeg var dau.

Men hvorfor stresse? Hvis h*n er død, så kan du ikke gjøre en dritt med det uansett. Ingen av oss skal leve evig uansett, så det at folk dør er den naturligste ting av alle. Synes nå mer synd på alle de stakkarene som blir født...

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg ble bare satt litt ut, stresser ikke og har ikke hørt noe mer i dag, men går ikke rundt og spør folk siden de sannsynligvis ikke vet mer enn jeg selv... Men dette gjelder voksne mennesker, og ikke barn/ungdom.

Spurte en nær venn i går, men han hadde ikke hørt noe, men hadde vært hjemme hele dagen. Han mente at man ikke lyger om slike ting, men jeg vet at rykter kan løpe løpske, dvs. at personen sannsynligvis hadde illebefinnede, og han som informerte om dette er ikke en jeg kjenner, men som kjenner de jeg var sammen med.

Gjest Huldali
Skrevet

Det finnes jo de som kan finne på å lyve om slike ting, men det kan også oppstå misforståelser. At en person oppfatter det slik at vedkommende er død, men egentlig bare er hardt skadet el lignende. Det går så fort mange rykter om dødsfall at det er helt sykt. Jeg mistet bestevenninnen min for godt over et år siden og det var ikke måte på hvilke rykter som florerte rundt hennes død... Vi som stod henne nær syntes så klart dette var grusomt, men lite vi fikk gjort med det annent enn gang på gang å avkrevte ryktenene.

Jeg håper du kan finne ut av om han er i live eller ikke, og at hvis han er død håper jeg du klarer deg.

Det kan være utrolig trist fordi om man ikke er veldig nær personen som dør, derfor er det viktig å tillate seg å sørge fordi om man kanskje føler at man kanskje ikke har så stor grunn til det, fordi man ikke kjente personen godt nok.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Ting kan eskalere veldig. Da jeg var alvorlig syk snakket en av mine nærmeste venninner med en venninne av en bekjent på bussen. Denne jenta kunne fortelle hvor ille det stod til med meg osv - før venninnen min fortalte henne at jeg levde i beste velgående og at den kritiske fasen var over.

eieren av det utestedet jeg vanket på tok meg imot da jeg kom innom første gangen etter sykehusoppholdet og han fortalte at han kun hadde turt å høre på de han visste var mine nærmeste, hadde visst gått helt ville rykter i bygda

Gjest vimselot
Skrevet

Takk for svar. H*n er ikke død. Ikke syk eller innlagt engang. Men ikke spør meg hvordan noen kan finne på å si noe slikt...

H*n er på ferie nå, og iflg de som kjenner h*n bedre enn meg, går det utmerket med en s.k. avdøde.

Men har snakket med noen i dag, som sier at vedkommede som sa at h*n var død, ofte er psykotisk når h*n ruser seg.

Det visste ikke jeg, for jeg kjenner som sagt ikke personen som sa dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...