Gå til innhold

Hva betyr 'chill'

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
hmm...? snikk-snakk?? hvis du ikke vil ha svar, hvorfor spør du? :klø:

forøvrig er jeg fortsatt ikke enig i at "anjalkulan sjø" er det minste vanlig å si i trøndelag... "kulan som i kulene" sier meg ingenting.

Når flere før deg har gitt svar så holder gjerne det.

Tror du et svar blir bedre av å bli gjentatt felre ganger?

Ditt siste avsnitt er avsporing, og har ikke noe i denne tråden å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
ja, det blir jo forsåvidt dèt... det var mer "kulan som i kulene" jeg overhodet ikke forstod noe av... :overrasket: kule`n er jeg med på. og kulær`n... selv om ingen jeg kjenner sier det. da sier vi heller chill :ler:

nettopp, for det var jo vanskelig å forstå. :roll:

Gjest milkyway
Skrevet

Og jeg tror de fleste med litt engelskkunnskaper skjønner det også.

Skrevet

Så frekt av TS å skrive at bare de under 18 vet hva slang er... :overrasket:

Jeg er 35 og det er da innlysende at chill betyr relax.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Det brukes stort sett om å "slappe av" ja, men de hip-hop-fans-menneskene jeg kjenner bruker det også om noe som er kult.

Jeg: "Jeg fant endelig de skoene jeg var på utkikk etter i går"

Hip-hop-fans-mennesket: "Åh, det er chill da!"

Skrevet
Det brukes stort sett om å "slappe av" ja, men de hip-hop-fans-menneskene jeg kjenner bruker det også om noe som er kult.

Jeg: "Jeg fant endelig de skoene jeg var på utkikk etter i går"

Hip-hop-fans-mennesket: "Åh, det er chill da!"

Det må være norske hip hop mennesker dette?

I USA og NY sier de ikke chill som i kult. De sier chill som i relax. Folk jeg har studert med (ingen hip hop'ere eller gangsters...) sier chill fortsatt, og de er over 30 år.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Det må være norske hip hop mennesker dette?

I USA og NY sier de ikke chill som i kult. De sier chill som i relax. Folk jeg har studert med (ingen hip hop'ere eller gangsters...) sier chill fortsatt, og de er over 30 år.

Ja, det er norske hip-hop-mennesker. Jeg kjenner merkverdig få amerikanske hip-hopere, men jeg har smugrøyket innendørs på et utested med Devin the Dude en gang :ler:

Skrevet
Når flere før deg har gitt svar så holder gjerne det.

Tror du et svar blir bedre av å bli gjentatt felre ganger?

Ditt siste avsnitt er avsporing, og har ikke noe i denne tråden å gjøre.

nettopp, for det var jo vanskelig å forstå. :roll:

du er sannelig utrolig uhøflig... blir ikke klok på voksne mennesker som ikke kan oppføre seg.

Skrevet

hahaha jeg pusher 30 å bruker dette ordet til dagelig.(pushe betyr å nærme seg, i denne sammenhengen , om du ikke forstod... :vetikke: )

Jentene over meg har svart tilfredsstillende.

Man mekker seg litt food, blæster (hiver i seg) en burger... osv er vanlig å si for oss som har internationalt nettverk. Trenger absolutt ikke å være hip hopper eller b-girl asså...

Vi kunne gått tilbake i tid å sagt at høy musikk var øremord , men vi har heller tatt å utviklet det språket som er internationalt, nemlig engelsk. Greit spørsmål da, fra TS :) Man kan da lure både en og to ganger.

Skrevet

Hvis jeg sier at noe er "chill", betyr det at det er kult eller digg. Jeg kan for eksempel si: "Denne maten var chill".

Eller jeg kan bruke det som verb. "Vi chiller'n a". Eller: "La oss chille". Hehe.. Høres fjernt ut å skrive det, jeg bruker det aldri skriftlig.

Gjest Gjest
Skrevet
Jøss, tom. jeg visst hva det betød, men jeg har jo MTV :Hehe:

Et godt argument for hvorfor MTV bør motarbeides.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...