Gå til innhold

Sommerjobb.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Skulle gjerne hatt en sommerjobb, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem...

Skjekker annonser i aviser og nettsteder, men det står utrolig lite :roll:

Har en større sjans dersom en bare går fra plass til plass å spørr???

mia19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei!

Syns du skal gå til de aktuelle stedene du kunne tenke deg å jobbe, og si i fra at du er interessert hvis de har behov for deg. Og gjør det snarest! Har følelsen av at sommerjobber ikke blir annonsert så ofte...Tenk deg om om du har noen venner og bekjente du kan gå igjennom. Kan ofte være litt enklere å komme inn "bakveien" når du er ferievikar... :wink:

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det lønner seg å bruke de kontaktene man har. Kanskje foreldrene dine kjenner noen som jobber et sted de trenger sommervikarer.

Ellers trengs det alltid sommervikarer i eldreomsorgen. Ta kontakt med sykehjem eller kommunen/bydelen. De trenger helt sikkert noen. Jeg jobbet selv to somre på et gamlehjem, og det er faktisk ikke så ille som det kanskje høres ut (men jeg jobber med noe helt annet nå).

I butikker etc er det nok lurt å gå og spørre. Ta med deg noe skriftlig som du kan levere når du er der. NB! Ikke gå rundt på lørdager. Da er det ofte bare lørdagshjelper på plass, og de kan ikke gi deg noen jobb. Du må snakke med sjefen.

Ellers vet jeg at gartnerarbeid på kirkegårder og parker er veldig populære sommerjobber. Ta kontakt med friluftsetaten (det heter kanskje noe annet i din kommune) i kommunen og spør når søknadsfristen er.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...