Gå til innhold

Hvor mye musserende etter kaffen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ikke ha fri bar, men vi skal ha fri flyt av musserdene. Hvor mange glass pr person burde vi beregne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

2 glass til hver burde vel holde lenge. Dere skal vel annen drikke som gjestene har muligheten til å kjøpe?

Skrevet
Dere skal vel annen drikke som gjestene har muligheten til å kjøpe?

Ja, både rød/hvitvin og øl.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal ikke ha fri bar, men vi skal ha fri flyt av musserdene. Hvor mange glass pr person burde vi beregne?
Så lenge gjestene deres selv må betale for drinkene i deres bryllup, vil nok noen benytte sjansen til å drikke seg opp på musserende. 2 glass er på ingen måte "fri flyt".
Gjest Gjest
Skrevet
Så lenge gjestene deres selv må betale for drinkene i deres bryllup, vil nok noen benytte sjansen til å drikke seg opp på musserende. 2 glass er på ingen måte "fri flyt".

Hvor mye foreslår du at vi beregner da? 3 pr person? Tviler på at alle har lyst på musserende?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor mye foreslår du at vi beregner da? 3 pr person? Tviler på at alle har lyst på musserende?
Kan ikke uttale meg om det, for jeg er mot det at gjester skal betale for drikkevarene i bryllup. Hadde det vært mitt bryllup, hadde jeg beregnet et glass musserende til hver og hatt fri bar (selvfølgelig).

Nå velger dere en annen løsning, og må derfor forvente at folk drikker seg opp på musserende. Ikke nødvendigvis det aller smarteste.

Gjest Gjest
Skrevet
Kan ikke uttale meg om det, for jeg er mot det at gjester skal betale for drikkevarene i bryllup. Hadde det vært mitt bryllup, hadde jeg beregnet et glass musserende til hver og hatt fri bar (selvfølgelig).

Nå velger dere en annen løsning, og må derfor forvente at folk drikker seg opp på musserende. Ikke nødvendigvis det aller smarteste.

Det er ikke alle som har råd til fri bar snille deg, du burde lese tråden om prisen på bryllup. Det er helt sinnsykt.

Tror nok vi kommer til å beregne 2 pr person og når det er tomt så er det tomt.

Tråden handler ikke om fri bar, den handler om hvor mye man burde beregne av alkohol etter kaffen.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke alle som har råd til fri bar snille deg, du burde lese tråden om prisen på bryllup. Det er helt sinnsykt.

Tror nok vi kommer til å beregne 2 pr person og når det er tomt så er det tomt.

Tråden handler ikke om fri bar, den handler om hvor mye man burde beregne av alkohol etter kaffen.

Tullprat, det ikke alle har råd til er så store bryllup at gjestene må betale drikkevarene selv.

Tråden handler om det du selv kalte "fri flyt" av musserende vin. 2 glass er IKKE fri flyt. Kall nå iallefall spaden for en spade og ikke for en gravemaskin.

Gjest gjest nr 3?
Skrevet
Tullprat, det ikke alle har råd til er så store bryllup at gjestene må betale drikkevarene selv.

Tråden handler om det du selv kalte "fri flyt" av musserende vin. 2 glass er IKKE fri flyt. Kall nå iallefall spaden for en spade og ikke for en gravemaskin.

Tror ikke du vet hva du snakker om... Hvor mye drikke må du ha for å bli happy da? Er ikke 2 glass etter en flaske til maten noK?

Det kan faktisk oppleves som sårende det du skriver, for det er faktisk ikke alle som har råd til fri bar, alkohol er faktisk ofte den store utgiften ved bryllup da man ikke kan ta lovlige spare tiltak her.

Skrevet

Vil tro at 1.5-2 glass pr person skulle holde lenge, husk at det er mange sikkert skal kjøre dagen derpå, ikke alle drikker, noen synes det har fått nok etter den vinflaksen man bergner til maten og det er heller ikke alle som er så glad i musserende.

Skrevet
Tror ikke du vet hva du snakker om... Hvor mye drikke må du ha for å bli happy da? Er ikke 2 glass etter en flaske til maten noK?

Det kan faktisk oppleves som sårende det du skriver, for det er faktisk ikke alle som har råd til fri bar, alkohol er faktisk ofte den store utgiften ved bryllup da man ikke kan ta lovlige spare tiltak her.

Nei, men da må man ikke si at man har "fri flyt av musserende etter middag", da man ikke har det. Har man fri flyt av noe, betyr det at det er ubegrensete mengder til gjestene.

Jeg ville for øvrig regnet en halv flaske pr voksne bryllupsgjest. Så mye går det garantert ikke, men man får levert tilbake uåpnet vin på Polet, og bedre å ha litt for mye enn litt for lite.

Gjest Gjest
Skrevet

Tullprat, alle har råd til fri bar. Spørsmålet er om alle ha råd til alle gjestene de inviterer (søskenbarn de sjelden ser, venner fra barneskolen, kolleger de nettopp har blitt kjent med m.m.).

Det er en prioriteringssak.

Før ble et bryllup på rundt 50 omtalt som stort, nå snaker folk om å be opp mot 100 gjester som det normale. Forskjellen? Jo, tidligere var det ikke snakk om at gjestene skulle betale for seg i bryllup.

Men det er ikke tema i denne tråden.

Her er tema fri flyt av musserende vin. Trådstarter vil muligens oppfattes raus som ønsker fri flyt, men vil likevel begrense den frie flyten til ett glass eller to.

Skrevet

Det er klart alle ikke har råd til fri bar. Det står da ingenting om hvor mange gjester som kommer. Vi hadde 30 gjester og ikke fri bar likevel. Jeg hadde en billig kjole, ikke fotograf, og vi hadde billig mat. Likevel ikke "råd" til fri bar. Ikke hadde vi ønske om det heller egentlig. Vi kunne jo valgt å ikke ha tanter og onkler der for å kunne gi fri bar til de resterende gjestene, men jeg valgte å heller ha de jeg bryr meg om sammen med oss den dagen, enn fri bar.

Vi hadde da ikke drinker i det hele tatt. Vi hadde en velkomstdrink, vin til maten (Ca en halv flaske per pers), Conjac til desserten og fri-flyt av vin/øl etter maten, + restene av konjakken. Til sammen gitt det sikkert rundt en flaske vin per pers hele kvelden tror jeg, men da var det noen som ikke drakk, så det ble litt mer på andre.

Ingen reagerte på at vi valgte å ha det på denne måten. Det ble mindre drikking med denne løsningen, som var akkurat slik vi ønsket å ha det. Så om du regner ca ei flaske vin per pers+ avec, så tror jeg ingen vil syntes det er uakseptabelt å kjøpe drinker om de selv ønsker mer.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er klart alle ikke har råd til fri bar. Det står da ingenting om hvor mange gjester som kommer. Vi hadde 30 gjester og ikke fri bar likevel. Jeg hadde en billig kjole, ikke fotograf, og vi hadde billig mat. Likevel ikke "råd" til fri bar. Ikke hadde vi ønske om det heller egentlig. Vi kunne jo valgt å ikke ha tanter og onkler der for å kunne gi fri bar til de resterende gjestene, men jeg valgte å heller ha de jeg bryr meg om sammen med oss den dagen, enn fri bar.

Vi hadde da ikke drinker i det hele tatt. Vi hadde en velkomstdrink, vin til maten (Ca en halv flaske per pers), Conjac til desserten og fri-flyt av vin/øl etter maten, + restene av konjakken. Til sammen gitt det sikkert rundt en flaske vin per pers hele kvelden tror jeg, men da var det noen som ikke drakk, så det ble litt mer på andre.

Ingen reagerte på at vi valgte å ha det på denne måten. Det ble mindre drikking med denne løsningen, som var akkurat slik vi ønsket å ha det. Så om du regner ca ei flaske vin per pers+ avec, så tror jeg ingen vil syntes det er uakseptabelt å kjøpe drinker om de selv ønsker mer.

Har du ellers noe å tilføye i forhold til det some r tema i hovedinnlegget.

Har du så såre tær at du må forsvare

ditt eget bryllup kan du vel starte en egen tråd om det.

Skrevet
Tullprat, alle har råd til fri bar.

Det er klart alle ikke har råd til fri bar.

Så om du regner ca ei flaske vin per pers+ avec, så tror jeg ingen vil syntes det er uakseptabelt å kjøpe drinker om de selv ønsker mer.

Har du ellers noe å tilføye i forhold til det some r tema i hovedinnlegget.

Har du så såre tær at du må forsvare

ditt eget bryllup kan du vel starte en egen tråd om det.

Ingen såre tær, jeg forsvarte TS, ikke meg selv. Kommer også med svar til hvor mye man kan forvente at folk ønsker av vin etter maten, så jeg svarer da TS sitt hvoedspørsmål (sier en flaske per pers fordi man da kan regne ut etter hvor mye man tenker til middag), og kommenterer tidligere innlegg til gjest som jeg har referert til nå.

Skrevet

Det jeg ikke helt forstår her er at TS altså skal ha musserende etter at de er ferdig med middagen og kaffen? og flere glass i tillegg. Det er å be om at gjestene kommer til å bli ganske så beruset etterhvert, kullsyren gir ekstra piff der.

Jeg ville heller tilbudt gjestene rødvin og hvitvin, evt. også øl, samt mineralvann selvsagt.

Gjest Gjest
Skrevet
Tullprat, alle har råd til fri bar.

Flott at du/dere enten har godt med penger eller er villige til å låne de dere ikke har. Men å si at alle har råd til fri bar er helt på jordet. Hva med f.eks vi som lever på trygd? Joda vi har råd til fri bar dersom det bare er oss to eller vi dropper maten å bare servere alkohol til fam.

Forundrer meg at slike innlegg som dine ikke ryddes vekk, har ikke noe med temaet å gjøre i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...