Gå til innhold

Hva skal jeg lage av chevre?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har kjøpt chevre etter at det har blitt nevnt flere ganger her inne :ler: Og nå vil jeg selvsagt lage noe av den fine osten... Helst ikke noe som krever altfor mange vanskelig-å-oppdrive-ingredienser, da nærbutikken er relativt begrenset, men vi har i hvert fall tilgjengelig endel greit kjøtt, evt lett kjedelig fisk, ulike meieriprodukter og friske urter (persille, basilikum, oregano, kjørvel, dill, grønnmynte)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg innbiller meg at chevre smaker godt i lett smeltet tilstand på en salat med valnøtter, soltørket tomat, og ruccola blant annet.

Det eneste jeg kommer på i øyeblikket. Mmmm, blir sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Vi hadde salat med chevre her om dagen. Helt enkel, med salatblader, spekeskinke, chevre, biter av honningmelon, samt pinjekjerner. Dressingen var en enkel blanding av god olivenolje, balsamico, salt og pepper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det høres godt ut :) Salat med spekeskinke er nok en suksess hos den mannlige befolkningen i huset her også. Har til og med investert i god olivenolje i dag.

Og rundstykker til, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Det høres godt ut :) Salat med spekeskinke er nok en suksess hos den mannlige befolkningen i huset her også. Har til og med investert i god olivenolje i dag.

Og rundstykker til, kanskje...

Jeg hadde forresten litt kapers oppi, også, og noen cherrytomater. Som tilbehør hadde vi brytebrød og godt smør. Absolutt populært blant menn; her i huset har mannen begynt å spørre om når vi skal ha salat igjen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt hvitløk med chèvre!

Bak hvitløke i ovnen i en time i en form med 1 cm vann i bunnen. Hell over litt olje etter 45 minutter.

Imens moser du chèvren grundig med en gaffel og rører inn fløte slik at det blir luftig.

Serveres med godt rugbrød: klem ut den myke hvitløken og smør den på brødet. Smør kremosten oppå.

Nyt med et glass rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Takk for det siste tipset også :) Kom til å tenke på en ting, jeg ser jo at osten har nokså kort holdbarhet, men er den sånn som modnes også, og er best ved en viss alder og konsistens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...