Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Hva kommer først av PCOS og overvekt...? De med PCOS har jevnt over ikke vanskeligere for å slanke seg enn andre overvektige, så jeg bare lurer litt. På forhånd takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Hva kommer først av PCOS og overvekt...? De med PCOS har jevnt over ikke vanskeligere for å slanke seg enn andre overvektige, så jeg bare lurer litt. På forhånd takk for svar! I mange tilfeller kommer vel begge deler av insulinresistens. Forøvrig kan man ha PCOS som slank også. Har du en kilde på det at det ikke er vanskeligere å slanke seg for de PCOS enn det er for andre?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Ok, takk, visste faktisk ikke hadde slanke kunne ha fullt utviklet PCOS! Kilde? Uttalselser fra leger og egne observasjoner. Jeg sa uansett "jevnt over", det kan hende det er vanskeligere for noen, det vet jeg ikke noe om. For øvrig er det jo dessverre ikke så kjempemange som synes det er "lett" å slanke seg. Unnskyld om du fikk såre tær, var ikke meningen å tråkke på noen.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Ok, takk, visste faktisk ikke hadde slanke kunne ha fullt utviklet PCOS! Kilde? Uttalselser fra leger og egne observasjoner. Jeg sa uansett "jevnt over", det kan hende det er vanskeligere for noen, det vet jeg ikke noe om. For øvrig er det jo dessverre ikke så kjempemange som synes det er "lett" å slanke seg. Unnskyld om du fikk såre tær, var ikke meningen å tråkke på noen. Nei da, ingen såre tær her. Bare lurte på det med slankinga siden alt jeg har lest og alle allmennleger og spesialister (gynekologer, endokrinolog og indremedisiner) jeg har vært innom har sagt det motsatte. Joda, slanke kan også ha PCOS. Man trenger ikke å ha alle symptomene for å få diagnosen. Noen har alt unntatt overvekt, andre har helt normal hårvekst, mens jeg, for eksempel, har alt unntatt den dårlige huden.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #5 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har PCOS, fikk det da jeg var 25 kg lettere enn jeg er nå......har fått to barn. Ble gravid med føstemann uten prob., gikk opp 12 kg, alt ned etter fødsel. Kiloene snek seg på etter fødselen. Da vi prøvde å få nr 2 veide jeg 13kg mere enn første gang. Prøvde i 2,5 før jeg ble gravid. Gikk opp 4 kg, og veide 7 kg mindre da jeg dro fra sykehuset enn da jeg ble gravid. . 3,5 år etter veier jeg 15 kg mere...på 10 år har jeg gått opp mellom 20-25 kg.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #6 Skrevet 29. juli 2007 Jeg var 170 høy og veide 48 kg da jeg fikk påvist PCOS. Ikke akkurat feit, nei...
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #7 Skrevet 29. juli 2007 Har lest at Victoria Beckham har PCOS, og hun er jo ikke akkurat overvektig for å si det sånn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå