Gå til innhold

Hva har du i ditt reiseapotek?

Fremhevede innlegg

Gjest Frk. Grønn
Skrevet (endret)

Tittelen sier vel sitt :)

Edit: Glemte visst å si hva jeg har.. Imodium, paracet, plaster, gnagsårplaster og aloe vera gel

Endret av Frk. Grønn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imodium, paracet og plaster i tillegg til de medisinene jeg bruker til vanlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Førstehjelpshefte på mange språk

Engangssprøyter

Sprøytespisser

Latexhansker

Plaster

Smertestillende tabletter

Nål

Sutur (heter tråd det tro?)

Imodium

Kompresser

Sov i ro

Gasbind

Saks

Xylocainsalve

Pyrisept

Plaster som trekker sammen større sår.

Sikkert mer også, som jeg ikke husker i farten

Skrevet

Aloe Vera, plaster, og paracet.

Skrevet

Vi har førstehjelpspute i bilen, men vi pleier ikke å ta med oss noe reiseapotek når vi reiser med tog eller fly. Kan jo ha noe å gjøre med at vi ikke har barn.

Skrevet

Paracet

Plaster

Sterile kompresser og litt bandasjemateriell

Strips

Loperamid

Aloe vera gele og spray

Gnagsårplaster

Canesten salve og vagitorie (Just in case - ikke moro å få ødelagt ferien pga sopp! Been there, done that... :( )

Pyrisept

Pyriseptsalve

Skrevet

Vi har førstehjelpspute i bilen. Hvis vi flyr på ferie tar jeg ikke med noe særlig, det er faktisk apotek i andre land også, så det holder med gnagsårplaster og paracet/paralgin forte i tillegg til medisinene jeg bruker.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har førstehjelpspute i bilen. Hvis vi flyr på ferie tar jeg ikke med noe særlig, det er faktisk apotek i andre land også, så det holder med gnagsårplaster og paracet/paralgin forte i tillegg til medisinene jeg bruker.
:ler: Det er litt forskjell på hvor man reiser det Arkana.

Greit nok at det ikke er noe problem å få tak i apotek i Danmark eller på Gran Canaria, men det er mange (meg inkludert) som velger helt andre reisemål enn det.

Derfor et det for meg viktig å ha med både sprøyter, sprøytespisser, hansker, nåler, tråd osv.

Selvfølgelig finnes det apotek i alle de landene jeg har reist i også, men det kan fort ta litt tid å komme dit hvis nærmeste apotek ligger 50 mil unna, og neste båt eller buss ikke går før neste dag - og han som eier den eneste bilen i mils omkrets ligger og sover fordi han er full som ei alke osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hodepinetabletter og gnagsårplaster. I tillegg har jeg alltid med en ordbok så jeg kan gjøre meg forstått på lokale apotek og andre steder.

Gjest Vampyra
Skrevet

ibux, zyrtec, compeed og plasterteip.

Gjest Gjest
Skrevet

Engangssprøyter

Sprøytespisser

Latexhansker

Plaster

Nål

Imodium

Kompresser

Sov i ro

Gasbind

Saks

Xylocainsalve

Pyrisept

Dette er omtrent lista vår også:

I tillegg har vi med:

Antibiotika

Urinstix

Tranebærkapsler

Allergitabletter

Billed-ordbok

Hvit vaselin

Skalpell

Pinsett

Og selvfølgelig faste medisiner

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Engangssprøyter

Sprøytespisser

Latexhansker

Plaster

Nål

Imodium

Kompresser

Sov i ro

Gasbind

Saks

Xylocainsalve

Pyrisept

:ler: Det er litt forskjell på hvor man reiser det Arkana.

Greit nok at det ikke er noe problem å få tak i apotek i Danmark eller på Gran Canaria, men det er mange (meg inkludert) som velger helt andre reisemål enn det.

Derfor et det for meg viktig å ha med både sprøyter, sprøytespisser, hansker, nåler, tråd osv.

Selvfølgelig finnes det apotek i alle de landene jeg har reist i også, men det kan fort ta litt tid å komme dit hvis nærmeste apotek ligger 50 mil unna, og neste båt eller buss ikke går før neste dag - og han som eier den eneste bilen i mils omkrets ligger og sover fordi han er full som ei alke osv.

Dette er omtrent lista vår også:

I tillegg har vi med:

Antibiotika

Urinstix

Tranebærkapsler

Allergitabletter

Billed-ordbok

Hvit vaselin

Skalpell

Pinsett

Og selvfølgelig faste medisiner

Da reiser jeg heller gledelig til København :overrasket:

Gjest Neria
Skrevet

Plaster

Gnagsårplaster

Sårvaskservietter

Saltvann til skylling av sår og øyne

Sårsalve

Hodepinetabletter

Loperamid og Idoform hvis vi skal til syden eller andre steder hvor magen kan bli ugrei.

Xylocainsalve

Skrevet

Klorhexidin + sårmateriell.

Hadde med bacimycinsalve da vi var i Thailand. Minsten fikk infeksjon i et skrubbsår, og da var salven god å ha!

Ellers Paracet mixtur, GEM, idoform, temp måleren, astma sprayen min osv. Husker ikke alt.

Ser at Nigo San ler rått av tanken på reiseapotek. Men jeg synes det er et must når man reiser med unger. Så slipper man bryderiet med å lete etter det på ferieturen.

Skrevet

Hva er imodium?

Jeg har heller ikke med meg noe. Utenom gnagsårplaster da, det er alltid greit å ha ;)

Men så har ikke jeg unger heller da..

Skrevet

Annet enn førstehjelpsputa og Lærdalsmaska i bilen, ingenting.

Men de fleste steder jeg har reist har det også vært rimelig lett å komme seg på apotek :) Altså, få jungelturer her i gården.

Skrevet
Hva er imodium?

Diarestoppende, veldig kjekt for å komme seg hjem fra ferie selv om man har superdiare, to tabletter fikk stoppet magen min fra klokka 14 - 08 når jeg skulle reise hjem fra ferie et år her.

Skrevet

Vi har førstehjelpspute både i bilene og i bussen. Og eller har jeg en liten veske som stort sett bestandig er med i sekken;med sårmateriell, munn-til-munn maske,hodepinetabletter, kull, støttebandasjer, ispose , pinsett og skalpell; mere da? Kommer ikke på mer i farten.

Når man har barn på slep er det utrolig greit å ha litt å hjelpe seg med, unger har en tendens til å ramle borti litt av hvert. Og det er utolig hvor mye trøst det er i plaster!

Men jeg har også hatt god hjelp i det å ha med grunnleggende utstyr når jeg har kommet over voksne som har trynet på sykkel, vriklet ankler, klemt fingre og kuttet seg. Og også til eget bruk; jeg er ei kløne og er det mulig å skade seg kan du banne på at den som får det til er meg......

Gjest Aloha
Skrevet

I utlandet pleier jeg alltid stikke innom et apotek for å gjøre noen kupp, mange medisiner er mye rimeligere og i større pakninger enn hjemme. Så jeg storkoser meg langs apotekhyllene MENS jeg er på tur :-D

Det jeg som regel har med hjemmefra også er:

-smertestillende

-termometer

-plaster

-allergimedisiner jeg bruker til vanlig

-endel pakker kleenex til å ha underveis på reise, på stranden etc.

-bind/tamponger

-desinfiseringsvæske til hendene

Gjest =tentacle=
Skrevet

Travello el Immodium

Paracet el Ibux

Plaster

Bacimycin (sårsalve) hvis det aktiv ferie som kan gi sår på hender og føtter

Compeed (livredderen)

Allergitabletter

Eurax mot kløende insektstikk

Myggservietter om sommeren

Nødprevensjon

Mer hvis det er en eksotisk ferie, f.eks desinfiseringsmidler, mer til sårstell, supergiftig myggmiddel osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...