Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Hei alle sammen! Er det noen her som har vært i Hellas eller Spania (Mallorca) i starten av september (første uken)? Vi får ikke dratt før da, men er så redd for at det ikke skal være skikkelig syden-varmt. Ser på gjennomsnittstemp at det ikke burde være noe problem, men nå er det vel ikke alltid disse er helt representative. Er det f eks mer ustabilt vær på denne tiden? Større fare for f eks? Jeg vil ha Hvordan er badevannet? Er det helt "dødt" i turistområdene, eller nok av liv? Vil ikke møte stengte butikker og restauranter heller... Innspill mottas med takk Vi har forøvrig kikket på andre plasser, litt lenger syd, men i utgangspunktet er det ovennevnte plasser vi har endt opp med....
Mixelite Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hvor i Hellas har du tenkt deg? Vi har vært på Chios både i begynnelsen av og i slutten av september flere ganger og aldri frosset! I slutten av september _har_ vi opplevd litt lett sommerregn, men det gir seg alltid fort og tørker opp. Siste gangen jeg var nede i september var for et par år siden, og da var det ikke antydning til regn. Vi satt ute hver kveld og det var kun de siste par dagene(første uken i oktober) jeg følte behov for å ha noe over skuldrene. -men da hadde jeg vært ganske lenge i solen på dagen og kanskje fått litt i overkant Nattetemperaturen var ikke verre enn at jeg trakk i bikini og pareo for å sitte på balkongen og nyte sommernatten etter å ha vært på tavernaen! Jeg kan ikke tenke meg at temperaturene blir for lave i begynnelsen av september! Badetemperaturen er alldeles utmerket og i september er det god plass på strendene Ingen av spisestedene var stengt da vi var der. Man må ut i begynnelsen av oktober før de første begynner å tenke på å stenge. Det tror jeg er gjengs rundt i Hellas! (Endret innlegget. Det skulle stå "siste gangen jeg var nede _i september_) Endret 31. juli 2007 av Mixelite
Gjest TS Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Hei, takk for svar! Høres betryggende ut! Har ikke bestemt hvor i Hellas vi eventuelt skal, men heller litt mot Rhodos... Andres erfaringer mottas og med takk... særlig om du har vært på Mallorca på den tiden....
gard Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Hei jeg var i Spania (Costa Blanca) i slutten av august/begynnelsen av september og temperaturen var fremdeles høy og badevannet deilig. Du kan se mitt reisebrev med bilder her: http://gardkarlsen.com/costa_blanca_trip_report.htm . Ellers kan du sjekke værstatistikk på http://www.weatherbase.com :-)
lillesky Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Spania og Mallorca i begynnelsen av september er flott! Jeg var på Mallorca i slutten av september et år, det var fint vær, sol, men blåste litt mye. Så jeg ville dratt i begynnelsen av spetembber hvis jeg skulle dra igjen.
*Ariel* Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Var på Kreta første uken i september i fjor. Temperaturene lå mellom 25-35 grader. Var helt perfekt!
prinsessa Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 Har hørt om at folk drar til Rhodos i høstferien og har bra vær så da er det helt sikkert bra i september
gustav Skrevet 1. august 2007 #8 Skrevet 1. august 2007 vært på mallorca begynnelsen av september. deilig temp i lufta godt å ligge på stranda og vannet - det var lunka! Vært på kreta og korfu ca samme tid på året og opplevde samme der. Også vært ved middelhavet mot slutten av september og da var tempen ned til 'varm norsk sommer'. Uansett har september det aller beste badevannet. Varmet opp etter en lang sommer. I oktober skal det visstnok bli sakte kaldere igjen. god tur!
Ce'Nedra Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Har vært på Mallorca og i Hellas i slutten av september, og da var det bra begge steder. På Mallorca var det litt overskyet et par dager, men god temperatur, også i vannet.
Gjest TS Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Jippim, dette ser jo lovende ut! Da blir det varm ferie da! ¨¨
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå