Gå til innhold

Hvor mye drikke må beregnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre skal ha gullbryllup, og spør så pent om jeg ikke kan hjelpe dem å finne ut hvor mye drikke man må beregne til 52 personer. Og da er det jeg spør dere, o hellige bryllupsplanleggere! :) Dere kan og vet det meste om slikt, kan dere hjelpe oss med beregning av:

rødvin til maten

konjakk og likør til kaffen

øl

cider

vodka

gin

whisky

Knall hvis noen kan hjelpe!! :sol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blar litt lenger ned i tråden finner du svar :)

Skrevet
Mine foreldre skal ha gullbryllup, og spør så pent om jeg ikke kan hjelpe dem å finne ut hvor mye drikke man må beregne til 52 personer. Og da er det jeg spør dere, o hellige bryllupsplanleggere! :) Dere kan og vet det meste om slikt, kan dere hjelpe oss med beregning av:

rødvin til maten

konjakk og likør til kaffen

øl

cider

vodka

gin

whisky

Knall hvis noen kan hjelpe!! :sol:

4 kasser øl (96 øl)

15-20 fl vin, for det er sikkert noen som vil ha et glass etter maten også. Kan kanskje bytte ut 3-4 fl rødvin med hvitvin

24-48 cider ( spørs hvor mange som drikker dette)

1 fl vodka

1 fl gin

1 fl whisky

2 fl konjakk ( bruker å gå mye mer konjakk enn whisky)

2 fl likør, gjerne to ulike

Dette er det jeg ville kjøpt inn til 52 personer, om det da ikke er 15-20 barn, for da er det ikke behov for så mange flasker øl og vin.

Skrevet

Tuseb takk *Mina*!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Dette er et interesant tema! Hvordan kommer du frem til denne beregningen?

Er det noe forskjell på om alle gjestene har vært med på middagen eller bare er "kaffegjester"?

:kaffe:

Skrevet

Har man kaffegjester i et gullbryllup?

Skrevet

Jeg er enig med lista over, men synes det hørtes mye ut med 4 kasser øl. Hvis det i hovedsak blir servert rødvin til maten velger ikke så mange øl. jeg tror 2 kasser holder i massevis.. vi var 70 i bryllupet og det gikk litt under 3 kasser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...