Gå til innhold

Bestille kirke

Edie

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Har begynt å tenke litt på kirke og lokaler og slikt vi da. Hvilke muligheter vi har og pris og slikt..

Hørte med kirken vi har lyst til å gifte oss i, men fikk beskjed om at de ikke tok imot bestillinger på vielser i 2005 før i september 2004.

Synes det var sent jeg..Drøye halvåret i forveien.. Hva med de som gifter seg i januar da? Bestille kirke tre mnd i forveien? Synes det er kort tid før jeg, hva om vi ikke får den kirken vi vil ha da??

:P tidlig ute ja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var dårlig gjort...

Det kan ikke gjelde alle kirker! Folk flest bestiller vel ca ett år i forveien, gjør de ikke?

Jeg har tenkt på priser jeg også, men har ikke sjekket noe, og kommer vel ikke til å gjøre det på en stund (hvis jeg ikke blir for nysgjerrig... :wink: ) Men det hadde jo vært greit å vite...

Etter hva jeg har hørt inne, er det veldig store forskjeller på prisene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Blander meg litt inn her jeg for det er så stille på 2004...)

Vi skulle først gifte oss i Vålerenga kirke, og da jeg skulle bestille den (i januar, for mai 2004) bare lo de av meg og sa at jeg måtte ringe igjen i september for det var først da at kalenderen deres kom.

Men så var vi og tittet på kirken og kom til at vi ville IKKE gifte oss der allikevel, og da ble det Bekkelaget. Så jeg ringte dit i februar for å booke mai 2004 og da sa de at de ikke tok imot bestillinger mer enn ett år i forveien. Så kirketjeneren sa jeg måtte ringe igjen etter 1. mai.

MEN jeg er litt sta så jeg snakket med kontordamen der istedet så hun har reservert plass til oss, men jeg må fremdeles ringe og få det "endelig bekreftet" 29.april (tar ingen sjanser...)

Det er store forskjeller fra sted til sted , og vi fikk kun lov til å gifte oss i

Bekkelaget fordi min kjære har bodd lenge på Bekkelaget som liten....

Synd for de som sokner til stygge kirker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricept: Jeg har sendt deg en pm.

Vålerenga er en grusomt stygg kirke, og jeg ville heller giftet meg på Karl Johan fremfor å gifte meg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Karl Johan blir det ikke, så da blir det nok å se seg om etter en annen kirke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirke ja.. vi skal jo gifte oss i Sverige.. Lurer på hvordan det er med bestilling av kirke og sånn der?? :-? Tror jeg får undersøke litt til sommeren. Hadde vi skulle gifte oss i Norge tror jeg det hadde blitt Ullern kirke.. er jo liksom her i området vi bor.. og møttes.. :D

Vålerenga kirka ja.. jeg syns heller ikke den er noe spesielt fin.. Har være der 1 gang og det holder.. Tror jeg ville funnet en annen kirke da! Oslo kryr jo av kirker.. og mange av dem ser vedlig fine ut :)

Men som sagt.. jeg aner ikke hvor lang tid i forveien man kan bestille kirke jeg. Egentlig syns jeg vi kunne få lov å bestille nå. Hvertfall når man har datoen og sånn.. Idiotisk å gå og vente lenge da :( Tenk om noen andre bestiller før da, også får man ikke kirka da man vil bare fordi man må vente lenge med å bestille!!

Huff.. detta ble litt rotete tror jeg.. Men jeg er sikker på at alle finner den perfekte kirka og det perfekte tidspunkt :D Vi har jo god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter beskrivelse fra Anitacath blir det nok ikke Vålerenga nei...

Var og så på Bekkelaget kirke idag, og den var nydelig. Den vi sokner til nå så :P

Kan bestille et år i forveien, men tror nok jeg skal ringe og mase litt før det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi skal gifte oss 30 august i år *lurer meg med her likevel jeg :wink: * og vi bestilte kirken i juli 2002. Det er mer enn ett år i forveien, men det gikk helt fint det. Tror nok det handler litt om å legge godviljen til fra kirken sin side. Heldigvis har vårt kirkesogn hele 4 kirker å velge i :D

Men nå har det blitt en "minikrise" likevel da. Trodde det var greit å booke vielsen så lenge i forveien, men nå, etter at innbydelsene er sendt ut og greier, ringer de og sier at vi må bookes om. Altså får vi vielsen 30 minutter tidligere enn det som er skrevet i innbydelsene...... :evil: Ble ikke jeg sinna da eller.

Nei, det er best å være ute i god tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Monja; det virker jo ikke som om det hjelper å være ute i god tid... Andre folk stjeler vielsestiden din likevel!

Man må da vel kunne få en slags garanti!?

Og, Monja, hvis du leser dette; et kirkesogn(?), går det ann å sokne til flere kirker eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff skulle jo tro at man garantert fikk den tiden man ble lovet til å begynne med.

Vet ikke om det går an å sokne til flere kirker, men det kan være at flere kirker har samme prestegjeld.

Leste at Bekkelaget kirke deler prestegjeld med Ormøy kirke (har de samme prestene), så kanskje det er noe sånt? Vet ikke jeg.. Er ikke ekspert på kirker og prester... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooooooops.....my mistake. Selvfølgelig mente jeg et prestegjeld - gosh alle disse ordene :oops: Men hun kjerringa på kontoret der sa at det ikke spilte noen rolle hva slags kirke vi valgte ettersom vi ikke sokna til noen spesiell?!?!? Er det rart jeg er forvirra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært mye lettere om vi bare kunne velge fritt den kirken vi ville, uten at andre kom først i køen fordi de sokner til, eller å måtte betale mer....

men er forsåvidt heldig jeg da, synes den kirken vi sokner til er veldig fin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Egentlig har jeg ikke noe forhold til kirken jeg da, bortsett fra bryllup og begravelser. Grunnen til at jeg ønsker meg kirkebryllup er stemningen. Ønsker derfor at bryllupet mitt blir i den kirken jeg er døpt og konfirmert i. Den er populær så den er kanskje dyrere enn enn mindre populær kirke. Får ringe å snakke med dem på mandag kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...