knudz3n Skrevet 29. juli 2007 #1 Skrevet 29. juli 2007 vurderer tur til sydney i mars... Noen som har vært der å kan anbefale noe? Å hvilke vaksiner trenger man egentlig, kan jeg ringe lege å spørre om slikt?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #2 Skrevet 29. juli 2007 Du trenger ikke vaksiner for å dra til Sydney.
Gjest StoreSky Skrevet 29. juli 2007 #3 Skrevet 29. juli 2007 Nettopp vært i Australia. Ingen vaksiner behøves! Sydney: botanic garden er stor og flott, flere seksjoner med ulik "landskap". (pass på å gå i Rainforest walk!!) Oxfors street har mange butikker, i bunnen mot sentralstasjonen finnes det kjøpe senter, kafeer, etc. Aquariumet i Darling Harbour er dyr, men verdt pengene! (kan få biletter inkl til andre attraksjoner hvis tid/lyst) Glebe street har mange små, alternative butikker og kafeer. Nydelig for frokost/lunsj! Tips: gå rundt og SE! Ta monorail for å komme deg rundt.
Gjest StoreSky Skrevet 29. juli 2007 #4 Skrevet 29. juli 2007 OBS: sunblokk kreves! Selv nå, midt på "vinteren" der nede, ble jeg solbrent etter få timer ute...
Grissini Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 vurderer tur til sydney i mars... Noen som har vært der å kan anbefale noe? Å hvilke vaksiner trenger man egentlig, kan jeg ringe lege å spørre om slikt? Som skrevet over - ingen vaksiner er nødvendig for å reise til Australia. Obligatorisk når man er i Sydney (som ikke er nevnt ovenfor): - et besøk til bydelen Newtown. Fantastisk sted, masse små puber, butikker, restauranter osv. Minner veldig om Camden i London hvis du har vært der. - gå tur fra Coogee Beach til Bondi Beach. En fantastisk tur på ca 1-2 timer alt ettersom. Du går langs sjøen på alt fra silkemyk strand til stier langs og på klippene - kjøpesenteret Market City i Chinatown; masse gøy dilldall, en del outletbutikker +++ Sydney er en veldig lett by å dra rundt i på egenhånd. Buss, tog, monorail = easypeasy... Men jeg ville ikke reist til Australia og bare besøkt Sydney. Reis rundt, både sørover til Melbourne og nordover i New South Wales. Mange fantastiske steder....
knudz3n Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2007 Åhhh, takk for tips... Har planer om å dra litt rundt.. Er bare litt vanskelig å planlegge noe nå, dette er jo julegave til typen. Så tenkte vi kunne planlegge litt sammen etter jul.. Ønsket meg bare ordentlige tips i stede for å se på nett, at ALT anbefales... Rekker jo ikke alt uansett.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2007 #7 Skrevet 30. juli 2007 Operahuset er selvsagt et must. Så kan du klatre opp tårnet i Sydney harbour bridge, som har en fantastisk utsikt over operahuset og havna. Spesielt praktfullt å se solnedgangen derfra. Det finnes også turer du kan melde deg på hvor du får gå i en gruppe over selve toppen av broen. Fin utsikt er det også fra Sydney Tower. Inngangen er fra et kjøpesenter i byen. Anbefaler også båttur i Sydneybukta. Har ikke vært ute på landsbygda i Australia selv, men anbefaler varmt å dra til "naboen" New Zealand, spesielt Sørøya. Fantastisk natur der.
Grissini Skrevet 30. juli 2007 #8 Skrevet 30. juli 2007 Åhhh, takk for tips... Har planer om å dra litt rundt.. Er bare litt vanskelig å planlegge noe nå, dette er jo julegave til typen. Så tenkte vi kunne planlegge litt sammen etter jul.. Ønsket meg bare ordentlige tips i stede for å se på nett, at ALT anbefales... Rekker jo ikke alt uansett. Jeg ville definitivt konsentrert meg om NSW og/eller en tur til Melbourne. Dere bør leie bil, vi tok Greyhound bussene, noe vi angrer litt på i dag. Bussene var fine de, men vi passerte mange fantastiske steder jeg gjerne ville h stoppet. Jeg syntes Queensland var grusomt amerikanisert og ganske så "glætt." Jeg kommer ikke til å reise langs østkysten igjen (vi dro fra Sydney til Cairns)....Får dere billige billetter, er Alice Springs og Uluru et must. Som en nevnte over, er også NZ FANTASTISK. Vi kjørte rundt både på nord- og sørøyen - anbefales på det varmeste.
gladidag Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 JA! Uluru, The Olgas, Kings Canyon og Alice springs er fantastisk, prøv å se om dere kan få billige flybilletter til Alice. Ville og tatt en tur til Blue Mountains, liten togtur unna Sydney. Også besøke noen vingårder nær Melbourne, feks. på Mornington Peninsula. Sydney er en fantastisk by med masse å tilby,heldiggriser!!!! Manly, liten fergetur fra Cirqular quay er koselig med flott strand. Melbourne er eg en topp by, likte meg godt der og. masse bra restauranter, barer og kafeer.. Vil dere litt nordover er byron bay og Noosa bra steder, skikkelige sol og sommersteder=)
Ambivalent Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Dro til Sydney i vinter, og det første jeg må si er: sunblock! Hele tiden, overalt! Glemte et lite område på ryggen i et par timer en dag, og fikk et permanent brennmerke der. Solen er usannsynlig sterk. Utenom Sydney vil jeg som flere andre også anbefale NSW. Bodde en stund i Newcastle (strendene er fantastiske), og dro på vintur i Hunter Valley. Nydelig sted, med masse god vin (gratis smakprøver..). Ingen vaksiner er nødvendig, men husk visum. Nyttårsaften i Sydney var en opplevelse...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå