Gå til innhold

Pinlig mobil-spørsmål...


Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Har en nokia, som har fått et symbol med øreklokker på seg... kan sende sms, men når folk ringer, hører jeg ingeting og når jeg ringer andre, håpløst...

Har nok vært borti en funksjon, eller en eller annen, men hvordan få tilbake slik at jeg kan ringe ut?

Har hustlf, så ingen krise i dag, men...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en nokia, som har fått et symbol med øreklokker på seg... kan sende sms, men når folk ringer, hører jeg ingeting og når jeg ringer andre, håpløst...

Har nok vært borti en funksjon, eller en eller annen, men hvordan få tilbake slik at jeg kan ringe ut?

Har hustlf, så ingen krise i dag, men...

Noen som vet?

Har du trådløs handsfree?

Symbolet betyr at handsfreen er på, og høytaleren kobles ut. I tillegg er bluetoothfunksjonen aktiv på telefonen. Om du slår av den skal det funke fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

??? Har ikke trådløs handsfree, vet ikke faktisk, men jeg har ikke tatt den i bruk...den greia som fulgte med var for å høre på radio eller prate uten å ha tlf innpå øret...

bloottuuth-funksjon, hva er det?

Jeg har gått inn på meny og sett på innstillinger, men forstod ingenting...dvs ingenting som har noe med det ikonet jeg har fått på mobilen min som gjør at jeg ikke kan ringe eller motta tlf.

Nå er jeg lei av å si: hallo, hallo, jeg hører ingenting...hallo...

Da sparer jeg penger ja, men, hva skal jeg gjøre? Har gått på innstillinger, men er veldig utrygg, plutselig kommer jeg borti en funksjon jeg ikke vet hva er...

Men alt er bedre enn dette, kan spørre en venn, men ser han ikke før i morn...

Hva gjør jeg? Ikon med øreklokker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk, men jeg fikk det ikke til. Stod ikke noe om bloo osv. men jeg har en tlf som er "norsk"...

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell har du, da?

For øvrig kan det være lurt å lese bruksanvisningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bloottuuth-funksjon, hva er det?

Bluetooth (kalles noen ganger blåtann på norsk) lar deg bl.a. overføre filer trådløst mellom din og andres telefoner, eller mellom telefonen og pcen... mulighetene er mange. Jeg er nesten litt imponert over at du har unngått å høre om bluetooth hehe. Finnes det mobiler uten det nå lenger? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det mobiler uten det nå lenger? :klø:

Aner ikke, men jeg klarer meg utmerket uten. Har ikke brukt den en eneste gang på min telefon.

Ellers hvordan fikse det opprinnelig problemet: Gå ut på gata og spør den nærmeste 15-16 åring. Da burde det bli fikset i løpet av ett par sekunder om det ikke er noe galt på telefonen.

Lurer litt på en omstart av telefonen (ta ut batteriet) vil nullstille denne innstillingen. Har SE selv så jeg kan ikke teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk, jeg er også veldig imponert over at jeg ikke vet om denne funksjonen... :)

Må nesten få en ungdom til å hjelpe meg. Nå har jeg fiklet med å få opp dekslet og fjerne batteriet, men det "sitter fast" og jeg vil helst ikke ødelegge mobilen. Har tatt ut dekslet før, men... :sjenert:

Blir slik om jeg er stresset, at jeg ikke klarer slike enkle ting, men har litt skrekk for mobiler og tekniske gjenstander.

Vet ikke hvor gammel mobilen er, kjøpte den i fjor høst, men den var ikke av de dyreste. Tror det er en nokia 6070?, og å finne bruksanvisningen? Glem det, da må jeg virkelig rydde og lete en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om min. Den var og litt rar før jeg bytta den ut. Visst det ikke funka å slå den av og på ville jeg prøvd å sette i handsfree`n, den til å snakke med eller høre på radio med, la den sitte litt i så ta den ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å plugge i handsfree'en din (headsetet som du kan høre radio med) og ta det ut igjen. Får du da noen meldinger? Evt. forsvinner indikatoren på skjermen?

Hvis det ikke hjalp, så slå av og ta ut batteriet. Sett batteriet i igjen og slå på. Hvordan du gjør det står på side 17 i User's Manual.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Gå ut blant folk, finn en fjortis eller to og tilby ham/henne/de en is for å hjelpe deg med å finne ut av en funksjon på mobilen din.

Jeg er like teit som deg på sånne ting, så det hadde jeg gjort! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot
Prøv å plugge i handsfree'en din (headsetet som du kan høre radio med) og ta det ut igjen. Får du da noen meldinger? Evt. forsvinner indikatoren på skjermen?

Hvis det ikke hjalp, så slå av og ta ut batteriet. Sett batteriet i igjen og slå på. Hvordan du gjør det står på side 17 i User's Manual.

Takk det hjalp, dvs å sette på headset, dvs jeg kunne ringe ut, men nå får jeg opp melding om at "ekstrautstyr støttes ikke"...etter at jeg dro ut handsfree igjen...og den hodetelefon-mannen-ikonet er enda der...

men nå har jeg satt det tilbake, dvs handsfree. Må be ei venninne teste om jeg kan motta samtaler, hun fikk nærmest sjokk når jeg ringte, fordi jeg har fortalt at jeg ikke kan ringe ut. Liksom "jøss, åssen har DU fiksa det..."

Jeg har fortalt henne at jeg har gitt opp...

Jo, kan jo kjøpe iskrem til en fjortis, men jeg møter en i morn som har greie på dette (sønnen til ei venninne), og han forlanger ikke is for å hjelpe litt til...det holder lenge med takk, så snill du er.

Har ikke så lyst til å løpe ut og spørre fremmede, men de fleste ungdommer er behjelpelig og ler ofte av meg når jeg kommer med idiotiske (for dem) logiske og enkle spørsmål.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest vimselot

Nei, det har jeg ikke. Jeg kan ringe ut selv om jeg har tlf på lydløs...

Får se nærmere på dette i morn, dvs få hjelp av en tenåring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Jeg kan ringe ut selv om jeg har tlf på lydløs (...)

Hvis den er satt på lydløs vil du kunne ringe ut, og den vil sannsynligvis dirre når det kommer inn samtale. Men det vil ikke komme ringelyd. Du finner det fort ut ved å ringe til mobilen fra fasttelefonen, og se hva som skjer.

Det er veldig vanskelig å gi tekniske råd i blinde. Derfor er det viktig å vite hvilke modell det er snakk om. Dette står enten på telefonen (kanskje i velkomstskjermbildet når du slår den på), på kvitteringen, bruksanvisningen eller originaleska. Får man vite modellnummeret, er hjelpen ofte bare få tastetrykk unna ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Det er veldig vanskelig å gi tekniske råd i blinde. Derfor er det viktig å vite hvilke modell det er snakk om. Dette står enten på telefonen (kanskje i velkomstskjermbildet når du slår den på), på kvitteringen, bruksanvisningen eller originaleska. Får man vite modellnummeret, er hjelpen ofte bare få tastetrykk unna ; )

..eller ta ut batteriet, pleier ofte å stå på ett klistremerke under der, i tillegg til IMEI nummer, kjekt å ha det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bruksanvisningen til nokia 6070 kan jeg ikke på de litt over 100 sidene finne noen hodetelefonsymboler. Det nærmeste som kan ligne litt er O_O som betyr at du har fått melding på telefonsvareren.

Ta å sjekk hvilken telefon du har først du : )

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...