Gå til innhold

Gift ? Hva angrer dere på ?


Blomst

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg sitter begravet i bryllupsforberedelsene og trenger litt tips.

Dere som har giftet dere, vet at noen av dere er innom her ennå icon_smile.gif

Er det noe dere angrer på ?

Er det noe dere ville ha gjort anderledes ?

Håper å få masse tips icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Angrer ingenting!

Men ville gjort følgende på en annen måte:

- ikke gått til frisør, men fått hjelp av en venninne til å feste kronen. Giftet meg i bunad og kune fint ha ordnet mitt løsthengende hår selv.

- sminket meg selv - hater når noen fikler med meg!

- begynt myyyye før å kjøpe snacks og mineralvann, øl etc. Hvorfor vente til siste uken?

- kjøpt kunstige gerberaer og eføy. Ekte er rådyrt, dessuten er de så flotte at de nesten ser kunstige ut i alle fall, og vi hadde hatt det enda - og til mye under halv pris.

- hatt vielsen en time før så vi fikk litt bedre tid til selve festen. Vi hadde vielsen kl. 14 - og vi kunne ha festet mye lenger utover natten.

Klem fra nygift Siri icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omstendigheter gjorde at mye ble bestemt bare 1 mnd før. Det er altfor sent. Alt som kan gjøres tidligere bør gjøres.

Lag en perm, legg alle ideer og avgjørelser der. Skriv lister, og stryk ut etterhvert som ting er gjort. La det ligge i permen slik at dere begge vet hva som gjenstår.

Ta noen dager fri ETTER bryllupet. Unn dere å pleie dere selv, selv om dere ikke skal reise noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blomst icon_smile.gif

Jeg angrer ikke på noe ang. vårt bryllup.

Det er jeg glad for, etter mange timer med planlegging.

Noen tips kommer her:

finn ut hva slags bryllup DERE vil ha, ikke la andre bestemme.

Den store dagen går veldig fort, nyt den.

Stop opp i løpet av dagen og sug inn alle inntrykk,(det er utrolig mange inntrykk på denne dagen)

Hvis det var noe jeg ville forandre på så måtte det være å ha bryllups fest tre dager til ende icon_lol.gif

Lykke til 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Angrer ikke noe, men hadde gjort noe litt annerledes, bl.a ikke stolt på frisøren og latt henne gjøre hva hun absolutt ville. Frisyren min ble en katastrofe, jeg ser ikke ut som meg selv i det hele tatt. Håret er stygg og flat, og frisøren brukte så mye hårspray at håret er matt og plastaktig. Selv andre mennesker har sagt at "kanskje var frisyren ikke helt deg..." Pga dette hater jeg alle de "offisielle" bildene fra brylluppet, og vil f eks ikke henge noen på veggen; håret ser ut som en toupe!

Hilsen Vikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg angrer egentlig ingenting når jeg tenker på selve bryllupsdagen, men tenker at vi kunne gjort selve forberedelsene annerledes. Vi utsatte en del ting til den siste uka, og fikk et vanvittig stress de siste dagene (også pga. litt uforutsette ting). Jeg anbefaler at dere gjør unna det som kan gjøres unna i god tid. Anbefaler også at dere ikke bruker uforholdsmessig mye tid på detaljer dersom dette ikke er noe dere er spesielt interesserte i. Blir det for mye stress går det ofte utover humør og stemning, og det skal jo være koselig å drive forberedelser også. Benytt dere av venner og familie som tilbyr seg å hjelpe, men vær klare på hvordan dere ønsker å ha ting, for det kommert til å være hundre ulike synspunkter om alle små ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Som andre har sagt:

Gjør det som kan gjøres tidlig lenge før bryllupet. Jeg satt og brant CDer siste kvelden...

Ellers var det kun fire tabber i bryllupet vårt, som jeg kommer på nå:

Jeg var Organisatoren, men tok fri kvelden før og overnatta hos ei venninne. Jeg glemte å sørge for å ha en nestkommanderende som folk kunne spørre om ting og tang fredag kveld og lørdag dag. Litt dumt, men alt gikk likevel bra.

Bilen til fotografene (to venner av meg) døde... Den ene haika og rakk å komme fram til kirka i det vielsen var slutt, den andre kom ikk fram før til festen. Resultat: Fotografen som kom hadde ikke med seg alt utstyret, hadde ikke fått sett ut bra steder å ta bildene og var litt stressa. Moralen er: Ber du "uorganiserte" venner om tjenester bør du kanskje organisere dem... Eks. Insistere på at de kjører i veldig god tid, i en bil som ikke er halvdød.

Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle ordne det da jeg kom fram til trappa ved alteret. Jeg holdt buketten i den ene arma og søstra i den andre og hadde ingen arm til å holde opp skjørtet... Øv!

Vi skulle harr en "stylist", en som passa på håret, sløret, smykket, slipset, oppstilling, etc., under fotograferinga.

Tross disse småtingene hadde vi et fantastisk bryllup! icon_smile.gificon_smile.gifhjerter_rundt.gifhoppe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)At jeg ikke var innom floristen og "godkjente" blomstene før hun laget buketten. De kremfargede rosene var plutselig blitt nærmest sitrongule, så min gyldne bukett som skulle stå til den champagnefargede kjolen ble ikke helt vellykket. Hadde hun som laget buketten vært der selv når jeg hentet den så hadde jeg kunnet fått den endret men jeg ville ikke la en vanlig ansatte i blomsterbutikken få dette ansvaret.

2)At jeg ikke hadde forsikret meg om at svigerfar kom til å videofilme i bryllupet. Jeg tok det som en selvfølge men det var visst noe feil med kameraet.

3)At vi ikke hadde i allefall en servitør til. Vi hadde 3 servitører på 33 gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mymlen

Hadde en utrolig bra dag, nedturen kom etterpå..... Vi hadde ikke spandert på oss en skikkelig fotograf, så en vi kjente tok bilder, uheldigvis ble ALLE filmene ødelagt. Det var kun noen få bilder som ikke ble mørke og kornete (overeksponerte). Dette var veldig trist, da noen av bildene hadde blitt kjempe bra!!!

Så,godt råd om du skal spare litt penger, IKKE SPAR PÅ FOTOGRAFEN!!!!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

hei

har ikke tatt meg tid til å registrere meg, håper det tilgis...

giftet meg i -98, men er nå skilt. brukte masse tid på planlegging og var selv kjempe fornøyd. uken før bryllupet gikk med til å slappe av, og alt gikk knirkefritt på selve dagen. MEN, det viste seg i ettertid (under gjennomgåelse av forholdet hos familie rådgiver) at mannen min hadde gått lei av planleggingen halvveis i prosessen (brukte et drøyt år)... icon_frown.gif

så det jeg vil foreslå er å ikke glemme hverandre midt i all planleggingen.

ønsker dere alle lykke til!

klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...