Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er veldig frustrert over våre barnløse venner som trur det går fint å komme på besøk klokken 23 om kvelden, når vi har to små barn som gjerne har morgen kl 06.

Jeg greier ikke å få meg til å si det rett til de at de er nødt til å dra i frykt for å fornærme de. Så da sitter jeg her med vrengte øyne og sur på mine barn for at jeg ikke har fått nok søvn :kaffe:

Selv de gangene jeg har hintet til at jeg nesten må gå legge meg nå, bruker de i hvertfall en time ut døra :forvirret:

*frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer de bare uanmeldt eller ringer de først?

Jeg tror nesten dere bare må si det rett ut at deres dager ikke lenger er som før, og siden barna våkner så tidlig så må dere legge dere tilsvarende tidlig. Jeg vet nå som jeg har fått barn selv at jeg ikke hadde noen som helst peiling på hvordan det var å ha barn, selv om jeg trodde det selv. :forvirret:

Siden dere ikke sier noe så tror de sikkert at det er greit.

Skrevet

hei,

har samme problem som deg.... Bortsett fra til oss er det familien som er verst. Ta en titt på tråden jeg la ut om pop-in besøk...

Fryktelig slitsomt. Rart at folk ikke forstår?

Gjest Blondie65
Skrevet

Men kjære dere.

Det er helt greit at hint er ment for å tas. Det er helt greit at man bør skjønne en hel mengde med ting, men når de ikke skjønner det da må dere vel kunne si fra på høflig vis?

Hvis vennene eller familien deres ikke forstår en høflig henstilling om å legge visitten tidligere på kvelden og at man ønsker å gå i seng innen et visst klokkeslett hva i all verdens slags venner er de da ...?

Jeg forstår bare ikke denne overhøfligheten der man lever i en verden der man hinter i vei, slenger dritt om halve familien og halve slekten bak deres rygg (både når det gjelder at de ikke skjønner hvem som er invitert i bryllup, når de skal gå fra småbarnsforeldres hjem, og en mengde andre ting) men å si ting rett ut i klartekst, nehei ... DET går ikke. Da er det MYE bedre å kose seg med misnøye for mennesker som ikke forstår hint.

Sorry ... måtte få det ut.

Si det direkte til dem. Har de ikke barn selv så forstår de det ikke - enkelt og greit.

(Jeg tror jeg er i ferd med å bli en gammel sur kjerring som sier alt rett ut til alle ... hm ... ;))

Skrevet

Jeg hadde irritert meg veldig over besøk så sent, og jeg har ikke barn. De fleste som kjenner meg vet at jeg legger meg tidelig. Ringer noen etter kl 21 så svarer jeg rett og slett ikke. Jeg har ikke hatt noen problemer med at folk ikke respekterer dette. Hvis du vet at de bruker en time på å komme seg ut døren, ja da får du si ifra en time før du vil ha dem ut. Og kommer de sent så får du bare takke for at de kom innom og si at dere desverre hadde tenkt til å legge dere nå.

Skrevet

Når folk ikke tar hint, så må man nesten si det rett ut.............og selvfølgelig på en fin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...