Gå til innhold

Spiral OG p-piller....for mye av det gode ?

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess
Skrevet

Okay...saken er som følger. (jada jeg vet jeg kan spørre legen om dette men jeg spør dere først)

Jeg har nå begynt med p-piller igjen, dette blandt annet fordi jeg vil ha mindre og regelmessige blødninger, og kunne utsette mensen om jeg har behov for eller føler for det.

Men jeg har fortsatt spiralen inne, jeg har tross alt betalt 400 kroner for den og den kan jo sitte der i 5 år, så jeg syns det er dumt å ta den ut.

Også fordi forrige gang jeg gikk på p-piller tørka jeg ut, og det er dumt å ta ut spiralen hvis jeg skulle få bivirkninger av p-pillene igjen som gjør at jeg må kutte de ut.

Men ei venninne av meg lurte på om det kunne være litt skummelt å gå på begge deler ?

Det er kobberspiral jeg går på, kan det være en uheldig kombinasjon sammen med p-piller ?

Noen som har greie på det her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kaller jeg virkelig å GARDERE seg mot å bli gravid.. :ler:

Okei, fra spøk til alvor. Vel, jeg synes dette hørtes litt drastisk ut. Men, iogforseg, så avgir vel ikke kobberspiral hormoner da slik at du ikke får dobbel dose med det.

Men uansett, jeg ville nok spurt legen min.

*du verden for et klokt svar* :enig:

Skrevet

At man får uregelmessige blødninger er en vanlig bivirkning ved bruk av spiral.

Hvis du "tørka ut" som du skriver forrige gang du gikk på p-piller er det vel stor sjans fpr at du gjør det nå og? Prøv i tilfelle et annet merke.

Hvis du vil utsette mensen kan du brike Primolut. (egne piller som er beregnet på det.) Det er desverre ikke alltid de virker men. Prøvde de en geng selv for et par år siden, men mensen kom alikevel.

Hadde jeg vært deg ville jeg gjort enten eller.

Men det er jo opp til deg!

Gjest Duchess
Skrevet

Prøver et annet p-pillemerke nå ja....

Har også fått resept på tabletter for å utsette mensen tidligere, men legen min var ikke så glad for å skrive ut dem. Mulig det var Primolut.

Så lenge det ikke av en eller annen grunn er farlig å bruke begge deler, ser jeg ingen grunn til å nappe ut spiralen selv om jeg går på ppiller i tilfelle jeg ombestemmer meg av diverse årsaker senere.

Skrevet

Så lenge det er kopperspiral, og ikke hormonspiral, tror jeg ikke det er noe farlig. Har selv en venninne som har både spiral og bruker p-piller. Både for regelmessig mens og være sikker. Dattera hennes er nemlig en p-pilletrosser...

Gjest Duchess
Skrevet

Legen sa at det ikke var farlig.

Skrevet

Greit å vite. Da hadde jeg beholdt spiralen inne jeg hvis jeg var deg. Og det har du vel tenkt til også... :P

Gjest Duchess
Skrevet

Jepp, kjører dobbelt løp jeg, blir jo å helgardere, men når det ikke er farlig er det ingen grunn til å dra ut spiralen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...