Gjest sexysadie Skrevet 22. mars 2003 #101 Skrevet 22. mars 2003 http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/03/.../22/364604.html D er dette d hele handler om....
waco Skrevet 22. mars 2003 #102 Skrevet 22. mars 2003 Jinx, p-pillen er gratis for alle jenter under nitten år, enda så tar dere abort. Kanskje på tide å diskutere løsningen ved å innskrenke kvinnerettigheter når dere mangler moral og dydighet, andre lands piker er så kjente for? W
Gjest sexysadie Skrevet 22. mars 2003 #103 Skrevet 22. mars 2003 Waco Andre lands piker gjør alt i d skjulte. Som om d skulle være noe likere...
BayliZ Skrevet 22. mars 2003 #104 Skrevet 22. mars 2003 Helt klart selv bestemt!!! Din kropp, og faktisk ditt liv også...
waco Skrevet 22. mars 2003 #105 Skrevet 22. mars 2003 Alle som er for abort må også være for at gutter kan fraskrive seg farsansvaret under abortperioden. W
Gjest Mayamor Skrevet 22. mars 2003 #106 Skrevet 22. mars 2003 Du har faktisk et poeng der, Waco. :o Mange håpefulle gravide ønsker nok at den kommende far skal elske barnet når det blir født. Men hva med alle dem som ufrivillig blir pappa? Det er ikke nok å si at det burde han tenkt på før... Det burde jenten også... Og hun kan jo angre seg ved å ta abort - det kan ikke gutten... Derfor er jeg faktisk enig med Waco. Ellers ville jeg tatt abort dersom: * det sto i fare for livet til meg eller fosteret :-? * jeg var blitt voldtatt * noen hadde begått incest mot meg * dersom barnet var synlig skadet og jeg kunne velge å ta abort. Føler at jeg ikke ønsker å ta meg av et sterkt skadet barn resten av livet... Min søster har en jente med strek cerebral parese, hofte ut av ledd, omtrent døv+blind, mickey i magen, 6 år/13 kg... Så jeg vet for et slit deres hverdag er... :-? Jeg blir provosert av jenter som bruker abort som gjentatt prevansjon. Men ellers synes jeg det kommer nok uønskede barn til verden - så derfor er jeg for abort. Maya30
Jinx Skrevet 23. mars 2003 #107 Skrevet 23. mars 2003 Jinx, p-pillen er gratis for alle jenter under nitten år, enda så tar dere abort. Kanskje på tide å diskutere løsningen ved å innskrenke kvinnerettigheter når dere mangler moral og dydighet, andre lands piker er så kjente for? W Ja jeg vet det er gratis for noen.. Men det skulle vært gratis for alle, og da snakker jeg om all slags prevensjon.. Å lett tilgjengelig... (Gratis prøver på det nye pessaret ved kassa på Rema f.eks eller en skål med kondomer.. Bare å forsyne seg.... Spiraler som pynter opp i butikken dinglende fra taket.. Hm...Kanskje i forskjellige farger ? Med eget prøverom.....)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. mars 2003 #108 Skrevet 23. mars 2003 Kanskje på tide å diskutere løsningen ved å innskrenke kvinnerettigheter når dere mangler moral og dydighet, andre lands piker er så kjente for? Nok ett eksempel på din enorme uvitenhet waco- de høyeste aborttallene i Norge er faktisk blant innvandrerkvinner pga. deres dårlige kjennskap til preventiver. Milla
Gjest salma Skrevet 24. mars 2003 #109 Skrevet 24. mars 2003 Jinx, p-pillen er gratis for alle jenter under nitten år, enda så tar dere abort. Kanskje på tide å diskutere løsningen ved å innskrenke kvinnerettigheter når dere mangler moral og dydighet, andre lands piker er så kjente for? W Øh, vi kan ta abort når prevensjonen svikter, ja. So? Ser ikke helt sammenhengen mellom aborttall og våre rettigheter, gitt. Hvilke rettigheter snakker vi om her?
L@dy Skrevet 24. mars 2003 #110 Skrevet 24. mars 2003 Jeg er for selvbestemt abort. Mange av dere mener abort er "lov" dersom det er spesielle årsaker til at en er blitt gravid. Voldtekt f.eks.. Med andre ord, så ønsker dere en må "opp til vurdering" for å eventuelt kunne ta abort. Jeg synest jeg bare hører rasling av stikkepinnene her jeg sitter. Jeg blir og`litt forundret over at noen sier de ser på abort som drap, men de har ingen problem med å støtte venninner som tar abort. Eh..om ei venninne av meg hadde begått overlagt drap så hadde jeg hatt litt vanskelig med å forholde meg til henne. Om jeg hadde vært en så veldig god støtte, det vet jeg ikke. Og "alle" er i mot abort som prevensjon. Joda, jeg synest heller ikke noe om det at en tar abort gang på gang. Men hvor går grensen for det? 2. ganger eller kanskje 3. ganger. Eller hva burde skje dersom en kvinne velger å ta abort for 10 gang? Bestemt ved lov at hun må føde barnet? Jeg vet heller ikke om hvor stort problem det er. Alle kjenner vel noen som har tatt abort flere ganger. Men om dette er et vesentlig problem, så burde en se på "hvilke" kvinner som gjør dette og hvorfor. Er det fordi de ikke har kunnskap om prevensjon, javel så burde en fått informasjon om det. Men siden jeg er for selvbestemt abort, så mener jeg faktisk at en kvinne kan ta så mange aborter hun vil. Så klart jeg ville forsøkt å innprente denne jenta om at det finnes noe som heter prevensjon. Men jeg ønsker ingen lov som forsøker å hindre henne.
