Gå til innhold

Hva betyr 'chill'


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Spring Hermit

Chill er "slapp av" eller "ro deg ned". Når du chiller sitter du bare å "læxer'n". :ler:

Chill kan også være kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det ikke er noen særlig over 18 som kan svare, men hva betyr altså:

Chill?

Det visste faktisk jeg også. :ler: Og jeg er mer enn dobbelt så gammel som 18 åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så vidt meg bekjent, er ikke KULAN et ord på norsk.
men det mener du 'chill' er?

Du er ikke helt tam bestandig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Da er ikke du fra sør, eller trønder. I kristiandsand blir det brukt hver dag, iallfall av meg. Hvis noen stresser meg "Kul'an da." Hvis noe er bra "Nei kul'an å jævli fett" osv osv.

På trøndersk er det "Anjalkulan sjø"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke du fra sør, eller trønder. I kristiandsand blir det brukt hver dag, iallfall av meg. Hvis noen stresser meg "Kul'an da." Hvis noe er bra "Nei kul'an å jævli fett" osv osv.

På trøndersk er det "Anjalkulan sjø"

hæ?? jeg har vært sammen med en trønder i fem år, og bodd en god del i trondheim, men "anjalkulan sjø" har jeg aldri hørt noen si...

chill betyr "slapp av", chille betyr "å slappe av".

sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
hæ?? jeg har vært sammen med en trønder i fem år, og bodd en god del i trondheim, men "anjalkulan sjø" har jeg aldri hørt noen si...

chill betyr "slapp av", chille betyr "å slappe av".

sånn!

Takk, det er allerede flere som har fortalt det lenger opp i tråden.

Folk med markeringsbehov henvises til snikk-snakk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...? snikk-snakk?? hvis du ikke vil ha svar, hvorfor spør du? :klø:

forøvrig er jeg fortsatt ikke enig i at "anjalkulan sjø" er det minste vanlig å si i trøndelag... "kulan som i kulene" sier meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at det ikke er noen særlig over 18 som kan svare

Øyh, ikke bra å begynne med en fornærmelse før man stiller et spørsmål. :ler: Til og med fossile meg som er mange år over 18 vet hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er for dårlig på å forklare, eller dere som er for treige? :klø: Kulan..

Det blir jo sagt i Oslo og, for eksempel: Nei, vi skal bare sitte og kule'n i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Årh...

KULAN som i kulene bare på trøndersk.

På trøndersk uttales "kulene"/"kulan" med tjukk l, så det blir ikke helt likt. *I kverulantmodus i dag* :ler:

Det blir jo sagt i Oslo og, for eksempel: Nei, vi skal bare sitte og kule'n i kveld.

"Kul'an", som de sier noen steder i landet, regner jeg med er en sammentrekning av "kule han", mens "kule'n" er en sammentrekning av "kule den", eks.. "Vi skal bare kule han/den i kveld."

Tror jeg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo sagt i Oslo og, for eksempel: Nei, vi skal bare sitte og kule'n i kveld.

ja, det blir jo forsåvidt dèt... det var mer "kulan som i kulene" jeg overhodet ikke forstod noe av...

kule`n er jeg med på. og kulær`n... selv om ingen jeg kjenner sier det. da sier vi heller chill :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fliss

"Kul`an" .. er det samme som "kule han" .. eller ta det med ro, som betyr akkurat det samme. "Kul`an" er mye sagt på vestlandet. "Chill" blir brukt av ungdommen for det samme ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...