Gå til innhold

Oslo er en møkkaby!

Fremhevede innlegg

Gjest Anorakk
Skrevet (endret)

Riktignok et par gode museer, for de som er interessert i historie. Men bortsett fra det, er et ingenting som er verdt å se i Oslo.

Selv liker jeg storby-ferie, men jeg velger byer hvor man kan gå trygt på gata.

Endret av Veslejenta
Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

For øvrig er Oslo en filleby i verdenssammenheng, og om noen advarer til oppfordrer til å reise hit tror jeg ikke gjør den helt store forskjellen.

Men det er jo ikke særlig hyggelig å rusle rundt nederst på Karl Johan akkurat. Hvis jeg skulle få gjester fra utlandet og ikke hadde anledning til å vise dem rundt selv hadde nok jeg også advart dem mot noen steder og visse folk.

Endret av Veslejenta
Skrevet (endret)

Det er ikke noe spesielt å se i Norges byer å se, generelt sett. Ikke bare Oslo. Det er fantastiske naturopplevelser som drar turister til landet, ikke byhistorie.

Endret av Pax
Skrevet (endret)

vel, dersom man tror oslo er like bonderomantisk som mange andre steder i norge og regner med at det stort sett bare er hvite mennesker som går pent rundt i gatene døget rundt, så vil man kanskje bli litt overasket ja....

og jeg vil heller ikke anbefale folk å tusle rundt hele kvelden nederst på karl johan og rundt ved jernbanetorget, men dersom det er det eneste man har planer om å gjøre, så er man rimelig snever da.

jeg ville vel i utgangspunktet ikke anbefalt oslo ersom det var trygt natteliv og party party med hvite, edru folk... men meg om det. Vet dessuten ikke om jeg ville anbefalt london eller paris heller, da jeg mener å ha sett dopa folk, tigger og ellers suspekte mennesker der også, i hele london faktisk.

men jeg kunne helt fin dratt til og anbefalt oslo som reisemål, som endel av resten av norge. Det er flotte steder i oslo og omegn, og tar man i tillegg med seg andre byer i norge som har mer spektakulære naturopplevelser å se på, så tror jeg norge og oslo kan være en super ferieopplevelse.

Endret av Veslejenta
Skrevet
at ikke tyskere med fremmedfrykt sier seg helt enig, bekymrer meg ikke så skrekkelig, vil vi ha dem hit på besøk egentlig?

Ikke for min del...

Ja, det er strøk man bør unngå enkelte tider av døgnet, men det gjelder da alle storbyer. Og å påstå at det er synlig dop og prostitusjon over hele byen, som han gjorde i Aftenposten er direkte latterlig.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Oslo er den eneste byen hvor det foregår så pågående prostitusjon. Dette er noe jeg ikke har sett i andre hovedsteder i Skandinavia.

Politikerne må ta dette på alvor ellers mister Oslo all turisme .. det er fullt forståelig at turister heller velger vestlandet istedet.

Gjest Anorakk
Skrevet
Oslo er den eneste byen hvor det foregår så pågående prostitusjon. Dette er noe jeg ikke har sett i andre hovedsteder i Skandinavia.

Politikerne må ta dette på alvor ellers mister Oslo all turisme .. det er fullt forståelig at turister heller velger vestlandet istedet.

Nettopp. Og når det er slik i byens hovedgate, kan det gi turistene inntrykk av at alle norske kvinner er sånn.

Skrevet

Hvor dumme tror du turistene er?

Gjest Fliss
Skrevet
Ikke for min del...

Ja, det er strøk man bør unngå enkelte tider av døgnet, men det gjelder da alle storbyer. Og å påstå at det er synlig dop og prostitusjon over hele byen, som han gjorde i Aftenposten er direkte latterlig.

Men når dop, prostitusjon og tigging foregår åpenlyst på hovedgaten, Karl Johan - så er det faktisk ganske unikt ..

Det er Oslo som taper på dette - fatter bare ikke at politikerne ikke ser det selv ... Det er jo regelrett forsøpling av byen som foregår.

Gjest Anorakk
Skrevet
Hvor dumme tror du turistene er?

Vel...

Det gir i hvert fall et dårlig inntrykk.

Og dumme mennesker finnes de også.

Skrevet

ha ha ha... :ler:

Seriøst, har du vært i inoe av de andre byene i skandinavia?

Jeg mener da bestemt at Oslo er en vakker by! Etter å ha bodd utenlands i fem år, ser jeg nå bare enda bedre hvor fint det er her! :rødme: Ikke er byen liten heller, som så mange vil ha det til.

Tenk på at det finns ikke mange "Paris" i verden. Man skal ha litt å sammenligne med - før man kommer med slike "dumme" påstander om Oslo.

Jeg er sikker på at Oslo er en kjempe-eksotisk og spennende ny for en stor del av verdens turister.

Jeg har faktisk et kjærlighetsforhold til byen - så prat ikke dritt om den! :sur:

Gjest Anorakk
Skrevet
ha ha ha... :ler:

Seriøst, har du vært i inoe av de andre byene i skandinavia?

Jeg mener da bestemt at Oslo er en vakker by! Etter å ha bodd utenlands i fem år, ser jeg nå bare enda bedre hvor fint det er her! :rødme: Ikke er byen liten heller, som så mange vil ha det til.

Tenk på at det finns ikke mange "Paris" i verden. Man skal ha litt å sammenligne med - før man kommer med slike "dumme" påstander om Oslo.

Jeg er sikker på at Oslo er en kjempe-eksotisk og spennende ny for en stor del av verdens turister.

Jeg har faktisk et kjærlighetsforhold til byen - så prat ikke dritt om den! :sur:

At du har et kjærlighetsforhold til Oslo tviler jeg ikke på. Kjærlighet gjør blind.

Jeg har vært i både København, Gøteborg og Stockholm. Jeg så ikke en eneste hore i hovedgatene der. Rent og pent var det også.

Gjest Vampyra
Skrevet

:ler:

Det er ikke mange storbyer jeg IKKE har sett prostituerte eller dopsalg! Dubai for eksempel, som har superstrenge lover mot slikt, hadde en enorm spredning av prostiuterte i enkelte områder.

Jeg går heller nederst i Karl johan alene om natten enn rundt omkring i de fleste andre storbyer i verden.

Gjest Vampyra
Skrevet
At du har et kjærlighetsforhold til Oslo tviler jeg ikke på. Kjærlighet gjør blind.

Jeg har vært i både København, Gøteborg og Stockholm. Jeg så ikke en eneste hore i hovedgatene der. Rent og pent var det også.

Vel, da har du ikke vært i hele byene tenker jeg ;)

Skrevet
Vel, da har du ikke vært i hele byene tenker jeg ;)

nettopp!!

(det oser gammel-nordlending av deg, Anorakk-frakk :legrine: )

Gjest StoreSky
Skrevet

Angående prostitusjon og andre "lyssky elementer". Dette finner man i de aller fleste storbyer. London, København, Sydney, New York, Paris, Berlin, etc. Og nå har jeg kun nevnt byer jeg selv har vært i og sett det med mine egne øyner.

Skrevet
Nettopp. Og når det er slik i byens hovedgate, kan det gi turistene inntrykk av at alle norske kvinner er sånn.

så turister i Asmterdam går ut ifra at nederlandske kvinner er horer, siden red light district ligger RIMELIG sentralt til.... det er prostituerte i stor stil, og mange av de ser ut som deg og meg, som står å selger seg i vinduene.

det florerer også med dopsalg og annet.

Sist jeg var i Køben, var det gatekrig der og det var anbefalt å være forsiktig med å bevege seg i gatene, i sentrum.

Og det var mye mer skremmende å være der en nederst i karl johan.

Samme i Frankrike, det er faktisk ikke lenge siden det var ganske farlige tilstander der, kanskje ikke akkurat i hovedgata nei, men når det er bilbomber, vold og slåsskamper mellom politi og opprørere daglig i lengre perioder, så ville jeg igjen heller takket meg til en tur på grønnland en sen lørdagskveld. (men så er ikke jeg redd for mørkhudede mennesker da, hadde jeg vært det hadde jeg skjønt grønland var ett problem)

Men når dop, prostitusjon og tigging foregår åpenlyst på hovedgaten, Karl Johan - så er det faktisk ganske unikt ..

ja, jeg har jo nesten ikke SETT tigging i london... eller i paris, eller i amsterdam, eller andre steder.

Disse omreisende bandene, reiser jo bare rundt i oslo såklart... dah.

dop har jeg faktisk sett mye av i flere av de andre hovedstadene jeg har vært i, prostitusjon ikke så mye, men det har mer med hvor jeg vanker, for jeg har jaggu ikke sett det i oslo heller (går ikke nederst på karl johan på helgekvelder/netter, dessuten er jeg kvinne, så de gjør seg vel ikke synlige for min del).

sier ikke at jeg liker nederste delen av karl johan, og sier ikke at jeg ikke ønsker at det gjøres noe med, men at det er så sabla unikt... det er drøyt, da har man ikke sett seg like mye rundt i andre hovedstader som man gjør her hjemme. Noe som vel ikke er så rart, da man ikke er turist i egen by, og man ser etter andre ting når man er turist.

Gjest Blondie65
Skrevet

DET er nok ikke sant. Det er MULIG at den pågående prostitusjonen er mer midt i glaningen i Oslo, men vi har da visse strøk her i Bergen også der det er ganske åpenlys forhandling med kunder og det auler av "lettkledde" damer i alle fasonger og hudfarger.

Personlig synes jeg disse burde begynne å trekke rett utenfor stortinget, rådhuset og vandre blant de parkerte bilene til fiffen slik at noen ble lei nok av "fenomenet" til at de gjorde noe med det.

Gjest Blondie65
Skrevet

I København har de et ganske kjent "redlight distrikt" - Istedgade. Hvilken av Oslos gater vil du gjøre om til et bordellstrøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...