Gå til innhold

Alternative "banne"ord


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Inspirert over listen med banneord vil jeg høre hvilke ord dere bruker som alternative banneord.

Som mamma har i allefall jeg lagt til meg noen uskyldige ord jeg bruker som "kraftuttrykk":

Fiskebolle!

(kom som kraftuttrykk da jeg jobet som praktikant og egentlig brukte ordet "søren"- da gutten så fortvilet på meg og sa; "Du kan ikke si Søren sånn- bestefar heter Søren"

Dermed ble det "Fiskebolle"

Din svibel!Sto i taxikø en natt da ei godt voksen dame "galant" snek i køa. "Hei, du din svibel- køa går her" sier jeg. Dama bråsnur seg- sint som en turk- "Hva i helvete kalte du meg? "Svibel" sier jeg. "øhh (vesentlig spakere)- den var god- den adopterer jeg, og dessuten- det er din tur!"

Ingen kan vel bli fornærmet over å bli kalt svibel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DyneTryne

Hehe dette ble faktisk diskutert i går, da ei venninne hadde 6åringen med seg på kafé :-)

Fy fiskebolle kom opp, og ditt KJØTT! og andre kjøttretter mente de jeg kunne bruke siden jeg er vegetarianer. Din MINKPELS var heller ikke så dumt når jeg tenker etter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

noen jeg kjenner pleide å si hellemyr i steden for helvete.

for de som ikke vet det. Hellemyr er en bydel i Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide si Farao (som jo vel sannelig ikke er et stygt ord...) i stedet for F**N (for vi var jo allerede kommet til "FA" før vi fikk et stygt blikk fra de voksne...) Den henger i meg enda.. "fy farao!"

Men usikker på om det er "alternativt nok" nå som jeg er blitt voksen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg banner svært sjelden, det hender det kommer noen stygge ord men vanligvis sier jeg: Fanken, søtten, fy søren,fytti grisen og fytti rakker`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jølleku - brukt i sammenhenger som 'din jølleku!' eller lignende, når jeg ikke har noe bedre å si i en sammenhneg jeg er sint på en person. Ikke at jeg går rundt og sier det så ofte men.(..) Jeg og pappa tuller også mye med dette uttrykket. Jeg lagde det da jeg så en person som het 'Jølle' og jeg var innmari uenig med han (på tv altså, så han hørte meg ikke) og jeg begynte å kalle ham for 'Jøllekua'.

Fy Fanta! - uttrykk jeg og bestevenninna mi på barneskolen pleide å bruke fordi vi ikke fikk lov til å banne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier mye "Steike" eller "Svarte", noe ikke moren min liker så godt. Da kan dere tenke dere hva hun hadde gjort hvis jeg hade brukt noen verre ord. :sjokk: Liker ikke banning jeg heller, men det kommer flere gloser når jeg er stresset/sint/lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

FAAAaaaderullandei!

Steika sild!

Bærskan dausn mæ!

Søttan!

Hælgolainds!

Fytte grisn!

Herrefred!

Dullan deisi (bestemoren min sitt...)!

Forbaska!

Dævli rota!

Svarte søren!

Altså, jeg har fått en kristelig oppdragelse, og var i behov av bannealternativer. :ler:

Men blir jeg skikkelig sint, da kommer "originalene" her og, dessverre...

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinduskitt. (Sheisenkleister) Det er i alle fall et banneord i samme kategori som "søren" på sveitsertysk.

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 år senere...
Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Cid said:

Gjør du det fortsatt?😅

Shit, det var lenge siden! 😅

Hm, det hender faktisk at jeg sier det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...