Gå til innhold

våt snute på katt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Veronica__*
Skrevet

Pusekatten min på 9 uker er forferdelig våt på nesa sin hele tiden. I tillegg til det så samler det seg ofte litt snørr der. Er han forkjøla og er det noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter skal være fuktige på snuten,men hvis han er snørrete..hvorfor ikke ta han med til legen?

Gjest Gjest_Trixie_*
Skrevet

EN KATTUNGE SKAL IKKE TAS FRA MOREN FØR DEN ER MINIMUM 12-14 UKER GAMMEL! :frustrert:

• 1 måned senere...
Skrevet
EN KATTUNGE SKAL IKKE TAS FRA MOREN FØR DEN ER MINIMUM 12-14 UKER GAMMEL! :frustrert:

Om alternativet er at de avlivest, så er det mye bedre om kattungen får nytt hjem som 9 uker gammel!

Selv har jeg tatt til meg 4 kattunger uten mor (moren var død, og de ville avlive kattungene også), de er nå ca 9 uker gamle, 3 av dem har fått nytt hjem, og en bor hos meg, de har det kjempebra allesammen, så jeg sier det igjen, er alternativet at kattungene blir avlivet, er det bedre å ta til seg den lille, å prøve å gjøre det beste ut av det. Slik får de i det minste en sjanse.

Men du har rett i at de normalt ikke skal tas bort fra moren før de er ca 12 uker gamle. Men mange som har fått huskatt kull, opplever at de er vanskeligere å få gitt bort, da de er mye større og ikke fullt like "søte og små" lengre, og velger derfor å få gitt de bort mens folk vil ha dem, i stedet for å rissikere å måtte avlive dem når de endelig når 12-14 ukers alderen..

Det er synd at mennesker ikke kan sterilisere og kastrere kattene sine, så vi slipper denne overfloden med stakkars uønskede kattekull. Folk gir dem vekk til hvem som helst hvortid som helst, for å slippe å ende opp med dem og ta ansvar for dem selv.

Men jeg mener fortsatt at en 9 uker gammel kattunge, er bedre enn en død en...

mvh

Iherdig dyreelsker

Gjest Silmarill
Skrevet

Hva gauler du for???

Kjære vene, det kan vel hende at dette var et kull fra trådstatrers katt, eller en katt hun har tatt til seg fordi eieren var dust i hue!

H*n har ikke sagt noe om det!

Uansett, katten er ikke i form dersom den er tørr på snuten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...