Even Benløs Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Skal fly til Kristiansand. Trenger jeg pass, eller holder det med legitimasjon som f.eks førerkort, bankkort? Har lagt passet mitt på et veldig lurt sted, for nå finner jeg det ikke igjen og nødpass hadde det vært fint å slippe(det er jo svindyrt).
Little sister Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 jeg har flydd en del innenlands, og har aldri måtte vise pass. Kun bankort eller førerkort. Jeg har ikke en gang pass.. Men skal ikke si det for sikkert da.
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Hei. Nei, du trenger ikke pass på innenlandsreiser. Kun til utenlandsreiser, land som ikke er medlem av EØS.
Even Benløs Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2007 Takk for svar Glemte å spørre om barn(4 år) trenger noen form for ID? Fødsels/dåpsattest?
Gjest Ulva35 Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Barn under 12 år trenger ikke ID om de reiser sammen med voksne. Søstra mi skjekket akkurat dette da de skulle besøke oss God tur
Gjest Eugene Onegin Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Skal fly til Kristiansand. Trenger jeg pass, eller holder det med legitimasjon som f.eks førerkort, bankkort? Har lagt passet mitt på et veldig lurt sted, for nå finner jeg det ikke igjen og nødpass hadde det vært fint å slippe(det er jo svindyrt). det sier seg selv at man ikke trenger pass når man reiser innenfor Norges grenser. Dette er noe alle burde vite
Rosalie Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Hei. Nei, du trenger ikke pass på innenlandsreiser. Kun til utenlandsreiser, land som ikke er medlem av EØS. Du trenger passet også på reiser innen EØS, da passet er eneste internasjonalt godkjente legitimasjonen man har i Norge. Endel land har internasjonale ID-kort, men det blir visst "for EU" for Ola Pottit.
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Du trenger passet også på reiser innen EØS, da passet er eneste internasjonalt godkjente legitimasjonen man har i Norge. Endel land har internasjonale ID-kort, men det blir visst "for EU" for Ola Pottit. Takk for rettelsen.
Even Benløs Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2007 det sier seg selv at man ikke trenger pass når man reiser innenfor Norges grenser. Dette er noe alle burde vite Nå har jeg aldri fløyet innenlands da og gud vet hvor mye rare regler som kom etter terroren 11.september. Så jeg beklager min uvitenhet.
Even Benløs Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2007 Barn under 12 år trenger ikke ID om de reiser sammen med voksne. Søstra mi skjekket akkurat dette da de skulle besøke oss God tur Tusen takk for det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå