gerotten Skrevet 1. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 1. august 2007 Jeg håper å dra nå i August.Båtturen høres jo perfekt ut, hvor går den fra da? Skal du tilbake snart da?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 1. august 2007 #22 Skrevet 1. august 2007 Har ingen konkrete planer om å dra tilbake, men kommer garantert til å gjøre det snart. Innsjøen jeg nevnte heter Wannsee. Kan kombineres med et besøk til Potsdamm, da det ikke er langt unna. Du kan lese mer om Wannsee her. Dersom jeg ikke husker helt feil, var det her nazistene bestemte seg for å kvitte seg med jødene. Ellers ville jeg også dratt til Sachenhausen, med mindre du allerede har vært der. Jeg har vært i flere konsentrasjonsleire, og denne var mer en arbeidsleir, men gjorde likevel stort inntrykk på meg. Spesielt da jeg vel hjemme igjen fikk vite at min bestefar hadde vært der under krigen. Har du tenkt noe på hvor du skal bo?
mariposa Skrevet 1. august 2007 #23 Skrevet 1. august 2007 Det er også verdt å ta turen til Dresden. Byen som ble spart lengst for bombing under krigen fordi den var så vakker. Den ble bombet til slutt,men er bygget opp igjen som tro kopi av den gamle. Ikke langt fra Berlin.
gerotten Skrevet 1. august 2007 Forfatter #24 Skrevet 1. august 2007 Jeg har som sagt vært i sachsenhausen for en mnd tid siden.Selv om det var en arbeidsleir var det også en dødsleir på høyeste plan!Så du "station z"?(siste stopp..) Det gjorde veldig inntrykk ja..Takk for tipset med wannsee, det slår jeg til på. Jeg tror det blir excelsior rett ved bahnhof zoo.. Hvor pleier du å bo da?
Altena Skrevet 1. august 2007 #25 Skrevet 1. august 2007 Jeg har ikke akkurat feriert så mye alene, men har bodd alene i utlandet så denslags synes jeg går helt greit. Kommer meg stort sett frem og har aldri støtt på noen nevneverdige problemer. Har da tross alt alltid kommet meg helskinnet hjem
mariposa Skrevet 1. august 2007 #26 Skrevet 1. august 2007 Har reist til New York og London på alenetur. Det var fortreffelig på alle måter. Velge alt selv, alt etter eget ønske. Være sosial eller usosial alt etter eget forgodtbefinnende. Har alltid satset på å bo sentralt, i gåavstand til det meste. Har aldri feriert i "syden" alene så jeg vet ikke hvordan det er. Det har som sagt vært storbyferier over noen uker,hvor jeg har tatt turer med buss eller tog til steder utenfor byen som en avveksling. Kan anbefales,men husk at du må ta vare på deg selv,det gjelder å ligge litt i forkant av ting som evt.kan skje.
Kalas Skrevet 1. august 2007 #27 Skrevet 1. august 2007 Jeg synes også det er deilig å dra på ferie alene, trives helt fortreffelig i mitt eget selskap. Har vært på spa flere ganger, samt på shopping i London. Kunne godt tenke meg en ukes strandferie på egen hånd også - men hvordan i all verden får man smurt seg på ryggen? :klø:
Gjest Camillo Skrevet 1. august 2007 #28 Skrevet 1. august 2007 Kunne godt tenke meg en ukes strandferie på egen hånd også - men hvordan i all verden får man smurt seg på ryggen? :klø: Åh, det pleier å være nok av lokale helter klare til dyst.
Mixelite Skrevet 2. august 2007 #29 Skrevet 2. august 2007 Kunne godt tenke meg en ukes strandferie på egen hånd også - men hvordan i all verden får man smurt seg på ryggen? :klø: Du kjøper deg en langskaftet radiatorrulle av skumgummi og ruller kremen på. Nei, jeg har ikke forsøkt det, har bare lest at det funker :-)
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2007 #30 Skrevet 2. august 2007 Jeg synes også det er deilig å dra på ferie alene, trives helt fortreffelig i mitt eget selskap. Har vært på spa flere ganger, samt på shopping i London. Kunne godt tenke meg en ukes strandferie på egen hånd også - men hvordan i all verden får man smurt seg på ryggen? :klø: Man kjøper olje/krem i sprayflaske og - takket være kvinneguiden blir det i år også anskaffet - en slikkepott til å ta det teite området midt på ryggen og ved "vingene" som er vanskelig å få til.
Kalas Skrevet 2. august 2007 #31 Skrevet 2. august 2007 Haha, fantastisk! Men jeg må si jeg vil foretrekke slikkepott fremfor en lokal strandløve. Ellers må man vel bruke resten av ferien til å spraye frenetisk med antiløvespray ...
mariposa Skrevet 2. august 2007 #32 Skrevet 2. august 2007 Slikkepott på stranden?? Masse kvinner i bikini med en slikkepott som de veiver med bak på ryggen? Jammen kan det bli moro på stranden, blir helt sikkert mange gode glis og muntre tilrop. Garantert ikke enslig strandliv etter kort tid. Her er en annen variant som kan gjøres i leiligheten eller på rommet. Riv opp en plastpose eller bruke plastfolie. Ta solkrem på og med enkle bevegelser smøres det utover ryggen. Hvis du prøver den på stranden blir vel reaksjonene som med slikkepotten.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2007 #33 Skrevet 3. august 2007 Haha, fantastisk! Men jeg må si jeg vil foretrekke slikkepott fremfor en lokal strandløve. Ellers må man vel bruke resten av ferien til å spraye frenetisk med antiløvespray ... Jeg har aldri opplevd at det har stått strandløver i kø. Og hvis det hadde gjort det hadde jeg nok pent takket nei og solet fronten fremfor å utsette den kremfrie ryggen for risker av diverse sort. Jeg har ingen problemer med å smøre meg i full offentlighet med slikkepott. Nå blir neppe det noe voldsomt problem da det nok er smøringen på rommet som kommer til å stå i slikkepottens tegn.
FrizzleSizzle Skrevet 3. august 2007 #34 Skrevet 3. august 2007 Jeg har vært på korte turer alene til noen storbyer, men tviler på at jeg vil gjøre det igjen. Det er mange fordeler med det, som allerede er nevnt her, men jeg følte meg faktisk ensom etterhvert. Har ikke så lett for å komme i kontakt med vilt fremmede folk akkurat...men er det noen alene-reisende som har konkrete tips til hvordan man gjør det?
Jentemamma Skrevet 5. august 2007 #35 Skrevet 5. august 2007 Det er topp! Har vært flere ganger i Frankrike og Italia. Anbefales absolutt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå