Gå til innhold

Små, runde former til å stikke ut mat med


Dru

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på sånne som man f.eks stikker ut gratinerte poteter i, eller som man presser forskjellig mat ned i for at det skal få en fin fasong på tallerkenen. Dårlig forklart, men hvis noen skjønner hva jeg tenker på ville jeg blitt glad om man samtidig visste hvor slikt er å få tak i.

Helst ikke større enn 5-6 cm i diameter, og det samme i høyde.

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Bakeringer fins i mange størrelser, vi har en drøss i liten størrelse som kan brukes til slikt som du nevner.

Det er bare en høy metallring uten bunn. De kan fås på storkjøkken-type butikker. Jeg vet at de har det på Riise & GG Storkjøkken i Torggata, helt i enden mot eventyrbrua, tvers over veien for Cafe Sara, hvis du er kjent i Oslo

Du kan se ringene her: http://www.culina.no/Docs/06_Kjokken.pdf , på side 38 av dokumentet. De heter bakeringer Destino

De har også masse utstikkere i forskjellig størrelse og fasong, men de er lavere i høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! Jeg er ikke så veldig kjent i Oslo, du har ikke et husnummer, slik at jeg kan lete på kart?

Og hva må jeg forvente å betale for de?

Edit: jeg fant det, det er på veien hjem. Tusen takk!

Endret av Druscilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke til meg, for jeg hadde gladelig utøvd kreativitet på kjøkkenet. Men de er en bursdagsgave til pappa, av alle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Tror nok du finner sånne former i interiørbutikker som Traktøren, Kremmerhuset o.l. Syns jeg så det på Traktøren sist jeg var innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gå inn på culina.no for å se adr til torggata butikken. De har også nettbutikk som du muligens får kjøpr dem i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye jeg ikke har sett før. Bl.a "hamburgerpresse" og "hamburgerlodd". Har sett noe jeg har lett etter også. Må nok ta en tur dit ja.

Edit: De selger "slakterbrynje". Dette ser ut til å være en butikk der man kan bestille det meste.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som bor i Oslo, anbefaler jeg GG - Gulbrandsens Glasmagasin, ligger like ved Jakob kirke, i Hausmannskvartalet. Her er det proffene handler - og her finner du helt sikkert det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Culina.no refererer til en butikk i Torggata 33. Det er ett eller kanskje to steinkast fra Jakob kirke så det er sikkert samme butikk som Gulbrandsens Glasmagasin

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...