Gå til innhold

Hjelper cosylan mot slim i lungene

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

ville heller ha prøvd bisolvon mot slim og holdt meg/personen unna melk i en periode.

bisolovon er både i tablett form og som mikstur,uten resept på apotek

Jeg har selv kraftig astma med mye slim og bruker denne ca 4 ganger i året.Fungerer bra for meg.

http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?PageID=179&IOID=138

Ja cosylan virker den også men personlig ville jeg prøv bisolvon.Cosylan kan gjøre deg trøtt,ikke rart barnet sover "bedre" om natta

(ser tråden er gammel men tydligvis aktiv fortsatt)

Endret av Kårky
Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Enig i både Bisolvon og melk. Jeg har astma og fungerer best når jeg får i meg minst mulig melk iløpet av dagen. Blir ikke så plaget med slim og tette luftveier da.

Bisolvon har ett problem da... :sjenert: Den smaker virkelig jævlig!

Skrevet (endret)

Hoster du ikke, så bruker du heller ikke Cosylan. Det er jo spesielt utviklet mot ekstrem hoste.

Jeg fikk Cosylan når jeg hadde bronkitt, for jeg hostet så fælt at jeg ikke fikk sove, men da fikk jeg Bronkyl, som er slimløsende middel, samtidig, for Cosylan demper hosten og man får ikke opp slimet. Så nei, ikke bruk Cosylan mot slim i halsen.

Bisolvon er ok. :) Og synes heller ikke det smaker så ille med den nye smaken.

Endret av *Numi*
Gjest SmallTalk
Skrevet

Bisolvon er ok. :) Og synes heller ikke det smaker så ille med den nye smaken.

Hvor lenge er det siden det kom ny smak? Sist jeg brukte Bisolvon (i vår) smakte den direkte jævlig. Kan ikke huske at den var så ille før det...

Skrevet (endret)

Tja, i følge Bisolvon sine nettsider, så kom den nye smaken i september 2008. Kisebær- og kakaosmak. Smaker ikke ille, og i følge nettsidene deres har den scoret høyt i smakstester, noe som ikke forundrer meg, for jeg ble selv positivt overrasket etter å ha hatt erindringer om den tidligere grufulle Bisolvon-smaken.

Mulig begge variantene finnes? Selv brukte jeg vel den i fjor.

Endret av *Numi*
Gjest SmallTalk
Skrevet

Merkelig... Den jeg fikk smakte definitivt ikke kakao eller kirsebær. Da håper jeg at den gjør det neste gang jeg blir førkjøla. :)

• 1 måned senere...
Gjest Olaug Holsen
Skrevet

Jeg har til tider litt slim nederst i lungene. Merker det spesielt om morgenen og når jeg slapper av. Merker det da ved at det surkler litt nederst i lungene hvis jeg puster langt inn. Dette syntes jeg er ekkelt for jeg har aldri opplevd dette før. Jeg har vært endel forkjølet det siste halve året og tror vel det henger sammen med det.

Det jeg lurer på er om cosylan hjelper mot slim selvom jeg ikke hoster? Føler jeg liksom ikke får det opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...