Knøttet Skrevet 30. juli 2007 #1 Skrevet 30. juli 2007 Idag har jeg hatt så grusomme menssmerter at jeg ikke har greid å fungere Jeg var kvalm, hadde så vondt i magen at jeg knapt greide å snakke uten å begynne å gråte- kjentes ut som magen min ble vrengt , greide knapt å stå oppreist, måtte sette meg ned jevnlig, ble kortpustet og følte jeg nesten besvimte hvis jeg ikke fikk satt meg ned. Heldigvis hjalp det å ta to naproxen, hvis ikke vet jeg ikke hva som hadde skjedd ... Men er dette vanlig?! Jeg husker jeg hadde det slik én gang når jeg var tenåring, pluss at på den tiden hadde jeg sterke menssmerter, men i det siste har jeg ikke hatt det. Sluttet på pillen for to måneder siden, og dette er bare andre menstruasjonen jeg har hatt siden, kan det ha noe med det å gjøre?
Gjest StockDama Skrevet 30. juli 2007 #2 Skrevet 30. juli 2007 Det kan det. Jeg hadde menssmerter fra helvete når jeg ikke gikk på prevensjon, nå er det nesten helt borte, og det er jeg utrulig glad for. Og det er ikke så uvanlig.
Rainbow Brite Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg er sengeliggende i to dager og vrir meg i smerter, kaster opp og svimer av. Knasker cataflam så det synger og har varmeflasker fylt opp med kokende vann på magen så jeg får røde merker på magen. That's the way of the game i min familie... Hurra... Edit: Det har helt sikkert å gjøre med at du har sluttet på pillen! Og det er ikke noe godt!! Bare ta litt ekstra godt vare på deg selv de(n) dagen(e)! Endret 30. juli 2007 av Rainbow Brite
Multi Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Det har nok en sammenheng med at du har sluttet på p-pillene. Jeg har også slike menssmerter som du beskriver en dag hver syklus. Får du noen forvarsler på at smertene kommer? I så fall ville jeg ha tatt smertestillende med en gang i stedet for å vente så lenge at de bryter ut for fullt.
Trampe Skrevet 30. juli 2007 #5 Skrevet 30. juli 2007 Jeg fikk også slike smerter da jeg slutta på pillen. Helt grusomt, jeg kunne bare ligge og synes synd på meg selv
Knøttet Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2007 Takk for svar, alle sammen! Nå ble jeg litt beroliget her Multitasking: Ingen spesielle tegn på at smertene kom, nei- hadde helt moderate menssmerter når jeg stod opp i dag og ei stund utover dagen. Vil ikke spise smertestillende før jeg vet om jeg får skikkelig menssmerter, synd jeg ikke får noen forvarsler, det hadde vært så mye lettere
Malama Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Meget stor sjangs for at det henger sammen me at du ikke går på p-piller lenger ja, de har jo gjerne en ønskelig bieffekt ved at de reduserer mens-smertene... Anbefaler absolutt å ta to naproxen før smertene tar skikkelig tak, det hjelper bedre. Og stell godt med deg selv, med varmeflaske på magen og krabb under pleddet på sofaen med en kopp te/kaffe/kakao etter eget ønske, og la din kjære stelle litt med deg, det fortjener du.
murray Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Har det på samme måte. Eneste som nytter for meg er å gå på p-piller. Da har jeg nesten ikke smerter at all. Men vil anbefale deg å ta smertestillende med en gang mensen kommer, selv før du begynner å kjenne noe. Det hjelper.
Miel Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Hvis jeg ikke går på p-piller har jeg slike smerter ved hver eneste mens. Det var ikke så ille helt i starten, det var noe som kom da jeg var 13-14 og hadde hatt mensen et par år. Noen ganger var det verre enn andre, men uansett kunne jeg bare glemme å komme meg ut av huset på de dagene. Hadde vekselvis vondt i magen og ryggen og hele underlivet, var kvalm, oppblåst, følte trang til å gå på do hele tiden, men fikk ikke ut noe. I tillegg ble jeg gjerne litt rar i toppen fordi smertene var så voldsomme, kunne ligge og hylgrine en hel dag og være helt overbevist om at jeg kom til å dø. Jeg har prøvd det meste av smertestillende, både med og uten resept. Enten har de ingen effekt, eller så slår de meg så til de grader ut at jeg likevel ikke fungerer i hverdagen, så jeg har gitt opp denslags. P-piller (med høyt hormoninnhold) har gjort susen for meg. Hadde ikke det fungert vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... Legen min nevnte noe om å kutte noen nerver som en absolutt siste utvei.
Malama Skrevet 30. juli 2007 #10 Skrevet 30. juli 2007 Men p-piller er jo ganske uaktuelt for trådstarter da, ettersom hun prøver å bli gravid... (har i alle fall prøverdagbok...)
Miel Skrevet 30. juli 2007 #11 Skrevet 30. juli 2007 Ja jeg skjønte jo det, ville bare understreke at jeg ikke har prøvd noe som helst annet som hjelper skikkelig. Hvis noen har en vidunderkur vil jeg gjerne høre om den.
Malama Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Har dessverre ingen vidunderkur. Er heldigvis ikke såååå plaget, jeg klarer meg med naproxen og varmeflaske og en omtenksom mann, som tåler litt syting...
Miel Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 En omtenksom mann hadde ikke vært så gæærnt, nei. Har du en å avse...?
Gjest Peachbud Skrevet 30. juli 2007 #15 Skrevet 30. juli 2007 Den første dagen av mensen, har jeg så vondt at jeg ikke fungerer.
Gjest Ninni Skrevet 9. august 2012 #16 Skrevet 9. august 2012 Jeg har funnet noe som virker. Nemlig evitamin kapsler. Tar en daglig og har knapt smerter lenger og jeg har vært ille. De fås reseptfritt på helsekosten. Avklar med lege om du bruker andre medisiner har hjerteproblemer eller har vært tidligere storrøyker. De fungerer slik at man får bedre blodsirkulasjon. Kan hende du har mangel på evitamin?
betrayed Skrevet 9. august 2012 #17 Skrevet 9. august 2012 Prøv Cerazette minipiller. Hadde ENORME problemer med det selv før, men helt borte nå.
Yesterday Skrevet 10. august 2012 #18 Skrevet 10. august 2012 Har og store smerter uten p-piller, men hvis du prøver å bli gravid så håper jeg at du blir det fort så du slipper mensen mange ganger Lykke til og god bedring!
heidiheidiheidi Skrevet 10. august 2012 #19 Skrevet 10. august 2012 Jeg ville sjekket det med legen ! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå