Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

uff, jeg lå vel litt for lenge i solariumen idag, og nå er jeg tomatrød i ansiktet!!!

Hjelp, noen som vet hva jeg kan gjøre for å se litt mer normal ut??

:oops: :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æh, dette svaret blir du nok ikke oppløftet av, for jeg tror ikke jeg har noen gode råd å gi.. Tenkte å foreslå at du tok en ikke-alt-for-varm-dusj umiddelbart etter solariumet, siden jeg har lest et sted at (for-)brenningen/bruneprosessen fortsetter en stund etter soling hvis den ikke blir avbrutt. (Litt som å holde den brente fingeren under vann for å redusere skaden..) Men hvis det er lenge siden du avsluttet solingen har det vel ikke så mye å si.

Grundig smøring med After-Sun, eller aller helst Aloe-Vera tror jeg er det eneste jeg kommer på. Og bruk pudder for å matte ned "blankheten" hvis du skal ut.

Lykke til!

-siina-

Skrevet

Har jo alltid da gjort det slik at jeg venter 3 timer før jeg tar meg en dusj. Men da har jeg holdt det vedlike....

Uff, dette er grusomt, og det er vel egentlig ingenting jeg får gjort vel!

Jaja, det er vel over på et par dager om jeg ikke tar helt fel!

Men takk for svaret da.. :)

Gjest Hilde
Skrevet

Jeg har et godt råd - la være å bruke solarium.

Det er rett og slett helseskadelig.

Skrevet

I moderate mengder tror jeg solarium kan være bra jeg. Ikke først og fremst pga den fysiske virkningen kanskje. Men jeg føler meg såå mye friskere og synes selv jeg ser mye bedre ut med en frisk lød i huden. Og når selvtilliten og selvfølelsen øker, ja da øker i alle fall det generelle velværet mitt :D !

Men selvfølgelig respekterer jeg at andre føler annerledes enn meg, så jeg er ikke interessert i å starte en diskusjon om dette.

Ha en fortreffelig kveld!

-siina-

Skrevet

-Var ute for det samme som deg, og fikk kjøpt fantastisk god Aloe-Vera-gel i solariet - den virket omtrent med en gang!! Spør betjeningen.

Man skal selvfølgelig ikke overdrive solingen, men alle kan være uheldige. :lol:

Skrevet

Vel, greia mi er det at jeg skal til de varmere strøk neste helg, så jeg tenkte jeg skulle starte allerede så jeg tør gå i mindre klær der nede ;)

Og sant det siina, at det føles litt bedre etterpå å ha litt farge, og fått litt "solvarme" i vinterkulda! :)

Gjest Hilde
Skrevet

Jeg for min del snakker om formaninger jeg fikk av hudleger på sykehuset etter at min mor døde av føflekk-kreft. De sa at folk burde holde seg langt vekke fra solarium - og vise mye større respekt for solen i det hele tatt. For hver gang man blir solbrent så blir huden mer skadet - og man utsetter seg for større fare for kreft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...