Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Har fått henvisning til fysioterapeut fra fastlegen min for skulder/ nakke plager samt tilbakevennende bekkenløsningsplager.

Fysioterapeuten tok 300,- for den første timen/ behandlingen, og sa at det kommer til å bli 200,- ved neste time.

Jeg synes det hørtes litt mye ut, hvis jeg nå må dit for flere behandlingstimer, da kommer det jo fort opp i par tusen kroner i mnd, og det har jeg ikke råd til :forvirret:

Skal det koste såpass mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

Har fått henvisning til fysioterapeut fra fastlegen min for skulder/ nakke plager samt tilbakevennende bekkenløsningsplager.

Fysioterapeuten tok 300,- for den første timen/ behandlingen, og sa at det kommer til å bli 200,- ved neste time.

Jeg synes det hørtes litt mye ut, hvis jeg nå må dit for flere behandlingstimer, da kommer det jo fort opp i par tusen kroner i mnd, og det har jeg ikke råd til :forvirret:

Skal det koste såpass mye?

Hvor mye det kster kmmer an på diagnosen din. Jeg betaler det samme som deg.

Den gode nyheten er at du, etter at du har betalt fysikalsk behandling for 2500,- kroner, kan få frikort 2. Da slipper du å betale egenandel ut året. :)

Skrevet

Den gode nyheten er at du, etter at du har betalt fysikalsk behandling for 2500,- kroner, kan få frikort 2. Da slipper du å betale egenandel ut året. :)

hmm... ok, så det er vanlig pris altså, selvom fysioterapeuten har driftsavtale med kommunen?!

Da lønner det vel seg å begynne med behandlingen i begynnelsen av året ;)

Det er bare det at det kom litt brått på :sprettoy:, var nok ikke klar over utgiftene, trenger å spare penger og så viser det seg at utgiftene bare hoper seg opp, typisk :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
hmm... ok, så det er vanlig pris altså, selvom fysioterapeuten har driftsavtale med kommunen?!

Det er nok dessverre det, for oss som er "uheldige" med hvilke sykdommer/lidelser/skader vi har fått.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Det var 200 kr timen da jeg gikk til fysioterapeut i allefall. Nå ser det ut til at jeg må dit igjen :sjenert:

Skrevet
Det var 200 kr timen da jeg gikk til fysioterapeut i allefall. Nå ser det ut til at jeg må dit igjen :sjenert:

:klem:

Gjest Ulva35
Skrevet

Betalte 150 i fjor og betalte 175 nå før jeg fikk frikort. Nakke/rygg og en times behandling som hjelper :)

Skrevet
Betalte 150 i fjor og betalte 175 nå før jeg fikk frikort. Nakke/rygg og en times behandling som hjelper :)

:) deilig å merke forskjell og se resultater ja.

Kan jeg spørre hvor du får behandlingen din?

Gjest Ulva35
Skrevet

Det kan du, men jeg svarer ikke på det her. Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men jeg kan si såpass som at jeg bor i Rogaland ettersom det ikke er noen hemmelighet. :)

Om du også gjør det, slik at du har mulighet til å gå til han jeg går hos, så kan du bare sende meg en PM :)

Skrevet

Det kan du, men jeg svarer ikke på det her. Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men jeg kan si såpass som at jeg bor i Rogaland ettersom det ikke er noen hemmelighet. :)

Om du også gjør det, slik at du har mulighet til å gå til han jeg går hos, så kan du bare sende meg en PM :)

[/quo

Å ja, jeg bor i oslo jeg, så rogaland blir litt for langt for meg ;)

Skrevet

Jeg trodde alle betalte det samme i egenandel når de fikk henvisning til fysio.

Jeg har selv nylig fått henvising til fysio fra fastlegen min da jeg har senebetennelse i skulder og arm, men jeg har ikke kommet så langt enda for jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem da legen ikke hadde mer tid til meg (han er alltid overbooket! :sur: ) , så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem..noen som vet om jeg bare må finne en eller annen fysio? er vel ikke alle som tar i mot folk på henvising.. :sjenert:

Gjest Ulva35
Skrevet

Bare å finne en i gule sider det, hvis du ikke kjenner noen som kjenner til en/ei som er flink.

Og jo jeg tror nok at alle tar i mot pasienter som har henvisning fra lege.

Lykke til og god bedring :)

Skrevet
Jeg trodde alle betalte det samme i egenandel når de fikk henvisning til fysio.

Jeg har selv nylig fått henvising til fysio fra fastlegen min da jeg har senebetennelse i skulder og arm, men jeg har ikke kommet så langt enda for jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem da legen ikke hadde mer tid til meg (han er alltid overbooket! :sur: ) , så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå frem..noen som vet om jeg bare må finne en eller annen fysio? er vel ikke alle som tar i mot folk på henvising.. :sjenert:

Jeg fikk henvisningen fra legen, hun ga meg også en liste over fysioterapeuter som kunne være aktuelle for meg (bekkenløsning), og som er nærmere fra der jeg bor. Skulle da selv finne frem til en fysioterapeut, og kontakte vedkommende.

Gjest Gjest
Skrevet

2500? er det ikke ca 5000 da?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk etter at jeg hadde brukt 2500,-

Skrevet (endret)

Frikort 2 får du etter 2500 kroner. Dette frikortet gjelder også opphold på rehabiliteringssentre og enkelte former for tannbehandling.

Endret av Amygdala
Gjest Ulva35
Skrevet

Det var 5000 før sa min fysio, men så gikk det ned til 2500 :)

Skrevet

Bra at det gikk ned da :)

Jeg fikk også henvisning til spesialist på det ortopediske senteret(?)

Ventetiden er beregnet til 6mnd til man får time der :overrasket:

Men det jeg lurer på er om utgiftene derifra også kan inkluderes i 2500,- beløpet for å få frikort? :skravle:

Gjest Ulva35
Skrevet
:overrasket: 6 måneder. Jøss da hadde jeg prøvd en annen plass. Og jeg aner ikke om frikort gjelder der. Sikkert noen som vet :)
Skrevet
:overrasket: 6 måneder. Jøss da hadde jeg prøvd en annen plass. Og jeg aner ikke om frikort gjelder der. Sikkert noen som vet :)

ikke sant, ble jo overrasket da jeg fikk vite det, 6mnd, det er et halvt år det.

Det står spesifisert henvist til dette stedet på henvisningen, så jeg tror jeg bare kan bruke denne henvisningen der :kaffe:

ja, noen som vet der ute, om det inngår i frikort 2 grunnlaget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...