Eowyn Skrevet 24. mars 2003 #111 Skrevet 24. mars 2003 Er både for og imot på en måte....Hvis noen blir voldtatt og blir gravid, så er det "greit" at de tar abort....Men hvis man frivillig har sex og ikke bruker beskyttelse, så får man ta konsekvensene av det man gjørm og ikke velge abort som eneste utvei....
Junebug Skrevet 24. mars 2003 #112 Skrevet 24. mars 2003 Jeg er for selvbestemt abort. Var veldig redd for å bli gravid i tenårene og 20-årene og brukte alltid prevensjon. Jeg tenkte at det er greit at andre tar abort, men vi aldri gjøre det selv - slik mange har skrevet tidligere her. Nå er jeg 31 og synes det hadde vært fint å få barn. Jeg har hatt få ONS, men etter ett ONS med kondom var mensen en uke forsinket. En av de værste ukene i mitt liv, var 24 og ikke klar for barn. Det fikk meg virkelig til å tenke på om jeg kunne tatt abort. Hadde jeg vært gravid, ville jeg sansynligvis tatt abort. Heldigvis har jeg aldri kommet i den situasjonen. En av de som har skrevet her, skrev at hun aldri kunne tenke seg å ta abort, men hun hadde tatt angrepillen. Angrepillen er vel en liten abort? Selv mener jeg at det er liv før 12. uke, men at moren skal ha rett til å bestemme om hun vil føre dette livet fram til fødsel.
L@dy Skrevet 24. mars 2003 #113 Skrevet 24. mars 2003 Hvis noen blir voldtatt og blir gravid' date=' så er det "greit" at de tar abort...[/quote'] Men dersom de ikke ble voldtatt, men rett og slett ønsker å ta abort. Da er det ikke "greitt" med abort. Men for hvem er det ikke greitt for? Fosteret? moren, oss på Kg? samfunnet? Mener selfølgelig ikke at en skal droppe prevensjon fordi "abort er så bra".
chimp Skrevet 24. mars 2003 #115 Skrevet 24. mars 2003 100 % FOR selvbestemt abort! Kvinner skal selv bestemme over sin kropp UANSETT!!!
Dragsund Skrevet 24. mars 2003 #116 Skrevet 24. mars 2003 Jeg tviler sterkt på at det finnes noen der ute som har tatt abort, og ser på dette som et eventuelt prevensjonsmiddel. Det finnes kanskje de som tar litt lett på det når det for første gang tar denne avgjørelsen, men de er nok ikke helt følelsesløse etter inngrepet. Jeg er forresten for selvbestemt abort.
*nora* Skrevet 24. mars 2003 #117 Skrevet 24. mars 2003 Jeg har ikke gidda å lest gjennom alle åtte sidene på denne tråden, men for å svare på spørsmålet: Jeg er for selvbestemt abort!
Gjest sexysadie Skrevet 24. mars 2003 #118 Skrevet 24. mars 2003 Alle som er for abort må også være for at gutter kan fraskrive seg farsansvaret under abortperioden. W Synes ikke menn kan fraskrive seg noe som helst jeg, da jeg vet av erfaring hvor vanskelig d er å få dem til å bruke prevensjon.
Atmi Skrevet 24. mars 2003 #119 Skrevet 24. mars 2003 Jeg tror ikke det går an å ta et rettferdig standpunkt for selvbestemt abort. For å kunne uttale oss om det må vi kunne sette oss inn i hver enkelt situasjon. Noe av det verste jeg ser er når en stakkar jente sier hun har tatt abort - og får et svar fra en eller annen religiøs greie at hun havner i helvete osv. Eller i det hele tatt ytrer at det hun har gjort er drap og feil. Det kan ikke gjøres om, og det er forferdelig å si slik til noen som har tatt et valg som omhandler deres eget liv og ikke andres(mener ikke barnet nå da). Vi kan ikke sette oss inn i det, og bør virkelig tenke over konsekvensene for de som har tatt abort når vi hyler og skriker om hvor stor synd det er osv. Vi kan ved å gjøre det ødelegge et menneske for livet - og som sagt, vi vet ikke hva som skjer inni hennes følelser og hvorfor hun tok det valget hun gjorde )
Gjest sexysadie Skrevet 24. mars 2003 #120 Skrevet 24. mars 2003 Menn klager på absolutt alt; de kjenner spiraltråder, de vil ikke bruke kondom, skal de ikke ta ansvar for livet sitt? på tide de skjerper seg.'Går ikke an å komme etterpå at de fraskrive seg sitt farsansvar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå