Gjest Julie25 Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har gjort noe grusomt mot kjæresten min og angrer voldsomt. Jeg var utro mot han med en mann jeg alltid (dvs siden jeg var 19 år) har hatt et godt øye til. Har liksom ikke fått han ut av systemet. Dette skjedde etter en fest, vi hadde sex og dagen etter fortalde jeg alt til kjæresten min. Jeg ba på mine knær om tilgivelse osv. Jeg vet nå hvem jeg vil ha, har null følelser for denne andre og angrer sinnsykt på at jeg var så dum. Skulle gjort alt for å kunne ha dette ugjort. Kjæresten min er nå i tankeboksen. Jeg er ganske sikker på at han komme til å tilgi meg. Han sa senest igår at det vi har er for godt til å kaste vekk og at det er mennesklig å feile osv. Det jeg er bekymret for er om dette kommer til å forfølge meg resten av livet med han. Om det kommer til å bli kastet tilbake på meg i alle krangler og i alle tilfeller der han kan bruke det mot meg. Jeg hadde nok ikke klart å la vere å dra det opp, om det hadde vært omvendt.... Er redd jeg ikke kan takle det. Jeg har gjort en tabbe, angrer og vil helst ikke bli minnet på det resten av livet. Lurer på hvordan andre har kommet seg gjennom at den ene parten har vært utro? Kan et forhold bli like bra igjen eller er det like greit å ende det med det samme? Jeg elsker han så høyt og vil så inderlig at ting skal ordne seg...
Gjest Fliss Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Det er mye mulig at han vil bruke det mot deg i begynnelsen - spesielt ifm krangel, ol.. men det vil nok avta - ihvertfall om du åpent viser at du angrer det som er gjort og at det er han du elsker - og ingen andre. Han har tilgitt deg en tabbe du har gjort - og det er noe du bør vise at du setter stor pris på. For meg viser det at han elsker deg veldig høyt og at det er deg og bare deg han vil ha.
Maaneskinn Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Jeg ble aldri ferdig med det, og er det ikke nå heller, på den måten at det setter sine spor, men det er min historie. Kanskje din får en annen vending. Det koster mye fra begge sider. Det håper jeg dere er forberedt på.
W. Wallace Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 Hvis han har tilgitt deg og senere bruker det mot deg i krangler oppfører han seg fullstendig irrasjonelt. Ikke at det er så rart, siden det er mye følelser inne i bildet. Hvis han til stadighet bruker det mot deg, ville jeg rett og slett avsluttet forholdet. Hvis man skal tilgi må man akseptere det som har skjedd å komme seg videre - ikke dvelle over det og prøve å overbevise seg selv om at man er over det. Du må være spesiell for han hvis han tilgir deg for dette. Aldri glem det, vær utrolig takknemlig og hold deg på matta fra nå av. Lykke til!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Kjære Julie25 Jeg har vært der. For enkelhets skyld linker jeg til en tråd hvor jeg har skrevet et innlegg som svarer på ditt spørsmål. Det finner du her. Se mitt svar nr. tre (tror jeg). Lykke til. Ha tålmodighet.
Ce'Nedra Skrevet 30. juli 2007 #6 Skrevet 30. juli 2007 Ja, vi klarte å gå videre og å leve med det. Men det krever mye fra begge parter.
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Det krever mest av deg trådstarter. Er du villig til å eventuelt leve med begrunnet mistenksomhet en stund fremover? Er du villig til å la han få innsyn i sms, mail, msn og evt. akseptere at enkelte får du ikke ha kontakt med? Er du villig til å akseptere at du må forklare hvor du har vært hvis du kommer hjem på uventet (senere enn forventet) tidspunkt? Jeg vet om flere som har kommet seg videre etter en gangs tilfeller av utroskap. Da har man lagt et lokk på saken og vært villlig til å si at gjort er gjort og spist er spist. Det er en sak som gjelder begge parter. Hadde det vært meg som skulle tilgitt din utroskap ville full åpenhet vært et krav til deg. Jeg er lite sjalu, men i en periode ville jeg kanskje vært litt var for din kontakt med det annet kjønn. Bær over med det.
Ce'Nedra Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Viktig det Blondie sier. Lenge etter at kjæresten min var utro mot meg, sjekket jeg alt han hadde. Mobil, pc etc. etc. Jeg var svært usikker på både ham og meg. Du må være villig til å legge alle kortene på bordet og å ha det slik så lenge han trenger det. Det er sinnsykt tøft for begge to mens det står på, men kjæresten og jeg kom i alle fall styrket ut av det, og har et bedre forhold enn noensinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå